גרטנר: הוצאות ה-IT באירופה, המזרח התיכון ואפריקה יעלו ב-2011 – לאחר שנתיים של ירידות

על פי הצפי של חברת המחקר, הוצאות ה-IT באזור EMEA יסתכמו בשנה הבאה בכ-795 מיליארד דולרים – עלייה של 1.3% לעומת 2010 ● למרות זאת, EMEA הוא האזור היחיד שיחווה ירידה בהוצאות ה-IT ב-2010 לעומת 2009 ● בגרטנר אומרים, כי "הירידה בהוצאות ה-IT באיזור EMEA ב-2010 מעידה על ההתאוששות האיטית ביותר מהמשבר הכלכלי של אזור זה לעומת אזורים אחרים בעולם"

הוצאות המיחשוב הארגוני במדינות אזור EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) צפויות לחוות התאוששות ב-2011 ולהסתכם ב-795.2 מיליארד דולרים – עלייה של 1.3% לעומת 2010. למרות זאת, EMEA הוא האזור היחיד שיחווה ירידה בהוצאות ה-IT ב-2010 לעומת 2009. אלה צפויות להגיע בסוף השנה ל-784.8 מיליארד דולרים – כך עולה מתחזיות של חברת המחקר גרטנר (Gartner).

החברה עורכת השבוע את הכנס השנתי שלה בקאן, צרפת, בהשתתפות 3,000 בכירי IT מהעולם. לדברי פיטר סונדרגארד, סגן נשיא בכיר בגרטנר, "הירידה בהוצאות ה-IT באיזור EMEA ב-2010 מעידה על ההתאוששות האיטית ביותר מהמשבר הכלכלי של אזור זה לעומת אזורים אחרים בעולם". הוא הוסיף, כי "אנחנו צופים שמערב אירופה תציג את הירידה החדה ביותר באזור השנה, של כ-3.3%, ותחווה את הגידול בצמיחה האיטי ביותר, עם קצב צמיחה שנתי (CAGR) של 0.8% עד 2014".

על פי האנליסטים של החברה, הבעיה טמונה בעומק החובות של כמה ממדינות האזור, המביאה לצמצום הצריכה ומשפיעה על כלכלת כלל ארצות מערב אירופה. בגרטנר הדגישו, כי מספר מדינות, בהן בריטניה, עשו מאמצים גדולים שלא להגיע למצבה של יוון, שהייתה על סף פשיטת רגל. אותן מדינות ביצעו לשם כך קיצוצים נרחבים בהוצאות המגזר הציבורי שלהן – דבר שהשפיע, בין השאר, על צמצום צריכת ה-IT לסוגיו באזור.

עקב כך, ובשל סיבות נוספות, חוזים בגרטנר, כי היקף שוק ה-IT באזור EMEA ישתווה לזה שהיה בטרם המשבר הכלכלי העולמי רק ב-2012.

סונדרגארד הוסיף, כי "אנחנו צופים שהוצאות ה-IT של המגזר הממשלתי בארצות EMEA יעמדו השנה על 139.6 מיליארד דולרים – נתון המשקף ירידה של 2.8% לעומת 2009". לדבריו, נתון זה "מצביע על הצמיחה האיטית ביותר שתהיה במגזר זה. צמצום הוצאות ה-IT במגזר הציבורי ישפיע על כלל הוצאות המיחשוב ועל בקרה הדוקה יותר על ההשקעה בתחום".

פלח השוק היחיד שחווה השנה גידול בתוך ה-IT באזור EMEA היה החומרה: ההוצאות בתחום צפויות לעמוד ב-2010 על 79.4 מיליארד דולרים – עלייה של 4.6% לעומת 2009. "אנחנו רואים 'חזרה לשגרה' בתחום החומרה, לאחר צריכה מעטה של חומרה ב-2009", אמר סונדרגארד.

התחום שניזוק הכי מעט ב-2009 בתוך עולם החומרה הוא האיחסון. הסיבה לכך היא הצורך להמשיך ולצרוך אותו כמענה לגידול הנמשך בכמות ובנפח המידע הארגוני. לעומת האיחסון, עולמות השרתים, המדפסות והמחשבים הנייחים ימשיכו לחוות ירידות, על פי האנליסטים של גרטנר. הסיבה לכך היא מעבר לשימוש ברכיבים או בתצורות מיחשוב זולים יותר.

עוד עולה מהנתונים של גרטנר, כי שוק שירותי ה-IT באזור EMEA ניזוק באופן החזק ביותר, ולדברי האנליסטים – הוא יהיה האיטי ביותר בקצב הצמיחה העתידי שלו. הוא צפוי לרדת השנה ב-5.6% ולעמוד על 234 מיליארד דולרים.

ההוצאות על תוכנות ארגוניות באזור EMEA צפויות לחוות צמיחה גדולה יותר מההוצאות על חומרה ב-2012, והאנליסטים של גרטנר צופים, כי מגמה זו תימשך עד 2014. זאת, מאחר שהארגונים החלו בהטמעת מחזור חיים חדש של יישומים. המדינות יובילו את הצמיחה בתחום מדינות במערב אירופה, דוגמת צרפת וגרמניה. זאת, בניגוד לספרד, פורטוגל, יוון ואיטליה, שנאבקות במשבר הכלכלי בצורה חריפה יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים