רמי נחום, טריפל סי: "ארגונים חייבים להחליט – להיכנס לענן, או להתרסק"

"המעבר למיחשוב ענן הוא בלתי ניתן לעצירה", קבע נחום, שהיה דובר המפתח בכנס CloudCon 2010 ● ד"ר מאט ווד, אמזון: היתרונות במיחשוב ענן הם אבטחת האחסון, קלות תפעול, ביצועים גבוהים, יכולת שחזור בקלות, זמינות וצמצום עלויות הגיבוי ● זוהר פרילינג, Live Person: "הקמנו תשתית המתאפיינת ביכולת גידול"

"השאלה כבר אינה האם לעבור למיחשוב ענן – אלא מתי ובאיזה אופן. ארגונים שלא יעברו לענן – יתרסקו", אמר רמי נחום, מנכ"ל טריפל סי. נחום היה דובר המפתח בכנס CloudCon 2010. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ג') במרכז הכנסים אבניו, קריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מנהלי IT. את המליאה המרכזית הנחה פלי הנמר, נשיא הקבוצה.

"מומחים מעריכים, כי ב-2020 יהיו כאלף עננים בעולם", אמר נחום, "לנו יש כוונה להיות המובילים בארץ בתחום". הוא תיאר את הרכיבים הנדרשים למיחשוב ענן, ואמר, כי החברה בראשותו "בנתה דטה-סנטר ברמה הגבוהה בעולם. קיבלנו רישיון להיות ספק אינטרנט לטובת ההולכה, וכך – הקמנו את הענן העברי הראשון הגדול. היום אנו מכריזים על מעבר לייצור".

"הקמנו ענן ציבורי על גבול הבן-כלאיים", אמר נחום, "אנו מצויים בשיתוף פעולה עם גופים שונים לתת מענה לסוג ענן זה. יהיה לנו אוסף יצרנים ופתרונות אבל פלטפורמה  אחת, יש חשיבות רבה לכך שהארגונים יקבלו את כלל השירותים ממקום אחד. כיום יש לנו 50 שירותים, והיעד הוא שיהיו לנו מאות".

"אנו יודעים לעבוד עם פתרונות מקומיים", ציין נחום, "וגם ניתן במה ליצרנים מקומיים ובינלאומיים לצד תמיכה סביב השעון. יש לנו מערכת גדולה עם קווי תקשורת לחו"ל. הביצועים שלנו תמיד במקום ראשון או שני".

צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

בשנה הבאה, אמר נחום, "אנו מתכננים להיות בתהליך בניית ענני משנה בחו"ל. ענן המשנה הראשון יוקם בארה"ב. אנו לא רק רוצים למכור שירותי ענן, אלא להביא פתרונות ישראליים לשוק הבינלאומי. נשים אותם פה ונעבירם דרך ענני משנה – האחד בקליפורניה, השני באמסטרדם והשלישי במזרח הרחוק. משמעות ענני המשנה עבור הלקוחות היא שיהיה גיבוי ללקוחות ולמערכת".

המעבר למיחשוב ענן, סיכם נחום, "הוא בלתי ניתן לעצירה".

אמזון נכנסה לענן כבר ב-2002

ד"ר מאט ווד, אוונגליסט ווב-סרוויסס, אמזון (Amazon), הציג את פעילות החברה בענן. לדבריו, אמזון גילתה, כי במהלך מכירת המוצרים לה, חלק ניכר מהעבודה היה כרוך בטיפול ב-"משרד האחורי", בהיבטי מיחשוב, אחסון וארכוב, לא פחות מהמשאבים המושקעים במכירת המוצרים עצמם, ולכן בהדרגה היא החלה לספק שירותי מיחשוב בענן בשל כך.

אמזון, אמר, פיתחה כבר בשנת 2002 מודל למיחשוב ענן, מבוסס ווב סרוויסס. בין השירותים אותם ציין ד"ר ווד, הם גיבוי מרחוק לטובת אבטחת מערכות האחסון הארגוניות של הלקוחות. הגיבוי, אמר נעשה באופן ממוכן, והוא "הדרך הקלה, הנוחה, היעילה והבטוחה ביותר לגיבוי נתונים. שירות האחסון המאובטח מספק בדיוק את התשתית הדרושה כדי להוסיף אחסון מקוון בכל זמן ולפי דרישה". הוא הוסיף, כי דגש מושם על היבטי אבטחת המידע, שכן "הנתונים מועברים מדי יום, בפרוטוקול מוצפן, דרך רשת האינטרנט שבארגון, ללא כל צורך בהכנסת ציוד גיבוי יקר ערך לתוך הארגון".

ד"ר ווד סיכם בציינו, כי כמה יתרונות מתקבלים באופן זה: אבטחת האחסון, קלות תפעול, ביצועים גבוהים, יכולת שחזור בקלות, זמינות וצמצום עלויות הגיבוי.

תשתית המתאפיינת ביכולת גידול

זוהר פרילינג, סגן נשיא לתפעול, Live Person, הציג את האופן בו החברה מספקת שירותי מיחשוב ענן. במהלך השנים, אמר, "הבנו שאנו חייבים להטמיע מערך מיחשוב יציב, בשל הגידול של החברה, כמו גם גידול בכמות השירותים שאנו מספקים וכמות הלקוחות".

"הקמנו תשתית המתאפיינת ביכולת גידול", אמר פרילינג, "ועל גביה הקמנו תשתית מידע מבוססת אורקל (Oracle). סיימנו להקים שכבה שלישית, אפליקטיבית, המאפשרת לנו לנצל את המידע באופן יותר חכם. הטמענו שכבת API המאפשרת לצד שלישי של מפתחים פרטיים לפתח על גבי הפלטפורמה שלנו".

"החברה גדלה במהלך השנים ונאלצנו לפתח כלים ונהלי עבודה ובחירה נכונה של טכנולוגיות", אמר, "וזהו בעצם עבורי הענן. השירותים שאנו מספקים נדרשים להיות יציבים, זולים, זמינים ומאובטחים".

"כיום", סיכם, "ארגונים עוברים מהפכה – מתשתית פנימית לענן חיצוני. בעתיד כולם יעבדו מול ענן. בשלב הבא ספק הענן יחבור לחבריו על מנת לעבוד עימו במודל OEM. החברה שלנו תימדד ביכולת לספק יותר שירותים, הדרך הופכת ליותר קלה במודל זה".

ענן – דרך טובה יותר לספק שירותי IT

מיכאל אורן, מנהל GTU, יבמ (IBM) ישראל, חלק על הקביעה כאילו תהיינה רק שתי חברות ענק בענן, וציטט מחקר של CRN, לפיו יהיו יותר. "ענן הוא דרך נוספת לספק שירותי IT, יותר שירותים ובאופן טוב יותר", אמר אורן, "העולם נמצא בשלב האימוץ המוקדם של התחום, ובפתח של כניסת ארגונים רבים וגדולים אליו".

"לקוחות מגיעים לענן מסיבות שונות", אמר אורן, "למשל חברת ענק ביפן חששה משפעת עופות ויבמ ערכה לה פרויקט וירטואליזציה של תחנות קצה. מניע אחר למעבר לענן יכול להיות הרצון במירכוז, תאגיד הרוצה שחברות הבת יעבדו ביותר שיתוף פעולה ובטכנולוגיות אחידות". הוא ציין, כי ארגונים רבים מיישמים את פתרונות הענן של יבמ, תוך שימוש בכלי לוטוס (Lotus), לטובת העמקת היבט השיתופיות והחיבוריות.

אורן סיכם בציינו, כי "יבמ נוגעת בכל היבטי האבטחה הנדרשים בעת עבודה בתצורת ענן. ליבמ יש פתרונות ורטיקליים למגזרי התעשיה השונים".

הגמישות שבהקצאה

עודד שיחור, ארכיטקט פתרונות בכיר, HP ישראל, אמר כי הגדרת הענן היא "מודל שירות בו הלקוח יכול לקבל שירותי מיחשוב, יישומים, או תשתיות באופן עצמאי, לא תלוי ספק ובאופן מיידי. היבט נוסף במיחשוב הענן הוא היכולת למדוד את השירות שסופק לצורך חיוב. ההיבט שלישי, הוא הגמישות שבהקצאה". לדברי שיחור, "מיחשוב ענן זה לאו דווקא קונסולידציה או וירטואליזציה. המדובר בתפיסה של מודל שירות".

על פי שיחור, החברה עושה רבות לקידום ומימוש ענן המיחשוב הפרטי. "אנו מציעים פלטפורמה לתחום, אשר מהווה דרך להאצת מימוש הענן בארגון", אמר שיחור, "לקחנו את מוצרי החומרה שלנו ושילבנו בהם תוכנות לניהול ענן. אנו יודעים לשלב פלטפורמה אחת אחידה, שאינה כובלת לקוחות לתקשורת ולאחסון ספציפיים".

בנוסף, ציין שיחור, קבוצת השירותים המקצועיים של החברה, לשעבר EDS, פועלת לספק שירותי אירוח בענן. זאת, לצד סדנאות שעורכת החברה, לבחינת מוכנות הארגון וקביעת יעדים למימוש. "יש כבר ממשלות שמיישמות מיחשוב ענן", אמר, "אגף התיקשוב במשרד ההגנה האמריקני, המקבילה האמריקאית ללוט"ם, בחר ב-HP למימוש ענן עם עשרת אלפים שרתים ותוכנות לניהול השרתים. כך, גם ממשלת טורקיה בחרה בפלטפורמה שלנו למימוש הענן".

שיחור ציין, כי "ענן פרטי הוא מאובטח, המידע יושב על תשתיות של הארגון, וניתן לאבטחו טוב יותר מאשר הענן הציבורי. HP מציעה שירות להערכת ההתאמה של אבטחת מידע לארגון בענן, לצד מוצרים לתחום".

שיחור סיים בתארו את מוצרי HP המסייעים, לדבריו, לארגונים לממש את הענן בצורה קלה. "אנו מציעים פתרונות למימוש מהיר של ענן, יש כבר מימושים בארץ ופיתוחים לצד ג' של אחסון ו-וירטואליזציה אחרים. נכריז בעוד שבועיים בישראל על שורת שיתופי פעולה עם מיקרוסופט (Microsoft) בתחום", אמר.

התאמת הענן לארגון

מיכאל בורשטיין ודורון רוזנבלום, מנהלי טרה-סקיי (TeraSky), תיארו כיצד יש להגן על המידע הארגוני הנמצא בענן. לדבריהם, הענן הוא עוד שלב התפתחותי ב-IT, אבל למרות זאת, הוא דורש יכולות הגנה ייחודיות על המידע שבו, ובכך מתמחה החברה שהקימו השניים.

הם ציינו, כי מיחשוב הענן מספק כמה יתרונות: המודל מבוסס שירות ולא רישוי, התשלום נעשה על פי צריכה, הגישה למידע קלה ונעשית מכל מקום, השירות מספק יותר גמישות, הוא קל ומהיר לביצוע וזול יחסית. ההגנה על המידע, סיכמו בורשטיין ורוזנבלום, נעשית בצורת גיבוי, שחזור ושכפול, והם מספקים שירות זה בכל סביבות הענן ובמגוון טכנולוגיות מותאמות לארגונים.

לאחר מכן נערך פאנל בנושא, ולאחריו הכנס התפצל למסלולים.

תגובות

(6)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רמי

    רמי נחום פתאום גילה את הענן אחרי ששפך על המיזם המון כסף. אז רמי פתרונות ענן טובים לחלק מהחברות עבור חלק מהישומים, אני מבטיח לך שחברות רבות ימשיכו להתקיים ולשגשג בלי לעבור למחשוב ענן. זה אולי לא מתאים לתוכנית העסקית שלך אבל זו תהיה המציאות. להרבה מאוד חברות אין במחשוב ענן כל יתרון או כל שימוש ולהרבה אחרות מיחשוב ענן פשוט לא מתאים וכן הרבה יחליטו לעבור למחשוב ענן. שיהיה בהצלחה.

  2. משה

    הוא התכוון - הכנסו לענן, או שאנחנו נתרסק

  3. specialist

    לא חושב...חד משמעי !! עוד לא הזמן לענן בחברות גדולות!!

  4. איתי

    פשוט מושלם טריפל סי חברה הכי טובה והכי משתלמת ושירות הכי מספר 1

  5. אחד שיודע

    רמי נחום נראה ממש בהיסטריה, נשמע שכל הביצים שלו בסל הזה (-;

אירועים קרובים