התמונה הפנורמית הגדולה בעולם: כך נראית לונדון ב-80 ג'יגה-פיקסל

ג'פרי מרטין, הצלם שחתום על תמונת-המופת, "תפר" זו לזו 7,886 תמונות בודדות שצילם במשך שלושה ימים בקיץ האחרון ● את עבודת חיבור התמונות ביצע הצלם על תחנת עבודה של פוג'יטסו, המצוידת במעבד בעל שש-ליבות כפולות, 192 ג'יגה-בייט של זיכרון RAM וכרטיס גרפי עם זיכרון של 4 ג'יגה-בייט

תמונות נוף ריתקו את בני האדם מאז ומעולם, אך נראה שהתמונה החדשה של העיר לונדון, שצולמה ברזולוציה בלתי נתפשת של 80 ג'יגה-פיקסל, גונבת את הבכורה. התמונה, שפורסמה בימים האחרונים, קוטפת ללא ספק את תואר התמונה הפנורמית הכדורית הגדולה בעולם, ומשאירה הרחק מאחור את התמונות של בודפשט שצולמו ב-70 ג'יגה-פיקסל, של דובאי ב-45 ג'יגה-פיקסל ושל פריז – ב-26 ג'יגה-פיקסל "בלבד".

ג'פרי מרטין, הצלם שחתום על תמונת-המופת, "תפר" זו לזו 7,886 תמונות בודדות שצילם במשך שלושה ימים בקיץ האחרון, בגובה של 117 מטרים – מראשו של בניין המשרדים Center Point, הניצב בהצטלבות הרחובות אוקספורד וטוטנהאם-קורט רואד בלונדון – כדי ליצור נוף כדורי מלא של העיר.

באמצעות זום פנימה והחוצה אפשר לראות אתרים חשובים בעיר, כמו שעון הביג-בן או המוזיאון הלאומי – מבלי להזדקק לסיור וירטואלי באתרים האלה. התמונה הענקית חושפת גם פרטים משעשעים של בתים, בנייני משרדים, חנויות ואנשים, המספקים הצצה לחיי היומיום בלונדון. עם זאת, הצוות שטרח על תמונת "לונדון 80 ג'יגה-פיקסל", כפי שהיא נקראת, טשטש פרטים מסוימים, כמו פניהם של ילדים.

מרטין, שהקים את אתר 360Cities.net – מעין מאגר של תמונות ערים פנורמיות, השתמש במצלמת SLR דיגיטלית עם עדשת 400 מ"מ, שהוצבה על חצובה רובוטית נעה, כדי לצלם את אלפי התמונות. את עבודת חיבור התמונות הוא ביצע על תחנת עבודה מדגם Celsius של פוג'יטסו (Fujitsu), המצוידת במעבד בעל שש-ליבות כפולות, 192 ג'יגה-בייט של זיכרון RAM וכרטיס גרפי עם זיכרון של 4 ג'יגה-בייט.

תמונת הענק מכילה 200,000×400,000 פיקסלים, כלומר – לפי מרטין – אם הייתה מודפסת בהפרדה רגילה של 300dpi, הייתה מגיעה לגודל של 17×35 מטרים.

לונדון ב-80 ג'יגה-פיקסל. מתוך האתר 360cities.net של הצלם ג'פרי מרטין

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אורי

    יש כמה פרטים מבדחים בתמונה, כמו אישה ללא חלק גוף תחתון "הולכת" ברחוב

אירועים קרובים