גוגל חנכה שירות תצוגה מקדימה של אתרי אינטרנט

גולשים שילחצו על סימן של זכוכית מגדלת, שיתווסף מימין לכל קישור בין תוצאות החיפוש, יראו תמונה ממוזערת של דף האינטרנט המקושר ● עד כה הסתפקה גוגל בציטוט של שורה מייצגת או שתי שורות מכל אתר לצורך התרשמות לפני הלחיצה על הקישור, אולם, לדברי ראג' קרישנן, מנהל מוצר בחברה, "יש דברים שאי אפשר להתרשם מהם באמצעות טקסט בלבד" ● בינתיים, התפקוד החדש לא יהיה זמין בעברית

גוגל (Google) חנכה אתמול (ג') תפקוד חדש בשם Instant Previews, שישלים את שירות החיפוש Google Instant ויציג בחלונות קופצים תמונות של אתרי אינטרנט שמופיעים בתוצאות החיפוש.

החידוש ייושם בימים הקרובים, והמשתמשים ברחבי העולם יוכלו להבחין בסמל של זכוכית מגדלת שנוסף מימין לכל קישור בין תוצאות החיפוש. בעקבות לחיצה על הזכוכית המגדלת תוצג תמונה ממוזערת של דף האינטרנט המקושר.

"אנחנו מציעים דרך חדשה ומהירה יותר לקבלת מידע על אתרי אינטרנט שמופיעים בתוצאות החיפוש", אמר ראג' קרישנן, מנהל מוצר בגוגל. "כך ניתן להשוות במהירות בין דפים שונים שנמצאו".

לדברי קרישנן, באמצעות העברה של סמן העכבר במעלה או במורד הדף של תוצאות החיפוש, או באמצעות שימוש במקשי החצים, יוצגו תמונות של דפי אינטרנט נוספים שקישורים אליהם מופיעים בתוצאות החיפוש – בדומה לדפדוף מהיר בספר.

עד כה הסתפקה גוגל בציטוט של שורה מייצגת או שתי שורות מכל אתר לצורך התרשמות לפני הלחיצה על הקישור. אולם, לדברי קרישנן, "יש דברים שאי אפשר להתרשם מהם באמצעות טקסט בלבד".

לדבריו, התפקוד של Instant Previews מגביר בשיעור של 5% בממוצע את שביעות הרצון ל הגולשים מתוצאות החיפוש. הוא הוסיף, כי גוגל עשויה להציע תפקוד דומה גם לגבי פרסומות.

התפקוד של Instant Previews יוצע ב-40 שפות. הפיתוח של הטכנולוגיה לגבי שפות שנכתבות מימין לשמאל עדיין לא הסתיים, ולפיכך – ייאלצו דוברי העברית להמתין עוד זמן מה, עד שהעבודה הטכנית תושלם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים