דניאל שבתאי, טבע: ניהול ההדפסה המרכזי הניב לנו חסכון של מאות אלפי שקלים בשנה

שבתאי הציג במסגרת כנס PRINT2010 את פרויקט ההדפסה המבוקרת שנעשה באתרי טבע בישראל באמצעות חברת מפעיל ● במסגרת הפרויקט בוטלו המדפסות האישיות בחברה והוקמו מרכזי הדפסה ● "בסוף הפיילוט צמצמנו ב-40% את כמות ההדפסה", אמר

"פרויקט ההדפסה המבוקרת וביטול המדפסות האישיות בטבע ישראל הביא לחסכון שנתי של מאות אלפי שקלים", כך אמר דניאל שבתאי, מנהל השירות ללקוחות בחטיבת מערכות המידע של טבע ישראל.

שבתאי דיבר במסגרת כנס PRINT2010. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (א') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מקצוענים בתחום ובהנחייתו של יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי שבתאי, טבע העולמית מונה 41 אלף עובדים ומחזורה השנתי עומד על 14 מיליארד דולרים, כאשר 800 מיליון ממנו מוקצים לטובת מו"פ. הוא הוסיף, כי טבע ישראל מונה 6,700 עובדים בעלי מחשבים, ב-16 אתרים, שהדפיסו ב-2009 בסך הכול 50 מיליון דפים. שבתאי הציג את פרויקט ההדפסה המבוקרת שנעשה באתרי החברה בישראל באמצעות חברת מפעיל, שבמסגרתו בוטלו המדפסות האישיות, הוקמו מרכזי הדפסה ונוצר, כאמור, חסכון כספי של מאות אלפי שקלים בשנה. הפרויקט החל בסוף 2009, והסתיים באחרונה.

הוא אמר, כי בטרם החל הפרויקט, היו לטבע בארץ 2,500 מכשירים – מדפסות, סורקים ופאקסים – ו-70 סוגי ציוד מ-14 ספקים. שבתאי הוסיף, כי הצורך בניהול ובקרת ההדפסה נבע מטעמי אבטחת מידע ולא מהחיסכון הכספי. הוא סיפר, כי בחברה גילו ש-18% מהדפים המודפסים לא נאספו על ידי מי שהזמין את ההדפסה, בחלקם מסמכים מסווגים עסקית.

צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

"רצינו אינטגרטור בעל איתנות פיננסית, ניסיון מוכח בפרויקטים גדולים, יכולת אפיון והטמעת תוכנה, פריסת ציוד והדרכה, שליטה טכנולוגית ולוגיסטית במגוון מכשירים", הסביר שבתאי את הבחירה בחברת מפעיל. הוא הוסיף, כי הפרויקט התבסס על פיילוט שנעשה באחד האתרים, שבמסגרתו צומצמה כמות המכשירים מ-55 ל-12, מבוססי ציוד של ריקו (Ricoh) ו-HP לצד תוכנה של SafeQ לאבטחת מידע והדפסה לפי זיהוי. "בסוף הפיילוט צמצמנו ב-40% את כמות ההדפסה", אמר שבתאי.

בטרם בוטלו המדפסות האישיות, הוסיף, "נטרלנו התנגדויות וביצענו הדרכות". כיום, אמר, הוגבלה בטבע ישראל כמות ההדפסה בצבע, וכל ההדפסות הן דו-צדדיות.

עמנואל הלאצ'ב, יועץ תפעול להדפסה בריקו העולמית. צילום: ניב קנטור

שבתאי ציין, כי בסופו של הפרויקט, צומצמה כמות המכונות בחברה בארץ מ-2,500 ל-700, היקף הדפים המודפסים ירד מ-50 מיליון ב-2009 ל-35 מיליון השנה, סוגי המוצרים ירדו מ-70 לחמישה, ומ-14 ספקי שירות עברה טבע ישראל לעבוד רק עם ספק אחד – חברת מפעיל. בנוסף, לדבריו, רמת אבטחת המידע עלתה, כמות הפניות למחלקת ה-IT, שעמדה ב-2009 על 130 אלף צומצמה ב-11%, נחסכו 800 מטר רבוע שטח רצפה ופחתה צריכת החשמל.

הוא סיכם את דבריו בציינו, כי "הצלנו השנה 1,250 עצים מכריתה. כל מנהל יחידה יודע כמה עלתה ההדפסה של עובדיו".

עמנואל הלאצ'ב, יועץ תפעול להדפסה בריקו העולמית, אמר, כי אחת המגמות החזקות בעולם ההדפסה היא הדפוס הדיגיטלי והצורך לצמצם את עלויותיו. הוא ציין, כי מפעיל היא נציגת ריקו בישראל, והשיק באירוע את דור ההמשך של מכונת הדפוס התעשייתי בצבע. הלאצ'ב הסביר, כי המדפסת כוללת בקר הדפסה מובנה מבית קריאו (Creo).

לדברי הלאצ'ב, "זיהינו צורך של ארגונים במערכות דפוס תעשייתיות בצבע. מערכות אלה ממלאות את כל צרכי הדפוס בצבע, בארגונים המפיקים ומדפיסים עשרות אלפי או יותר דפי צבע בחודש. מערכות דפוס כאלה מחזירות את ההשקעה בהן בזמן קצר".

הלאצ'ב סיכם את דבריו בצטטו את חברות המחקר, לפיהן עתיד ההדפסה הגלובלית "הוא בצבע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים