ארה"ב: נעצר פורץ ששתל קוד זדוני במחשבים של נערות ונשים צעירות וצפה בתמונות עירום שלהן

ה-FBI עצר תושב קליפורניה בן 31 בחשד ששתל במחשבים שלהן קוד זדוני, לאחר שגרם להן להאמין שהן מתכתבות עם בן משפחה או ידיד ● באמצעות הקוד, השתלט הפורץ על המחשבים שלהן – וכך צפה בתמונות שבהם הן נראות עירומות, ואף סחט אותן לשלוח לו תמונות נוספות

בתום חקירה שנמשכה שנתיים, עצרו חוקרי ה-FBI בחודש יוני תושב קליפורניה בן 31 ששמו לא הותר לפרסום, בחשד ששתל במחשבים של מאות נערות ונשים צעירות קוד זדוני, לאחר שגרם להן להאמין שהן מתכתבות עם בן משפחה או ידיד – כך דווח באחרונה. הפורץ שלח להן קבצים, וברגע שהן פתחו אותם – נשתל במחשביהן הקוד הזדוני שאפשר לו להשתלט עליהם ולהגיע לתמונות עירום שלהן. לאחר מכן הוא סחט אותן ואילץ אותן לשלוח לו תמונות נוספות.

עד כה זוהו 230 קורבנות, וכעת מחפשים חוקרי ה-FBI קורבנות נוספים של הפורץ. כדוגמה למעשים, סיפרה הסוכנת המיוחדת טניט רוג'רס מצוות החקירה, כי הפורץ "שלח לאחת הקורבנות הודעה בדואר האלקטרוני ובה תמונת עירום שלה, ואיים, כי אם היא לא תשלח לו סרטון שבו היא מופיעה בעירום, הוא יספר להוריה על התמונה שמצא". רוג'רס הוסיפה, כי "העובדה המטרידה ביותר היא שאלמלא היה פונה ישירות לקורבנות – הוא היה יכול לצותת להן ולצפות בהן עוד ועוד, מבלי להתגלות".

הפרשה מזכירה פרשה נוספת שנחשפה בסוף החודש שעבר על ידי הרשויות בקליפורניה, שבמסגרתה נעצר סמואל ברונק, בן 23, בחשד לשורה של עבירות, ובהן גניבת זהות, פורנוגרפיה של ילדים, סחיטה וגישה ללא אישור ל-17 חשבונות דואר אלקטרוני ופייסבוק (Facebook). במחשבו של ברונק נמצאו פרטים של 3,200 חשבונות דואר אלקטרוני, 1,100 תמונות ו-50 סרטוני פורנו של ילדים. על פי החוקרים, "אין ספק שהחשוד הצליח לחדור לחשבונות רבים של קורבנות שכלל אינם מודעים לכך".

ברונק, שביצע את המעשים שבגינם נעצר בין החודשים ספטמבר 2009 לספטמבר 2010, פנה לקטינות בפייסבוק ולאחר מכן, על סמך הפרטים שקיבל מהן, פנה לספקית האינטרנט, הזדהה בשמן וטען, כי שכח את סיסמת הגישה לחשבון. לאחר שקיבל סיסמה חדשה הוא ניגש לחשבון, בעוד שבעלות החשבון עצמן לא יכולות היו לגשת אליו. הוא חיפש בתיקיית הדואר היוצא שלהן תמונות וסרטונים שבהם הן מופיעות בעירום או בעירום חלקי, שלח את התמונות לכל אנשי הקשר שמצא בחשבון ופרסם אותן בדף הראשי של הפרופיל. כמו כן, הוא איים בחלק מהמקרים להפיץ את התמונות שמצא אם לא יקבל תמונות בוטות יותר.

FBI

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים