סלקום: ההכנסות עלו ב-3%; הרווח הנקי גדל ב-15%
הכנסות החברה ברבעון השלישי של 2010 הגיעו לכ-1.7 מיליארד שקלים ● הרווח הנקי עמד על 332 מיליון ● עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום, אמר, כי "הצגנו צמיחה בכל הפרמטרים הפיננסיים שלנו, על אף המשך שחיקת תעריפי זמן האוויר" ● הוא הוסיף, כי החברה מתכוונת להגיש עתירה לבג"ץ נגד החלטת משרד התקשורת להפחית את דמי הקישוריות
רבעון של עליות לסלקום: מהתוצאות הכספיות שפרסמה החברה עולה, כי הן הרווח הנקי והן ההכנסות שלה עלו ברבעון השלישי של 2010. הרווח הנקי של החברה גדל ברבעון ב-14.9% והסתכם ב-332 מיליון שקלים לעומת 289 מיליון ברבעון השלישי של 2009.הרווח הבסיסי למניה הסתכם ב-3.36 שקלים (0.92 דולרים) בהשוואה ל-2.94 שקלים. ההכנסות הרבעוניות של החברה הסתכמו ב-1.729 מיליארד שקלים, המהווים עלייה של 2.98% בהשוואה ל-1.675 מיליארד.
הגידול בהכנסות הכלליות נבע בעיקר מעלייה של 20.9% בהכנסות מציוד קצה, שהסתכמו ב-220 מיליון שקלים לעומת 182 מיליון ברבעון השלישי אשתקד. עלייה זו מיוחסת בין היתר לגידול בכמות המכשירים החכמים שנמכרו.
ההוצאות הגולמיות הרבעוניות של סלקום הסתכמו עמדו על 838 מיליון שקלים – ירידה של 2.1% מ-856 מיליון ברבעון השלישי של 2009. הרווח הגולמי ברבעון השלישי של 2010 עלה ב-8.8% והסתכם ב-891 מיליון שקלים לעומת 819 מיליון. שיעור הרווח הגולמי הרבעוני עמד על 51.5% אל מול 48.9%.
בסעיף הוצאות התפעוליות רשמה סלקום עלייה: אלה גדלו ב-1.42% ל-356 מיליון שקלים בהשוואה ל-351 מיליון. הרווח התפעולי של החברה גדל ב-14.1% והגיע ל-534 מיליון שקלים לעומת 468 מיליון.
ה-EBITDA הרבעונית של החברה רשמה גידול של 9.3% ל-716 מיליון שקלים לעומת 655 מיליון. שיעור ה-EBITDA מסך ההכנסות הגיע ל-41.4% בהשוואה ל-39.1% ברבעון המקביל אשתקד
מצבת מנויי החברה גדלה במהלך הרבעון בכ-35 אלף, כולם מנויי post-paid, והיא עומדת על כ-3.376 מיליון מנויים (נכון לסוף ספטמבר). מצבת מנויי הדור השלישי עומדת, נכון לאותו תאריך, על כ-1.114 מיליון – גידול של כ-38 אלף.
עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום, אמר בהתייחסו לתוצאות, כי "זה היה רבעון חזק לחברה. הצגנו בו צמיחה בכל הפרמטרים הפיננסיים שלנו, על אף המשך שחיקת תעריפי זמן האוויר". הוא ייחס את התוצאות "למאמצינו לייצר מקורות הכנסות חדשים בעוד אנו ממשיכים בצעדי התייעלות".
"אנחנו נשארים מחויבים למיקוד בתקשורת הסלולרית במקומות שבהם יש לנו יתרון יחסי, ובמקביל מחפשים הזדמנויות חדשות שהן סינרגטיות לליבת העסקים שלנו", הוסיף שפירא. "הדבר בא לידי ביטוי בכניסתנו הקרובה לתחום השירותים הפיננסיים, כמו גם בשירותי התקשורת הקווית ללקוחות עסקיים, אשר ממנפים את פריסת התשתיות שלנו למרכזי התעשייה בישראל. אני מאמין שההתמדה באסטרטגיה זו היא שמאפשרת לנו להציג שיפור בתוצאות הכספיות והתפעוליות".
"בספטמבר 2010 פרסם משרד התקשורת את החלטתו להפחית את דמי הקישוריות המשולמים למפעילים סלולריים בישראל, כאשר ההפחתה הראשונה צפויה להתרחש בינואר 2011", ציין. "לאחר שבחנו את ההחלטה, בכוונתנו להגיש בקרוב עתירה לבג"צ, אם כי איננו יכולים לחזות את התוצאה הסופית של עתירה זו, אם תוגש. בנוסף, התחלנו בהיערכות הנדרשת, על מנת להתמודד עם ההשלכות של הפחתת דמי הקישוריות. הדברים אמורים הן לגבי היעילות התפעולית שלנו והן לגבי איתור מקורות הכנסה נוספים".
תגובות
(0)