חברות IT ישראליות שיתמקמו בצפון-מזרח איטליה יוכלו לקבל מענקים בגובה 50% מההשקעה

המענקים יוצעו לחברות שיתמקמו במחוז מתוך פריולי-ונציה-ג'וליה בצפון-מזרח איטליה ● התקציב שמיועד לכך עומד על 138 מיליון יורו ● השבוע ביקרה בישראל משלחת בראשות אנשי לשכת המסחר של טרייסטה, במטרה להדק את הקשרים עם חברות ישראליות ולעודד השקעות הדדיות

משלחת בראשות אנשי לשכת המסחר של טרייסטה ממחוז פריולי-ונציה-ג'וליה (בצפון-מזרח איטליה) ביקרה באחרונה בישראל במטרה לחזק את שיתוף הפעולה עם חברות ישראליות ולעודד השקעות הדדיות בישראל ובאזור עיר הבירה של המחוז, טרייסטה. בין היתר, מציעה המשלחת לחברות היי-טק ישראליות שיתמקמו במחוז, כחלק מפריסה בינלאומית, מענקים בגובה של 50% מהיקף ההשקעה.

סך התקציב העומד לרשות המחוז למטרות פיתוח חדשנות, מו"פ, העברת טכנולוגיות ויזמות בתעשייה עתירת הידע הוא 138 מיליון יורו. הוא מורכב מכספי קרנות אירופיות, תקציב ממשלתי, מחוזי וגופים ציבוריים שונים. התקציב המוקצה לנושאי קיימות עומד על כ-35 מיליון יורו. לנושאי קיימות והתייעלות אנרגטית במערכות ייצור עומדים במסגרת זו כ-38 מיליון יורו. המענקים מיועדים הן לסטארט-אפים והן לחברות ותיקות יותר.

המחוז, שמחבר בין מזרח אירופה למערבה, נהנה מהקלות שונות במדיניות המס והמכס ומאוטונומיה במדיניות כלכלית. עצמאות זו תורגמה לסדרת חוקים מקומיים, המאפשרים למחוז להגביר את היתרון התחרותי שלו ולהציע מענקים ייחודיים לחברות המוקמות בו, כמו גם לתמוך באינטרסים של אותן חברות. מדובר במענקים של 50% על ההשקעה, שאינם טעונים החזר.

פארק המדע AREA, הפארק המרכזי והוותיק ביותר באיטליה, ממוקם באזור טרייסטה. הוא מהווה מקום מושבם של 87 ארגונים וחברות, בהם מוסדות מחקר, מרכזי מו"פ וחדשנות פרטיים וציבוריים וחברות עתירות ידע בסקטורים הבאים: טכנולוגיות מידע ותקשורת, מדעי החיים וביומד, אלקטרוניקה, ננוטכנולוגיה, אנרגיה ואיכות סביבה. אחת מהן היא החברה הישראלית TELIT, שמרכז המו"פ העולמי שלה ממוקם בטרייסטה. בסוף ינואר הקרוב תצא משלחת של חברות ישראליות לראות את הפארק ולהתרשם מהתנאים.

אנטוניו פאולטי, נשיא לשכת המסחר של טרייסטה, אמר, כי "אנחנו רואים בחברות ישראליות שותפות אידיאליות לפיתוח הסקטור הטכנולוגי. חברות שיוקמו באזור טרייסטה יכולות להנות מהזדמנות למימון לאומי ואזורי גדול יותר מאשר באזורים אחרים באיטליה, בזכות סובסידיות שונות שמעניק האיחוד האירופי, באמצעות קרנות שונות".

לדברי גאיה מולכו, מנכ"ל לשכת המסחר ישראל-איטליה, האחראית לביקור המשלחת, "ב-2010 גברה איטליה על גרמניה, והפכה לשותפה מספר שתיים של ישראל בתחום המדע והטכנולוגיה, אחרי ארצות הברית. שינוי זה לא התרחש במקרה, אלא כתוצאה ממאמצים של ממשלת איטליה, במישור הלאומי וברמת המחוזות האיטלקיים השונים". היא הוסיפה, כי "האיטלקים הבינו שהתעשיות המקומיות שלהם זקוקות לחדשנות, והם רואים בחברות הישראליות שותפות מתאימות למאמצים אלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים