מנוע הג'אווה-סקריפט של פיירפוקס 4 – מהיר בהרבה מקודמו

מבדיקות שערכה מוזילה עולה, כי המנוע שמותקן בגרסת הבטה השביעית של פיירפוקס 4 מהיר פי שלושה מזה של הגרסה המוגמרת הנוכחית של הדפדפן - פיירפוקס 3.6.12 ● במוזילה מבטיחים, כי הגרסה המוגמרת של פיירפוקס 4, שתושק לכל המוקדם בינואר הקרוב, תהיה מהירה עוד יותר

מוזילה: התוספים - הסיבה לפופולריות של פיירפוקס

מנוע הג'אווה-סקריפט (Java Script) החדש, JagerMonkey, שמותקן בפיירפוקס 4 (Firefox 4) ומהווה אחד הרכיבים החשובים ביותר לעתיד הדפדפן, מהיר הרבה יותר מקודמו. המנוע הוצג בגרסת הבטה החדשה, השביעית במספר, של פיירפוקס 4, במקומו של המנוע הוותיק TraceMonkey, שלא הצליח עוד לעמוד בקצב המהיר שהציגו הדפדפנים המתחרים – כרום (Chrome), אופרה (Opera), ספארי (Safari) ואיטרנט אקספלורר 9 (Internet Explorer 9).

מוזילה (Mozilla) מבטיחה בגרסה החדשה של הדפדפן זמני אתחול מהירים בהרבה, טעינה מהירה יותר של דפי אינטרנט וביצוע מהיר יותר של משימות עתירות ג'אווה-סקריפט, דוגמת הפעלה של יישומים ומשחקים. במבחנים פנימיים שערכה מוזילה השיגה גרסת הבטה השביעית של פיירפוקס 4 קצב מהיר פי שלושה מזה של הגרסה המוגמרת הנוכחית של הדפדפן – פיירפוקס 3.6.12. דיוויד מנדלין, מהנדס במוזילה, מבטיח בהודעה שפרסם בבלוג, כי הגרסה המוגמרת של פיירפוקס 4 תהיה מהירה עוד יותר.

חידושים נוספים בפיירפוקס 4 כוללים תמיכה בהאצת חומרה – הדפדפן יכול להסתייע בכרטיסים גראפיים נתמכים כדי לטעון דפי אינטרנט בקצב מהיר יותר; תמיכה מורחבת בגופנים מאפשרת למעצבי אתרים לקבוע מאפיינים רבים של הגופנים שבהם יוצג האתר; ותמיכה בגרפיקה תלת-ממדית בתצורת WebGL, עם כרטיסים גראפיים שתומכים בטכנולוגיית OpenGL.

הגרסה המוגמרת של פיירפוקס 4 צפויה להופיע לכל המוקדם בינואר הקרוב.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. תומר כהן — מוזילה ישראל

    החידוש המשמעותי מבחינתנו בגרסת הבטא החדשה הוא שהיא זמינה גם עם ממשק מימין לשמאל בווינדוס. עד כה פעולה זו נמנעה מאיתנו בעקבות בעיות עם גרסאות חדשות של Windows שהקשו על תצוגת הממשק העברי.

אירועים קרובים