תוכן שיווקי

ראיון עם סאלי אלקיים, מנהלת חטיבת SAP Business One באגף יישומיים ארגוניים בחברת מלם מערכות מקבוצת מלם-תים

14/11/2010 14:58

סאלי אלקיים, מהנדסת תעשייה וניהול במקצועה עם התמחות במערכות מידע, מנהלת מעל לשנתיים את חטיבת SAP Business One באגף יישומים ארגוניים בחברת מלם מערכות מקבוצת מלם-תים. בראיון עמה לרגל השקת הגרסה חדשה של SAP Business One, היא שופכת אור לגבי סוד ההצלחה של החטיבה: "הרעיון במגע עם הלקוח הוא לא לייצג רק את הצד הטכני של המוצר, אלא להוות יועץ ומלווה של הלקוח ולעזור לו להתפתח ולגדול יחד עם המערכת המוטמעת". לאחר 10 שנים בתחום, סאלי עדיין אוהבת את הדינמיקה והגיוון שבו, "תמיד יש מה לעשות ולחדש, גם מבחינה טכנולוגית וגם מבחינת שיתופי פעולה, הפיתוח העסקי וההתרחבויות על המוצר. האפשרות לעבוד מול מגוון רחב של סוגי לקוחות רק מוסיפה לעניין ולאתגר".

חטיבת SAP Business One מתמחה ביישום מערכת ה-SAP Business One, המערכת המתקדמת בארץ ובעולם לניהול ארגונים בסדר גודל קטן ובינוני מבית היוצר של חברת SAP העולמית. החטיבה קיימת משנת 2000, החלה את דרכה כחברת אי-טופ, בה שימשה אלקיים סמנכ"לית פרויקטים ופיתוח, ונרכשה על ידי קבוצת מלם-תים בשנת 2004. לחטיבה ניסיון רב ומוכח ביישום של המערכת במגזר העסקי והציבורי בארץ ובעולם כולל היבטים של העמקת יישום, ייעוץ והדרכה בתחום ה-SAP Business One, איפיון צרכים ותהליכים פיננסיים ולוגיסטיים של הלקוח, שדרוג גרסאות, פיתוח מוצרים משלימים ו-Add-Ons לפי דרישת לקוח למערכת, ניהול מרכז תמיכה מוביל ומתקדם למערכת, מומחיות בתחום Crystal Reports וכלי אינטגרציה כדוגמת B1i. כל אלו מתבצעים תוך תהליכי עבודה קפדניים בהתאם למתודולוגיות סדורות ומקובלות. החטיבה ממוקמת במספר סניפים: במרכז – גבעת שמואל, צפון – ביוקנעם וירושלים ומעסיקה צוות ותיק ומקצועי המתמחה בתחום.

מדוע הפכו בשנים האחרונות מערכות ה-ERP לכלי כמעט הכרחי בחייו של ארגון?
"השילוב בין הפלטפורמה של המערכת להבנת תהליכים עסקיים מאפשרת להוביל את הלקוח ליעדים ארגוניים חדשים ולקבל תמונה מלאה על הארגון שלו. כמו כן, הלקוחות דורשים מידע זמין בכדי לקבל החלטות תפעוליות ועסקיות בזמן אמת, השילוב של כלי BI במערכת מאפשר לנו לתת פתרונות חזקים בנושא, ומייעל את תהליכי העבודה, הבקרה וקבלת ההחלטות, תוך כדי ROI מהיר. קיימות כיום מערכות מתחרות שונות בתחום ה- ERP, בעוד Business One SAP הינה כיום הפלטפורמה הטכנולוגית החזקה, והמובילה".

מה הם פרויקטי החטיבה שאת הכי מתגאה בהם?
"אני גאה מאוד בפרויקט שביצענו בעיתון ישראל היום, שם שילבנו את מערכת SAP Business One עם מערכת CRM של הארגון. מדובר בפרויקט הרחבת המערכת לצרכים מותאמים ללקוח, המאפשר חסכון משמעותי בעבודה ידנית בניהול עמלות והכנסות. דוגמה נוספת – חברת Dealserv, חברה הנותנת שירותים לחברות בתחום מסחר אינטרנטי במט"ח (Forex), הרמנו פרויקט מוצלח ביותר בהיקף של כמה מאות אלפי שקלים. הפרויקט מבוסס רובו על התאמת המערכת בתחומים הפיננסיים בעיקר לצרכים המיוחדים של החברה, כולל התממשקות למערכות לוויניות של החברה. פרויקט נוסף הוא בחברת אתרים, האחראית לנכסי עיריית ת"א בנמל כולל המרינה. הפרויקט כלל יישום המערכת הפיננסית ופיתוח ייעודי של מודל מקיף לניהול מעגנה ונכסים".

מה מייחד את החטיבה ממקבילותיה בשוק?
"החטיבה שלנו הינה בין הותיקות אשר מחזיקה צוות ממוקד תחום ומאוד ותיק ומנוסה. לחטיבה מרכז התמיכה המתקדם והגדול מבין השותפים העסקיים בארץ, עם כ-400 לקוחות בתמיכה ומעל 700 פרויקטים. כמו כן, אנו עובדים לפי מתודולוגיות סדורות אשר מאפשרות תיאום צרכים מלא עם הלקוח והרמת פרויקטים מוצלחים. בנוסף, לחטיבה מגוון רחב של מודולים משלימים למערכת אשר מאפשרים ללקוח ליהנות מפונקציונאליות נוספת. נדוש ככל שזה נשמע, אנו בחטיבה רואים בשירותיות ערך חשוב ומוביל בקשר שלנו מול הלקוח ודבקים במוטו של 'לא משנה כמה גבוהות הדרישות של הלקוח – אנו ניקח אותו לשם' ועל פיו אנחנו פועלים בכל מטלה, קטנה עד גדולה".

אירועים קרובים