דיווחים: פייסבוק מתכוונת להשיק שירות דואר משלה

בעקבות הזמנה ששלחה הנהלת הרשת החברתית ל-"אירוע מיוחד", שעוצבה בצורת מעטפה לשליחת דואר אוויר, החל בימים האחרונים גל של שמועות והערכות בנושא ● גוגל, מצידה, לא לוקחת סיכונים וכבר בסוף השבוע שעבר חסמה ענקית החיפוש את האפשרות להעביר פרטי אנשי קשר מג'י-מייל לפייסבוק

האם בכוונת הרשת החברתית הענקית פייסבוק (Facebook) להשיק מחר (ב') שירות דואר מבוסס רשת, בדומה לזה שמציעה גוגל (Google) עם ג'י-מייל (Gmail)? השמועות בנדון הולכות וגוברות בימים האחרונים, לאחר שהחברה החליטה לכנס מחר בשעות הבוקר את הנהלת פייסבוק למסיבת עיתונאים שהיא עצמה כינתה "אירוע מיוחד". למרות שבפייסבוק לא הודיעו לצורך מה היא מכנסת את הישיבה המיוחדת, העיצוב של ההזמנה – בצורת מעטפה לשליחת דואר אוויר, הדליק מיד את מדורת הספקולציות.

אם לא די בכך, ביקור בכתובת mail.facebook.com מגלה ממשק חיבור לשרת דואר-וובי שמבוסס על אקסצ'יינג' (Exchange) של מיקרוסופט (Microsoft) ועל תוכנת הדואר וארגון המידע של מיקרוסופט לשימוש באמצעות הרשת. אם לא מדובר במתיחה מתוחכמת, זה בהחלט מצביע על כיוון הפעולה האפשרי של פייסבוק.

בגוגל מאמינים שבפייסבוק מתכוונים לשדרג את שירות ההודעות והדואר הפנימי לכדי שירות דואר מלא ברשת, וכבר בסוף השבוע שעבר חסמה ענקית החיפוש את האפשרות להעביר פרטי אנשי קשר מג'י-מייל לפייסבוק.

המהלך של פייסבוק, אם יתממש, לא מפתיע במיוחד. מזה זמן רב נשמעות הערכות שבכוונת החברה לפתוח את הדלת לתחומים שאינם קשורים ישירות לשימוש ברשת חברתית, מתוך מטרה למנף את המספר העצום שלה.

נכון להיום, ג'י-מייל הוא שירות הדואר מבוסס הרשת השלישי בגודלו בעולם, לאחר השירותים שמציעות מיקרוסופט ויאהו! (!Yahoo), אך כניסה של פייסבוק לתחום הזה יכולה לשנות לחלוטין את התמונה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גולייט

    אני אוהבת את הסידרה אני אוהבת את הזוג שלי חסמין טצו מר טיגו טפי נצו מלודי תאו

אירועים קרובים