חוקרים ממעבדות יבמ בחיפה השתתפו בפיתוח מערכת לרשת חברתית לעסקים של החברה

היכולות שפותחו במעבדת המחקר של יבמ בחיפה ומשולבות במערכת Lotus Connections 3.0 כוללות ניתוח מבנים חברתיים המאפשר זיהוי מוקדי ידע והרחבת הרשת החברתית האישית ● המערכת מציעה יכולות אנליטיות המסייעות בגישה מיידית למידע ולאנשים במסגרת הארגון ומחוצה לו, על מנת לבנות מסגרת יעילה יותר של עבודה משותפת ואפקטיבית

חוקרים ממעבדת המחקר של יבמ (IBM) בחיפה השתתפו בפיתוח תוכנת רשת חברתית עסקית חדשה, Lotus Connections 3.0, אותה השיקה יבמ היום (ג'). בנוסף, חשפה החברה סל שירותים בתחום זה.

היכולות החדשות שפותחו במעבדת המחקר של יבמ בחיפה ומשולבות ב-Lotus Connections 3.0 כוללות ניתוח מבנים חברתיים המאפשר זיהוי מוקדי ידע והרחבת הרשת החברתית האישית. הדבר נעשה על בסיס המלצות הנשענות על ניתוח אנליטי של תחומי עניין ופעילות, כמו גם על מבנה הרשת החברתית הקיימת בארגון. המערכת יודעת גם להמליץ למשתמש על תכנים שעשויים לעניין אותו במסגרת רשת של אנשים, תכנים ודפוסי התקשורת ביניהם.

יצוין, כי המערכת מציעה יכולות אנליטיות המסייעות בגישה מיידית למידע ולאנשים במסגרת הארגון ומחוצה לו, על מנת לבנות מסגרת יעילה יותר של עבודה משותפת ואפקטיבית.

לנוכח הגידול בדרישה המסתמנת בשוק ליכולות רשת חברתית, השיקה יבמ בנוסף שירות חדש במסגרת חטיבת השירותים העסקיים שלה, המסייע בהבנה ובזיהוי אופן השימוש ברשתות חברתיות בתחומי הפעילות שבהם עוסק הארגון והדרכים המתאימות ביותר לניצול הכלים האלה.

מיבמ נמסר, כי חבילת Lotus Connections 3.0 היא פלטפורמת המדיה החברתית הראשונה בשוק המציעה יכולות ניתוח אנליטי מתקדם, על מנת לסייע לעובדים להפיק תובנות מהירות יותר ולגשת באופן מיידי למידע רלוונטי, במטרה לשפר את רמת פריון העבודה שלהם. על פי החברה, התוכנה החדשה מאפשרת למשתמשים להתקשר מהר יותר זה עם זה, להקים קהילות גלובליות ולאתר מידע ומשאבי ידע וכישורים בעזרת כלים אוטומטיים חדשים. היא כוללת כלים להקמה וניהול של קהילות, פורומים, כלי ויקי (Wiki) ובלוגים, המקדמים תקשורת בין המשתמשים בדרך להגדרה ולחידוד רעיונות חדשים.

עידו גיא, המוביל את הפיתוח בתחום הרשתות החברתיות במעבדת המחקר של יבמ בחיפה, הסביר, כי הכלי החדש הופך למעשה את מנוע החיפוש למנוע לניתוח הרשת החברתית. המנוע מפיק תובנות חדשות על בסיס הקשרים שאותם הוא מזהה בין אנשים ותכנים, ומשתמש בתוכנות הללו על מנת להמליץ על אנשים שעימם כדאי לעמוד בקשר במסגרת הרשת.

החוקרים בחיפה תרמו למוצר החדש של יבמ חמישה ווידג'טים המציגים פריטים משותפים לגולש ולמשתמש שבכרטיסו הוא צופה, נתיב חברתי המקשר בין הגולש ובין בעל הכרטיס, המלצות להתקשרות עם עמיתים נוספים, והמלצות על פריטי תוכן שונים דוגמת רשומות ויקי, קבצים, בלוגים, סימניות וקהילות, כמו גם עמודי בית.

יבמ מאפשרת לגשת אל כלי הרשת החברתית שלה ממגוון רחב של מכשירי קצה, ובכלל זה iPad ,iPhone, אנדרואיד (Android) ונוקיה S60. תוכנת LotusLive Connections, שהיא גרסת מיחשוב הענן של Lotus Connections, מסייעת בבניית מערכת עבודה שיתופית המשלבת משתמשים מתוך הארגון ומחוץ לו.

צעירים רוצים להשתמש ברשתות חברתיות גם למטרות עבודה

וובה סורוקה, מנהל בכיר במעבדת המחקר של יבמ בחיפה, ציין עם ההכרזה, כי "כמו דואר אלקטרוני ומסרים מידיים בעבר, כך רשתות חברתיות כיום נכנסות לפעילות עסקית יום יומית ומשנות את דרך ההתנהלות של תאגידים ועסקים. דור העתיד הגדל בעולם של רשתות חברתיות וטלפונים חכמים לא יוכל לדמיין מקום עבודה שאינו תומך בכלים מסוג זה".

ואמנם, מחקרים מצביעים על כך שעובדים צעירים הבקיאים בשימוש ברשתות חברתיות מעוניינים להשתמש בכלים דומים גם על מנת להיעזר ולבצע את משימות היום-יום שלהם במסגרת העבודה. חברת הייעוץ IDC קובעת, כי יותר ממחצית העובדים בארצות הברית כבר משתמשים לפחות פעם אחת בשבוע בכלי מדיה חברתית למטרות עסקים.

ככלל, על פי נתונים של מכון המחקר נילסן (Nielsen), אנשים משקיעים כיום יותר מ-22% מזמן הגלישה שלהם באינטרנט ברשתות חברתיות ובבלוגים. יחד עם הגידול חסר התקדים בהיקף כוח העבודה הפועל במתכונת עבודה ניידת, מן השטח, מציג השוק הזדמנות לעסק לאמץ תפיסה של משרד ללא גבולות ולהפיק תובנות חדשות בתהליכים אוטומטיים שיאפשרו לו לתקשר טוב יותר עם לקוחותיו.

יצוין גם, כי מדו"ח של חברת הייעוץ פורסטר (Forrester) עולה, כי מספר המצטרפים לרשתות חברתיות בצפון אמריקה גדל בין השנים 2009 ל-2010 ב-8% ובאירופה הוא עלה ב-11%. שיעור ההצטרפות של תושבים בערים בסין לרשתות חברתיות גדל באותה התקופה ב-19%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים