תוכן שיווקי

שרון לוי, מנהל צוות PLM & CM באלתא: "מערכת Teamcenter מסייעת לשביעות רצון לקוחותינו"

ראיון עם שרון לוי, מנהל צוות PLM & CM באלתא, לקראת יום ה-PLM הישראלי של מקיט מערכות, שייערך ב-1.12.2010 ב-AVENUE, קריית שדה התעופה, בהשתתפות בכירי Siemens PLM העולמית

17/11/2010 14:29

באילו תחומים עוסק הארגון?
אלתא מתכננת, מפתחת, מייצרת ומוכרת, מגוון מערכות ומוצרים מתחום האלקטרוניקה הצבאית. החברה פועלת כבית מערכות צבאיות, המבוססות על חיישנים אלקטרומגנטים (מכ"ם, לוחמה אלקטרונית ותקשורת) ועל טכנולוגיות מידע. מוצרי החברה מיועדים לכל סוגי זרועות הצבא (האוויר הים והיבשה) ובעיקר לצורכי מודיעין, סיור ותצפית , התרעה מוקדמת, מיגון והגנה, גילוי ואיכון מטרות ובקרת אש.

מוצרי החברה כוללים רכיבים ותת מכלולים, פרי תכנון וייצור עצמי. עובדה זו, מאפשרת לחברה, להציע ולמכור מערכות ומוצרים "תפורים" ומתאימים לדרישות המיוחדות של הלקוחות והמשתמשים. הדבר מהווה יתרון תחרותי, מול חברות המובילות בעולם. החברה מהווה את בית המכ"ם של מדינת ישראל ובתחומי התמחותה, מוצריה הם מהמובילים בעולם.

באיזה פתרון PLM בחרתם?
הפתרון שאלתא בחרה למימוש PLM מלא, מורכב משתי מערכות עיקריות. Teamcenter Unifiedשל Siemens PLM שהוטמעה אצלנו על ידי מקיט, מרכזת את כל המידע ההנדסי של אלתא ומהווה את מערכת ניהול התצורה. המערכת השנייה היא-ERP SAP, התומכת בתהליכי הייצור. מערכת Teamcenter מהווה את מערכת ה-PLM המרכזית, החל משלב הדרישות והנדסת מערכת, עם תוכנת Teamcenter System Engineering.

מה חשיבות פתרון ה-PLM בארגון שלכם?
המערכות שאלתא מייצרת, הן מערכות משולבות, הכוללות חומרה, תוכנה, מכאניקה ומה שבניהם. כל מחזור חיי המוצר, מתנהל בתוך אלתא, כולל שלבי הגדרת דרישות המוצר, התכנון, הפיתוח, הייצור והתחזוקה.

כל שינוי המתבצע באחד השלבים, משפיע על שאר השלבים במחזור חיי המוצר וכתוצאה מכך, משפיע על הלקוח, אם זה באיכות המוצר, או בזמן האספקה. לכן, כאשר מרכזים את כל המידע במערכת אחת ומגדירים את תהליכי העבודה והממשקים, מהמערכות השונות למערכת ה-PLM, קטן הסיכון לחוסר תאום בין הגורמים השונים, המעורבים בתהליך. במערכת ה-,PLM כולם עובדים באותה סביבה ומדברים באותה שפה והמידע העדכני ביותר נגיש לכולם, כך שבסופו של דבר, המוצר יהיה איכותי ולשביעות רצון הלקוח.

מה חשיבות החברה המטמיעה בתהליך יישום ה-PLM?
מערכת Teamcenter מתאימה לרוב תחומי התעשייה, כולל תעופה, רכב, ביטחון ועוד, אך תהליך שינוי מוצר, או מבנה עץ מוצר, משתנה בין תעשייה לתעשייה. לחברת מקיט, ניסיון בהטמעת המערכת, בקרב לקוחות שונים והתאמת הפתרון, בהתאם לצרכים הספציפיים של כל לקוח. מקיט היא גם בין החברות הגדולות והמובילות בתחום, מה שמבטיח יציבות ותמיכה לאורך זמן.

איך משתלבת המערכת עם יישום ERP?
על מנת להבטיח פתרון PLM מלא, אלתא משתמשת בממשק T4S של TESIS, המותקן בסביבת Teamcenter. הממשק מקטלג אוטומטית, את הפריטים והמסמכים, בין שתי המערכות. הממשק האוטומטי מכין את כל המידע הנדרש להמשך עבודה בסביבת ה-ERP, חוסך זמן ומקטין את האפשרות של טעות אנוש, בקטלוג זה או אחר.

באיזה מערכת תיכון הנדסי כגון תיב"מ, הארגון משתמש וכיצד משולב במסגרת ה-PLM?
לתיכון מכאני, אנו משתמשים במודול ,NX Manager של ,Siemens PLM המנוהל באמצעות Teamcenter. לתכן אלקטרוני, אנו משתמשים ב-Mentor, כאשר יש לנו ממשק של אלתא, לשחרור התכן האלקטרוני ל-Teamcenter.

אילו ערכים תרם ה-PLM לארגון?
בזכות מערכת ה-,PLM קל להגדיר תהליכי עבודה ובעקבות כך, ניתן למדוד ולשפר את התהליכים. ה-PLM תורם רבות לאיכות המוצרים ולמועד אספקה מהיר ומכאן לשביעות רצון הלקוחות.

אירועים קרובים