ח"כ מאיר שטרית לממונה על ההגבלים העסקיים: "הכריזי על מד-נאוטילוס כמונופול"

יושב ראש ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת קרא להכריז על מד-נאוטילוס כמונופול מאחר שמרבית תעבורת האינטרנט בין ישראל לעולם נעשית באמצעות הכבל התת-ימי שהיא מפעילה ● עובדה זו יוצרת, לדבריו, בעיה פוטנציאלית חריפה במקרה של תקלה או חבלה בכבלים ומשפיעה על המחיר הגבוה שהחברה גובה עבור שירותיה ● הכרזה שכזו, אומר שטרית, תאפשר הטלת פיקוח על מד-נאוטילוס ומניעת ניצול ופגיעה בציבור הצרכנים

ח"כ מאיר שטרית (קדימה), יושב ראש ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, פנה אתמול (ד') לממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, בבקשה להכריז על מד-נאוטילוס כמונופול.

במכתבו ציין שטרית, כי לפני כשבוע קיימה הוועדה שבראשותו ישיבה בנושא "מהירות הגלישה באינטרנט בישראל", שבה נכחו גם שר התקשורת, משה כחלון, ונציגים של ארגוני צרכנים וחברות תקשורת ואינטרנט. בדיון התברר, כי בכבל התת-ימי המספק את תשתיות האינטרנט בישראל עוברת כמעט כל התעבורה בין ישראל לרשתות האינטרנט בעולם. לדברי שטרית, עובדה זו הופכת את מד-נאוטילוס, בעלת השליטה בכבל, למונופול בפועל בתחום תעבורת האינטרנט בין ישראל לעולם, ויוצרת בעיה פוטנציאלית חריפה במקרה של תקלה או חבלה בכבלים.

מעבר לבעיות הביטחוניות, התנהלות זו משפיעה, לדבריו, גם על המחיר הגבוה שגובה החברה עבור שירותיה – עלויות הגלישה בישראל הן מהגבוהות בעולם. קיים גם הבדל גדול בין מהירויות הגלישה המובטחות לבין מהירויות הגלישה בפועל: 85% מהבתים בישראל מחוברים לאינטרנט מהיר, אך מעטים גולשים במהירות של 10 מגה-בייט לשנייה ומעלה.

לדברי ח"כ שטרית, הכרזה על מד-נאופוליס כמונופול בתחום תעבורת האינטרנט בישראל תאפשר הטלת פיקוח על החברה ומניעת ניצול ופגיעה בציבור הצרכנים.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים