שינויים חשבונאיים שערכה מיקרוסופט אחראים לעלייה בנתוני המכירות של חלונות

שינויים פנימיים בשיטת הייחוס של ההכנסות לחטיבות השונות אפשרו למיקרוסופט להגדיל בצורה מלאכותית את ההכנסות של חטיבת מערכות ההפעלה של מיקרוסופט ברבעון האחרון בסכום של 259 מיליון דולרים ● דובר מיקרוסופט מסר בתגובה שהשינויים החשבונאיים נובעים משינויים במבנה הארגוני של החברה, אשר הוכרזו בתחילת השנה ● אולם, הדובר סירב לפרט כיצד יכולים היו השינויים שתיאר לגרום לגידול בהכנסות של חטיבת חלונות ברבעון הראשון של שנת הכספים

נתוני המכירות של חלונות צברו לכאורה ברבעון האחרון תנופה מרשימה – אולם למעשה, מרביתה נובעת משינויים חשבונאיים שערכה מיקרוסופט (Microsoft) בחשאי. שינויים אלה אפשרו לחברה לייחס לחטיבת מערכות ההפעלה הכנסות שעד כה יוחסו לחטיבות אחרות. בשילוב עם שינויים חשבונאיים נוספים, רשמה חטיבת חלונות גידול משמעותי בהכנסות – אך מניתוח שערך שבועון InformationWeek האמריקני לדוחות שהגישה ענקית התוכנה לרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC), עולה כי מדובר בגידול מלאכותי בעיקרו.

ברבעון האחרון נרשם גידול ניכר בהכנסות של חטיבות חלונות, Servers & Tools ואופיס (Office). אולם, מהניתוח של InformationWeek עולה כי חלק ניכר מהגידול מקורו בהעברת הכנסות שעד כה נרשמו בחטיבות אחרות, ובעיקר בחטיבת Entertainment & Devices (אשר מופקדת על המכירות של קונסולות Xbox).

מהשינויים החשבונאיים לבדם "הרוויחה" חטיבת חלונות (שמופקדת על ספינת הדגל חלונות 7) סכום של עד 259 מיליון דולרים ברבעון, והיא למעשה המרוויחה הגדולה ביותר מהשינויים. המפסידה הגדולה ביותר היא חטיבת Entertainment & Devices.

דובר מיקרוסופט מסר בתגובה שהשינויים החשבונאיים נובעים משינויים במבנה הארגוני של החברה, אשר הוכרזו בתחילת השנה, ובכלל זה פרישתו של רובי באך, המנהל הוותיק של חטיבת Entertainment & Devices. הדובר הסביר כי חלק מהשינויים נובעים מהעברה של מערכות משובצות מחטיבת Entertainment & Devices לחטיבת Servers & Tools, ומהעברה של חבילות אופיס למחשבי מק מחטיבת Entertainment & Devices לחטיבה העסקית. שינויים אלה נערכו לאחר פרישתו של באך.

אולם, הדובר סירב לפרט כיצד יכולים היו השינויים שתיאר לגרום לגידול של 259 מיליון דולרים בהכנסות של חטיבת חלונות ברבעון הראשון של שנת הכספים. על פי שיטת החישוב הישנה, היו אמורות ההכנסות של חטיבת חלונות להסתכם בכ-4.4 מיליארד דולרים, בעוד שעל פי השיטה החדשה שלפיה נערכו הדוחות הכספיים שפורסמו הסתכמו ההכנסות של חטיבת חלונות ב-4.7 מיליארד דולרים.

בשורה התחתונה ניתן לקבוע כי למרות שחטיבת חלונות מוסיפה לרשום הכנסות נאות, הרי שאין מדובר בצמיחה בשיעור דו ספרתי, כפי שניתן לכאורה להסיק מקריאה שטחית של דוחות החברה, אלא בגידול מתון יותר. השיעור הדו ספרתי נובע משינויים חשבונאיים שערכה החברה, ולא מגידול בהכנסות ממכירות בפועל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים