תוצאות שיא למטריקס: ההכנסות עלו ב-6.6%, הרווח – ב-4.5%; גוטמן: "מי שציפה לבוננזה היסטרית השנה – טעה"

הכנסותיה של החברה הגיעו ברבעון השלישי של 2010 לשיא רבעוני של 373.19 מיליון שקלים ● הרווח הנקי עמד על 21.01 מיליון ● מטריקס רשמה במהלך הרבעון עליות גם בסעיפי ההוצאות שלה ● מוטי גוטמן, מנכ"ל החברה: "למרות החגים ותקופת הקיץ, אנחנו מסכמים רבעון מצוין"

מטריקס (Matrix) השיגה ברבעון השלישי של 2010 הכנסות שיא וגידול יפה ברווחיות, במיוחד ברווח התפעולי ובפעילות הליבה של החברה – כך עולה מהתוצאות שפרסמה הבוקר (ב'). הרווח הנקי שלה גדל ברבעון המדווח ב-4.55% והגיע ל-21.01 מיליון שקלים לעומת 20.09 מיליון ברבעון השלישי של 2009. הרווח נקי הרבעוני למניה עלה ב-3.55% ל-0.35 שקלים לעומת 0.339 שקלים. הכנסותיה של מטריקס צמחו ב-6.58%, ועמדו על 373.19 מיליון שקלים בהשוואה ל-350.14 מיליון.

החברה רשמה במהלך הרבעון עליות גם בסעיפי ההוצאות שלה. כך, ההוצאות הגולמיות גדלו ב-7.04%, ועמדו על 300.86 מיליון שקלים לעומת 281.07 מיליון. הרווח הגולמי הגיע ל-72.33 מיליון שקלים – עליה של 4.73% בהשוואה ל-69.07 מיליון. הרווח הגולמי השולי עמד על 19.38% לעומת 19.73%. מטריקס הציגה עליה קלה, של 1.99%, בהוצאות התפעוליות שלה, שעמדו על 39.85 מיליון שקלים לעומת 39.08 מיליון. הרווח התפעולי הגיע ל-32.48 מיליון שקלים – גידול של 8.23% אל מול 30.01 מיליון.

בתשעת החודשים הראשונים של 2010 רשמה מטריקס הכנסות בסך של 1.11 מיליארד שקלים – גידול של 3.08% לעומת 1.08 מיליארד בתקופה המקבילה ב-2009. הרווח התפעולי של החברה עמד בתקופה המדווחת על 96.2 מיליון שקלים – עליה של 11.44% לעומת 86.32 מיליון. נתון זה משקף את הצמיחה המשמעותית בפעילות הליבה של החברה.

"הקיץ והחגים לא השפיעו על הפעילות"

"על אף התוצאות העסקיות הטובות שלנו ברבעון זה וברבעונים הקודמים, אפשר לומר שמי שציפה לבוננזה היסטרית בשנת 2010, אחרי המיתון של השנתיים האחרונות, נוכח לדעת כעת שטעה בגדול", אמר מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, בראיון לאנשים ומחשבים. עם זאת, ציין המנכ"ל, כי אין ספק שהאווירה בשוק השתפרה והיא טובה. לדבריו, יש דינמיקה של רכישות והשקעות, "אבל המנמ"רים הרבה יותר בררנים ומבטאים את מדיניות ההנהלות במגזר העסקי, לפיה למרות אווירת השיפור – יש חשש מהתפתחויות שליליות בלתי צפויות. זה בהחלט לקח שכולם למדו מהמיתון מאז 2008".

כמו כן, ציין גוטמן, החשש מהשפעת חופשות הקיץ והחגים על הפעילות בשוק, התברר כמוגזם. "מספר ימי העבודה בפועל היה אמנם קטן יותר, אבל הפעילות לא הופסקה. אני שמח שידענו להיערך לכך בצורה נכונה ולכן לא נפגענו. כך, למרות החגים ותקופת הקיץ, אנחנו מסכמים רבעון מצוין, עם גידול בהכנסות, ברווח התפעולי וברווח הנקי".

לדברי גוטמן, "עסקי הליבה שלנו, מגזר פתרונות ושירותי תוכנה, צמח בכ-6% בהכנסות ובכ-8% ברווח התפעולי. הכניסה המוקדמת שלנו וההובלה בתחומים הטכנולוגיים המתפתחים מאפשרת לנו לייצר פתרונות ותחומים חדשים, כמו תחום מיחשוב ענן, שאת תוצאותיהם ניתן לראות גם בגידול בהכנסות וברווח של פתרונות האינטגרציה והתשתיות. לצד פיתוח התחומים החדשים, אנחנו גאים על כך שלקוחותינו בוחרים להרחיב את עסקיהם אתנו בפרויקטים השונים ועל הכניסה ללקוחות ופרויקטים חדשים משמעותיים".

הענן עוד לא פה

בנתחו את התוצאות העסקיות שהחברה הציגה היום, אמר המנכ"ל, כי מגזרי הבנקאות והביטוח היו הדומיננטיים ביותר ברבעון האחרון, עם מגוון פרויקטי ליבה שבוצעו שם. ברמה הטכנולוגית, אמר, כי "תחומי הקמת אתרי אינטרנט עם אפליקציות מיוחדות, פרויקטי מובייל ופעילות מטריקס גלובל – היו מנועי הצמיחה העיקריים שתרמו לתוצאות החיוביות של מטריקס ברבעון זה".

לגבי מיחשוב ענן, סבור גוטמן, שכפי שהדברים נראים כעת – עיקר הפעילות בתחום היא הצטיידות בתשתיות. "עלינו, כאינטגרטורים, ההשפעה של טרנד הענן קטנה בינתיים. אם יהיו ארגונים שיבקשו שנבצע עבורם פרויקטים בתחום הענן, לא תהיה לנו בעיה לבצע את זה", אמר גוטמן וציין, כי ניכר גידול בביקוש למוצרי BMC כחלק מטרנד הענן.

בתשובה לשאלה בנושא, חיווה גוטמן את דעתו ואמר, כי "המציאות בשטח מראה שהענן עונה בצורה יפה לצרכים של עסקים קטנים ובינוניים, שעבורם שימוש בשירותי ענן שכבר קיימים כיום, הוא חיסכון ממשי בהשקעה בציוד יקר". להערכתו, המגמה הזו תימשך גם בשנה הבאה. עם זאת, הוא עדיין לא רואה את הארגונים הגדולים עוברים למיחשוב ענן וזאת מסיבות שונות – טכנולוגיות, אישיות וגם רגולטוריות".

"לא נעבוד במודל של נס"

האירוע המשמעותי ביותר ברבעון האחרון לדעתו, היה הצמיחה החזקה של מטריקס גלובל, המעסיקה כ-650 נשות פיתוח בשלושה מרכזים. "אני שמח שתפיסת ה-NearShore שוב תופסת תאוצה. ארגונים בינלאומיים שחיפשו פתרונות מחוץ לישראל, חזרו הביתה ובחרו להפקידו בידינו פרויקטים. הסיבה העיקרית לכך היא, שהם באו בעקבות המלצות שקיבלו מארגונים שעבדו איתנו וראו את היתרונות של פעילות זו".

בכלל, אמר גוטמן, "תחום ה-Nearshore/Offshore הגיע להישגים משמעותיים: הקמת מרכז Offshore לחברה בינלאומית, הקמת מרכז עבור לקוח בתחום של קידום אתרים, יסוד מרכז Nearshore בחצר רפאל בתחום פיתוח ובדיקות במערך ה-IT וזכייה במכרז תחזוקה של מערכות מחשב בצבא. הודות לשותפות המוצלחת שלנו עם חברת FISERV העולמית, שאת פתרונותיה לתחום הבנקאות המקוונת יישמנו בבנק ישראלי מוביל, זכינו בביצוע פרויקטים עבור לקוחות חדשים באירופה ובארצות הברית".

גוטמן הוסיף, כי "למטריקס היה רבעון גדוש פעילויות עסקיות, שכן היא זכתה בהתקשרויות חדשות בכל מגוון המגזרים והשירותים, פרויקטי הסלולר צוברים תאוצה בהיקפים הולכים וגדלים במגזר הציבורי ובענף הביטוח. כמו כן, אנחנו מבצעים פרויקט ממשקים ואינטגרציה בגוף היי-טק, מערכת ליבה פיננסית בתחום המיסוי לבנק מוביל, פרויקט רב ערוצי בחברה פרמצבטית ואתר ספקים בחברת ביטוח וכן באתרים צה"ליים. פרויקטים נוספים הם מערכת הפצת מסרים בטלקום, פרויקט רחב היקף בגוף ביטחוני מסווג, מיחשוב מערך המוסכים והשירות של יבואן רכב מוביל, פרויקטי איחסון ו-וירטואליזציה במגזר הפיננסי והציבורי, הקמת תשתיות מיחשוב עבור מספר חברות היי-טק, פרויקט BSM בחברת היי-טק מובילה ותוכנות למחשב מרכזי במוסד פיננסי גדול. בנוסף, חתמנו על חוזה OEM לשילוב מוצרינו במוצרי חברת היי-טק גדולה".

לגבי מכרז בתי התוכנה בממשלה, אמר גוטמן, כי כפי שהיה צפוי – המכרז תקוע. לדבריו, זה קרה בגלל דיונים בבתי המשפט שעוד לא הסתיימו וגם בגלל שהממשלה נוכחת לדעת שהאזהרות שהיא קיבלה בתחילת המכרז, לפיהן התבססות על מחיר בלבד אינה ריאלית, הוכחו כנכונות. עם זאת, הדגיש גוטמן, כי ההשפעה של עיכוב המכרז על מטריקס היא שולית.

עוד אמר גוטמן, כי החלפת הבעלות הצפויה בעקבות רכישת השליטה בפורמולה על ידי קבוצת אסקו הפולנית, היא "אחד האירועים החשובים שקרו למטריקס בתקופה האחרונה. עובדה שחתמתי על חוזה לעוד ארבע שנים", אמר. להערכתו, ההשפעה העיקרית תהיה הגברת הפעילות של מטריקס בפרויקטים בחו"ל – דבר שמתרחש גם כיום. למרות זאת, הדגיש, "נמשיך להיות חברה שפעילה בשוק הישראלי. לא נעבוד במודל של נס".

השתתף בהכנת הידיעה: יהודה קונפורטס

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים