תוכן שיווקי

המילה האחרונה בתחום התיעוד – Cortona3D

כיום התיעוד מהווה חלק בלתי נפרד מהמוצרים ● חלק א'

14/11/2010 15:18

מאת שמעון אמבר, מנהל מכירות פתרונות הנדסה במקיט מערכות

רקע
בעבר, חברות התמקדו בעיקר במוצרים. מרבית המשאבים, אם לא כולם, הופנו לייצר מוצרים והרבה!. כיום, בעידן הטכנולוגי המתפתח בכלל ובתקופה הנוכחית בפרט, חברות רבות נדרשות לספק, לצד המוצרים, גם תיעוד. לתיעוד פנים רבות והוא מתמקד בארבעה תחומים עיקריים:

1)    Manual’s – מדריכי משתמש, המחולקים למספר רמות: אופן תחזוקת המוצר, הרכבת המוצר, אזהרות והוראות בטיחות למשתמש ועוד…

2)    קטלוג רכיבים/מוצרים של הארגון – איחוד ברמת קיטלוג של כל הרכיבים הסטנדרטיים, הקיימים בארגון.

3)    לימוד והנחייה – על ואודות המוצר, למשל: אופן הייצור, אופן התחזוקה, אמצעי זהירות וכו'…

4)    ניהול תהליכי ייצור (Work Instructions)– המחשה של תהליך הייצור, לפי תחנות עבודה ויצירת דפי ניתוב (Rout Card).

היסטוריה
עם ההתפתחות הטכנולוגית, חברות נדרשו יותר ויותר, לספק לצד מוצריהם תיעוד טכני, הוראות אחזקה, הוראות הרכבה וכו'…. הדרישות לתיעוד נבעו מסיבות רבות: בעקבות דרישות הרגולטור, כתוצאה מהתחרות, או כתוצאה מדרישת השוק והלקוחות. תהיה הסיבה אשר תהיה, התיעוד כיום, מהווה חלק בלתי נפרד מהמוצר, ומופיע כמעט בכל מוצר שאנו רוכשים: מכשירי חשמל, צעצועים, רכב, מזון, מוצרים ואביזרים רפואיים וכו'…

בתחילה, הפעילות סביב נושא התיעוד בארגונים, נבעה מכורח (שוק, רגולטור וכו') וכהוצאה, שיש להשלים עם רוע הגזרה ולפיכך, רוב פעילות התיעוד בארגונים, נעשתה על ידי קבלני משנה, או באמצעות כלים חובבנים ופעילויות ידניות, כגון: "חיתוך" שרטוטים ו-"הדבקתם", יחד עם הוראות הנכתבות במערכות עריכה שונות, כמו WORD (וכפי שמשתמע, הדבר נראה מסובך ומורכב).

בשנים האחרונות, ובעיקר בתחומים המתפתחים טכנולוגית, כגון: רפואה, הייטק, רכב, תעופה ועוד, הארגונים רואים חשיבות גבוהה, בתיעוד ומוכנים להשקיע, כיוון שכך, המוצר נראה טוב יותר, ומאפשר לארגונים לעמוד ברגולציות השונות, על הצד הטוב ביותר. כאן נכנסת לתמונה תוכנת D3Cortona.

פתרונות לתחום התיעוד: סקירת מוצרי ומודולי D3 Cortona: כיום קיימים מספר פתרונות לתחום התיעוד, אך המאפיין את רובם, הוא ניתוקם הלכה למעשה, מעץ המוצר, מהמודלים ההנדסיים ומהתהליכים הנדסיים. חברת D3, Cortona המיוצגת בישראל, באמצעות חברת מקיט מערכות, מציעה פתרון לתחום, שיוצר מנגנוני תיעוד, מערכי עבודה ובדיקה (Manual), דפי עבודה, והוראות עבודה. יתרונו המובהק של פתרון זה, על פני הפתרונות האחרים, טמון ביכולת האינטגרציה הגבוהה של המערכת, המשולבת עם תוכנות התיב"ם (CAD/CAM) מחד ועם תוכנות הניהול השונות כגון: Teamcenter של Siemens PLM ומערכות ה-ERP, מאידך.

כתוצאה מכך, קיים קשר ישיר בין המוצר, החל משלבי הפיתוח וההנדסה הראשוניים, לבין הספרות הקשורה למוצר וכל שינוי המבוצע בכל אחד מהשלבים הללו, גורר את עדכון התיעוד באופן אוטומטי.

המערכת החדשה תוצג, במסגרת יום ה- PLM הישראלי של מקיט, שייערך ב- 1.12.2010 ב-AVENUE, קריית שדה התעופה, בהשתתפות בכירי Siemens PLM העולמית.

עוד על D3 Cortona ועל יכולותיה – בחלק הבא.

אירועים קרובים