תוכן שיווקי

זאב קרויזמן, מקיט: "ארגונים מפנימים יותר ויותר את חשיבות פרויקטי PLM"

לקראת PLM Day, ה-1 בדצמבר 2010, מרכז הכנסים אבניו, קרית שדה התעופה

18/11/2010 15:38

מאת הילל יוסף

"PLM, ניהול מחזור חיי המוצר, אינו תחום חדש, אולם באחרונה הוא זוכה לעדנה, בשל ההפנמה של מנהלים ומהנדסי ייצור, בתועלות הנובעות ממנו", כך אמר זאב קרויזמן, מנכ"ל מקיט, "הטמעת מערכת PLM בארגון מביאה לקיצור זמן הפיתוח, להקטנת כמות השינויים בתהליך, לחסכון כספי ולקיצור זמן ההגעה לשוק".

מקיט, אמר המנכ"ל, קיימת זה 26 שנים, ומתמחה ב-PLM. "המדובר בכל המידע שנאסף ומנוהל סביב פיתוח מוצרים, ממוצרים פשוטים ועד למערכות מתוחכמות. המידע הזה כולל את תפיסת הפתרון, ניהול מוקדם, ניהול הדרישות של המוצר, דרך תכנון על ידי מחשב, והמשך סימולציות מתחומים שונים – הדמיות חוזק תנועה, איכות, ארגונו-מטריה, ולאחר מכן ניתוחים מסוגים שונים, של חוזק ותדירויות עצמיות וכל מה שניתן לנתח לגבי המוצר או המערכת". לאחר מכן, אמר קרויזמן, "מדובר בכל המידע הנוצר במהלך תהליך הפיתוח והשינויים שבדרך, בקשות השינוי, תהליך השינוי, אישור השינוי, בקרת תצורה של המופעים השונים של המוצר, העברת המוצר לייצור, תהליכי הייצור ולבסוף – התחזוקה. המדובר בתהליכים מורכבים, הכוללים בעיות כבדות מאד במערכות מורכבות".

האתגר הגדול ביותר של המשתמשים, הסביר קרויזמן, "הוא קיצור תהליכי התכנון, וזאת מבלי לפגוע באיכות. לכן, החברות מוציאות סכומים רבים על שיפור תהליכים, לא רק במדד הזמן אלא גם במדדי המשאבים והאיכות". לדבריו, "היתרון המרכזי בשל שימוש מערכות PLM הוא בגילוי הטעויות כבר בשלב התכנון, כך שמוצר הסופי תמיד מדוייק ונכון. כמות השינויים והמרווחים של השינויים הולכת ומתמעטת, בשל שימוש במערכות PLM. כך מרוויחים במדדי הזמן, המשאבים והאיכות".

מקיט, אמר קרויזמן, מייצגת ביש/אל את סימנס-PLM, שמוצריה לתחום כוללים את תוכנת Teamcenter, שמאפשרת אינטגרציה מלאה למערכות ה-ERP של סאפ, אורקל, מיקרוסופט ופריוריטי הישראלית. "האינטגרציה בין ה-PLM, ה-ERP וה-CRM", הסביר, "נותנת לארגון פתרון קוהרנטי שעונה על כל הצרכים בהיבטים השונים – תפעול, פיתוח, ניהול הארגון וקשרי הלקוחות שלו".

הוא ציין כי מקיט מייצגת ומטמיעה גם מערכות תיב"ם, ראשי תיבות של מערכות תכנון ויצור בעזרת מחשב, של Solid Edge. "אנו מספקים לארגונים מעטפת כוללת של פתרון", אמר, "מוכרים את הרישיון וגם מטמיעים את המוצר ומספקים שירותים מסביב".

הוא ציין כי לחברה 350 לקוחות בארץ, ביניהן ניתן למנות את ארגונים מהמגזר הביטחוני, תעשיה אווירית, אלביט, ישקר, אורמת, סולל, לורדן, ECI, גלבוע ועוד. "הלקוחות הישראליים תובעניים", ציין, "הם מטמיעים ומיישמים את המערכות לעומקן, לא מפחדים להיכנס לטכנולוגיות חדשות. בעיני סימנס, אנו נחשבים לאחת המדינות שבהם נעשית הטמעה קלסית ועמוקה".

"סימנס בעולם ומקיט בישראל, הן החברות הגדולות ביותר, עם נתח שוק גדול ביותר. בארץ אנו אוחזים בנתח שוק של 60% עם אלפי רישיונות תיב"ם ועשרות אלפי רישיונות לניהול", סיכם קרויזמן, "הצלחת פרויקט PLM נגזרת בצורה דומיננטית מיכולת ההטמעה של החברה. בישראל ביצענו בחמש השנים האחרונות 40 פרויקטים – ובהצלחה, עם קבלות. יתרון נוסף עבור הלקוחות הישראליים נובע מרכישת סימנס העולמית את טכנומטיקס, שהפכה למרכז מו"פ. מדובר ב-300 עובדים המסייעים לנו בהטמעות ומסייעים ללקוחות בהבנת יתרונות המערכת".

אירועים קרובים