בוגומיל בלקנסקי, VMware: "הווירטואליזציה היא המענה למצוקות המנמ"ר"

"רק בדרך זו ניתן לממש את התפיסה של הפיכת ה-IT ממרכז עלות למרכז שירות", אמר בלקנסקי, סגן נשיא שיווק מוצרים ב-VMware העולמית, בכנס שערכה יחד עם EMC וסיסקו ● ביל רפטרי, סגן נשיא בכיר למכירות מוצרים ב-EMC העולמית, אמר, כי "חוסר היעילות הוא המכשול המרכזי של ה-IT" ● לדבריו, "מנמ"רים נדרשים להטמיע את תפיסת האחסון האחוד, אשר בה אנו יעילים בעשרות אחוזים מהתפיסה של נט-אפ"

"כיום, יותר מתמיד, המנמ"ר 'נקרע' ונדרש לעשות יותר IT בפחות תקציב, ולא רק בגלל המשבר הכלכלי. הדרך להצליח לעשות זאת היא בהפיכת ה-IT ממרכז עלות למרכז שירות, על מנת לסייע להיבטים העסקיים של הארגון. לא ניתן לממש את תפיסת מיחשוב הענן לפני שמבצעים וירטואליזציה לאורך ולרוחב ה-IT הארגוני", כך אמר בוגומיל בלקנסקי, סגן נשיא שיווק מוצרים ב-VMware העולמית.

בלקנסקי היה אחד משלושת דוברי המפתח בכנס משותף שערכו VMware ,EMC וסיסקו (Cisco). הכנס נערך היום (ב') במרכז הכנסים אבניו בקרית שדה התעופה, בהשתתפות של יותר מאלף איש.

העתיד, אמר בלקנסקי, הוא במיחשוב ענן. לדבריו, הדרך למימוש הענן החלה בקונסולידציה של שרתים, ומשם המשיכה לווירטואליזציה של יישומים שאינם קריטיים לארגון. "לאחר מכן, הווירטואליזציה תימשך לעבר יישומים קריטיים", הוסיף. לדבריו, המסע "חייב להימשך לטובת מימוש התפיסה של IT כמרכז שירות המסייע לארגונים בהיבטיו העסקיים".

מיחשוב ענן מביא למגוון אתגרים ולצידם גם תועלות, הסביר. לדבריו, הנושא החשוב ביותר הוא השקיפות, "הידיעה היכן נמצאים משאבי המיחשוב של הארגון". הנושא השני בחשיבותו הוא יעילות וצמצום הוצאות התפעול של המיחשוב, והשלישי – היכולת ליצור זריזות עסקית עם תגובה מהירה לצרכים ארגוניים עסקיים משתנים. הוא אמר, כי הענן "אינו רק בתשתיות, אלא גם ביישומים. ארכיטקטורת מיחשוב ענן יכולה לחולל פלאים ליישומים. אנחנו רואים תוכנה כשירות כרכיב מפתח בהעברת יישומים לענן, כי הם מספקים שירותים טוב יותר".

בלקנסקי הוסיף, כי "הענן הוא שיספק את היכולת לפשט את המורכבות של מערכות ה-IT, והוא זה שיביא את המזור למצוקותיהם הרבות של המנמ"רים".

הוא ציין את תרומת VMware לשיתוף הפעולה שלה עם EMC וסיסקו ואמר, כי היא באה לידי ביטוי בשלוש רמות: האחת – מיטוב התשתיות. בלקנסקי הסביר, כי בשכבה זו, החברה מסייעת לארגונים להקים ענן בן-כלאיים, המחבר בין הענן הפנימי שלהם ובין ענן ציבורי. לדבריו, בדרך זו יתקבל המיטב מכל העולמות ותעלה רמת איכות השירות ואבטחת המידע. ברמת היישומים, הסביר, החברה מספקת פלטפורמה עבור המפתחים, ומסייעת להם לכתוב יישומים חכמים, קלים להטמעה. בלקנסקי הוסיף, כי ברמה השלישית, של משתמשי הקצה, החברה מספקת פתרונות המסייעים לעובדי הארגונים לעבוד ממגוון מכשירי הקצה, דוגמת מחשב נייח, נייד וטלפון חכם, ולעבור בין המכשירים השונים במהלך העבודה מול היישומים השונים.

"יש לנו היסטוריה מוכחת של יכולת לחסוך בהוצאות המנמ"רים, של כמחצית מעלויות החומרה", סיכם בלקנסקי. "זאת, לצד היכולת להדק את הקשר בין שירותי ה-IT והעלות שלהם".

ויליאם רפטרי, EMC: "אנחנו משקיעים במו"פ הרבה יותר משאר ספקיות ה-IT"

ויליאם (ביל) רפטרי, סגן נשיא בכיר למכירות מוצרים ב-EMC העולמית, אמר בכנס, כי החברה עוסקת ברכישה של חברות בשל הר המזומנים שלה, לצד השקעה של שני מיליארד דולרים – 12% ממחזורה – במו"פ, "הרבה יותר משאר ספקיות ה-IT". הוא ציטט מחקר של המגזין CIO המצביע על כך ששני הנושאים העיקריים שעומדים בראש סדר העדיפויות של המנמ"רים הם וירטואליזציה ומיחשוב ענן. לדבריו, המאפיין את מערכי המיחשוב כיום הוא חוסר יעילות, והמענה לכך עובר דרך וירטואליזציה והיערכות לקראת מיחשוב ענן. "מנמ"רים חווים צורך לענות לשתי מגמות: התקציב המופחת שלהם והמידע המתפוצץ", אמר. "יש כיום 0.8 זטה-בייט של מידע בעולם, ובעוד עשור – נתון זה יעמוד על 35 זטה-בייט".

"חוסר היעילות הוא המכשול המרכזי של מערכי ה-IT בדרך לספק יותר שירותים, ויותר מהר, עבור ארגונים", אמר רפטרי. "לכן, הם נדרשים להטמיע את תפיסת האיחסון האחוד, שבה אנחנו יעילים בעשרות אחוזים מאשר התפיסה של נט-אפ (NetApp). זהו מנוע הצמיחה החזק ביותר שלנו. יחד עם הווירטואליזציה, ניתן למנוע את חוסר היעילות ולצאת למסע לעבר הענן". הוא הציג את מוצרי החברה באסטרטגיה המשולשת של החברות וציין, כי כל משפחות המוצרים מתממשקות עם החברות האחרות.

רפטרי הוסיף, כי השוק הישראלי "הוא שוק חשוב עבורנו, מאמץ מוקדם של טכנולוגיות, והגדול מבין השווקים שלנו באגן הים התיכון. לא לחינם רכשנו פה כמה חברות, שהפכו למרכז פיתוח מקומי, ומוצרי החברות הנרכשות הם בעלי קצב הצמיחה המהיר ביותר בחברה".

"האסטרטגיה של VMware ,EMC וסיסקו היא לספק יעילות, נראות ובקרה, בדרך לפישוט התשתיות ולמימוש הענן", סיכם רפטרי.

סקוט רוס, מנהל בכיר לניהול מוצרים, נתונים ו-וירטואליזציה בסיסקו אירופה, אמר, כי "החברה מספקת מענה לצרכים של לקוחותיה באמצעות חדשנות וחיסכון בעלויות. אנחנו עדים לפער גדול בין הרצון להכניס חדשנות לבין הצורך להתגבר על מכשולים טכנולוגיים, וזה המקום שאליו אנחנו נכנסים יחד עם שותפים כמו EMC ו-VMware". הוא סיכם בציינו, כי "כדי לאפשר זאת, אנחנו מספקים ארכיטקטורות שלמות לסביבת הענן – הפרטי והציבורי – שמאפשרות לארגונים להיות באותה עת גמישים, יעילים, פתוחים ומבוקרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים