AMD הציגה את מפת הדרכים שלה ל-2011 ו-2012

השינויים המהותיים ביותר במפת הדרכים מתגלים כשבוחנים את שנת הפעילות 2012, שתכלול כניסה לשוק המעבדים שמיועדים למחשבים שהדרישה העיקרית שלהם היא צריכת חשמל, כולל מחשבי לוח

AMD, יצרנית המעבדים השנייה בגודלה אחרי אינטל (Intel), הציגה באופן רשמית את מפת הדרכים ל-2011 ו-2012, המפרטת את המעבדים אותם היא מתכננת לייצר בשנתיים הקרובות. כמו יריבתה הגדולה, עוברת גם AMD לייצור מעבדים שמכילים בתוכם שבב גרפי, בהתאם לתוכנית אותה היא Fusion. בנוסף, בכוונתה לייצר ב-2012 מעבדים שמבוססים על ליטוגרפיה של 28 ננו-מטר.

במהלך מפגש האנליסטים השנתי של AMD, הציגה החברה לראשונה את המעבדים הראשונים שמבוססים על ארכיטקטורת הבולדוזר (Bulldozer) – מעבדי ה-x86 החדשים שלה שיושקו ב-2011 – עם תחילת ייצור ברבעון השני של השנה והשקה פעילה ברבעון השלישי. המעבדים שמבוססים על ארכיטקטורה זו ייוצרו בליטוגרפיה של 32 ננו-מטר ומכונים כעת זמבזי (Zambezi). הם מיועדים עבור שוק הלקוחות והמחשבים השולחניים הצרכניים, בעוד שאינטרלגוס (Interlagos) ו-ולנסיה (Valencia) מיועדים עבור שוק השרתים.

השינויים המהותיים ביותר במפת הדרכים מתגלים כשבוחנים את שנת הפעילות 2012. על פי מה שחשפה החברה, היא מתכוונת להיכנס לשוק המעבדים שמיועדים למחשבים שהדרישה העיקרית שלהם היא צריכת חשמל, כולל כניסה לשוק מחשבי הלוח – בו היא לא מציעה כלום כעת, לעומת מתחרתה, שמציעה כמובן את מעבדי האטום (Atom) לצד שלל המעבדים המבוססים על ARM.

לשוק הזה מייעדת AMD מעבדים בעלי שתיים וארבע ליבות שמכונים קרישנה (Krishna) ו-ויצ'יטה (Wichita) שייוצרו, כאמור לעיל, בליטוגרפיה של 28 ננו-מטר ויתבססו על ליבה חדשה שמכונה בובקט (Bobcat), שהמאפיין העיקרי שלה הוא צריכת חשמל של פחות מ-1 וואט, למרות השילוב של שבב תצוגה שתומך ב-DirectX 11.

במקביל, תשיק AMD קו מוצרים רחב שיתבסס על הדור הבא של מעבדי הבולדוזר, החל במעבד הטרינטי (Trinity) שמיועד למחשבי המיינסטרים והביצועים הגבוהים בשוק הצרכני והנייד, דרך מעבדי הקומודו (Komodo) שהם שתי גרסאות של מעבדים המיועדים לשוק השרתים הגבוה ולצרכנים נלהבים במיוחד ויציעו עד 10 ועד 20 ליבות בולדוזר, בהתאם לגרסה, מעבדי Terramar שמיועדים לשוק השרתים העיקרי והארגוני ויאפשרו שימוש בעד 20 ליבות, ועד מעבדי ה-Sepang – שמיועדים לשוק השרתים מוטה המחיר והאנרגיה שיציעו שימוש בעד 10 ליבות.

AMD

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים