מדענים בבריטניה מפתחים שבב שיאפשר בדיקה לגילוי מחלות מין באמצעות הסלולר

חוקרים פיתחו בדיקה שתאפשר לבעלי מודעות טכנולוגיות שמתעצלים לגשת לרופא לדעת האם נדבקו במחלות דוגמת זיבה, קלמידיה או הרפס ● כל מה שצריך כדי לבצע את הבדיקה הוא להצטייד בדגימת רוק או שתן ובשבב מיוחד שמחברים לסלולר - והתוצאות ניתנות בתוך דקות ● הפיתוח נמצא בימים אלה על סף השלמה, אולם קיים עדיין חשש מסוגיות דוגמת פרטיות וסודיות רפואית

שני מיליארד מכשירים ישנים בעולם

צוות של מומחים רפואיים בבריטניה שוקד על פיתוח בדיקה חדשה, זמינה ולא יקרה לגילוי מחלות מין, דוגמת זיבה, קלמידיה והרפס, שניתן יהיה לערוך אותה באמצעות הטלפון הסלולרי.

כדי לערוך את הבדיקה יש להצטייד בדגימת רוק או שתן ובשבב שמחברים לטלפון הסלולרי. התשובה תתקבל תוך דקות ותכלול, במידת הצורך, המלצות לטיפול והפניה לרופא.

הפרויקט, המכונה eSTI² (ר"ת electronic Self-Testing Instruments for STIs), מפותח על ידי מאגד של בתי חולים בבריטניה לאחר שקיבל מענק של ארבעה מיליון ליש"ט מהמועצה הבריטית למחקר רפואי והאיגוד הבריטי למחקר קליני.

על פי פרופסור טארק סדיק מאוניברסיטת לונדון, הבדיקה נועדה להבטיח שלא יהיה לאף אחד שום תירוץ לא להיבדק. "כיום, במקרה של חשד להידבקות, הדגימה נשלחת למעבדה והתוצאות מתקבלות לאחר מספר ימים", אמר. "הבדיקה החדשה חוסכת את הצורך להגיע למרפאה ומאפשרת לקבל תוצאות מדויקות תוך דקות ספורות, ועדיין – ניתן להיעזר ברופא או ברוקח כדי לקבל טיפול מתאים".

הבדיקה מתאימה גם לצעירים בעלי מודעות לטכנולוגיה שמתביישים או מתעצלים לגשת לרופא. לדברי פרופסור סדיק, ערכות בדיקה יוצעו במכונות ממכר שיוצבו במקומות בילוי, בבתי מרקחת ובמרכולים, במחיר של כחצי ליש"ט.

הפיתוח נמצא בימים אלה על סף השלמה, אולם קיים עדיין חשש מסוגיות דוגמת שמירה על פרטיות וסודיות רפואית, וכן קיים צורך בארכיטקטורה מתאימה לגילוי מחלות מין נוספות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים