נוקיה לוקחת אחריות על פיתוח סימביאן במקום קרן סימביאן, שמפסיקה את רוב פעילויותיה

בשלב הראשון של השינוי תקטין קרן סימביאן את פעילותה ואת מספר העובדים בה, ועד אפריל 2011 היא תנוהל על ידי קבוצה קטנה של מנהלים ● במקביל, תשקיע נוקיה ממשאביה בפיתוח ובהפצה של מערכת ההפעלה

נוקיה (Nokia) וקרן סימביאן הודיעו אתמול על ארגון מחדש, שבמסגרתו תיקח על עצמה נוקיה את פיתוח מערכת ההפעלה הסלולרית סימביאן, בעוד הקרן תיסוג ממרבית פעילויותיה ותתמקד בנושאי רישוי וקניין רוחני בלבד.

בשלב הראשון של השינוי תקטין קרן סימביאן את פעילותה ואת מספר העובדים בה, ועד אפריל 2011 היא תנוהל על ידי קבוצה קטנה של מנהלים. במקביל, תשקיע נוקיה ממשאביה בפיתוח ובהפצה של מערכת ההפעלה.

"עתידה של מערכת ההפעלה אינו תלוי בקיומה של הקרן", ציינה ג'ו הארלו, סגנית נשיא בכירה לטלפונים חכמים בנוקיה, בהצהרה שפרסמה החברה. לדבריה, הרה-ארגון לא ישפיע על יחידת סימביאן בנוקיה. "הפלטפורמה פועלת במאות מיליוני מכשירים חכמים – כולל באלה שלנו – ואנו צופים את המשך התמיכה והחדשנות, שתסייע ותועיל למערכת הכוללת של סימביאן בעתיד".

ההודעה האחרונה באה בעקבות עזיבתו בחודש שעבר של מנכ"ל קרן סימביאן, לי ויליאמס, שהוחלף על ידי טים הולברו, מנהל הכספים של הקרן – ובעוד נשמעות דאגות מפי אנליסטים על עתידה של מערכת ההפעלה ועל יכולתה להתמודד מול מערכות ההפעלה המתחרות של אפל (Apple), אנדרואיד של גוגל (Google) ו-RIM.

בהצהרה שפרסם המנכ"ל הנוכחי, טים הולברו, הוא אמר, שההחלטה היא "הדבר הנכון בזמן הנכון", לאור "השינויים המרעישים בשוק הסלולר כמו גם בכלכלה, מה שהוביל לשינוי במיקוד מבחינת כמה מחברי מועצת הקרן.

למעשה, אכן התרחשו שינויים גדולים, כשיצרניות גדולות הודיעו כי יפסיקו לפתח מכשירי סימביאן לטובת מערכות מתחרות, ואחרות פשוט עזבו את הקרן, בהן סמסונג (Samsung), מוטורולה (Motorola), ובאחרונה גם סוני-אריקסון.

קרן סימביאן הודיעה כי הצוות שלה יעבוד בשיתוף פעולה עם נוקיה כדי להפחית את ההשפעה של צמצום פעילותה של הקרן, וכי פרטים נוספים על הרה-ארגון יפורסמו בעתיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים