חיל האוויר האמריקני מזהיר חיילים מפני חשיפת מיקומם באתרי אינטרנט

שימוש לא זהיר בשירותים פופולריים ברשת עלול להסגיר את מיקומם של החיילים לאויב - דבר שפוגע בביטחון ובפעילות המבצעית, כך על פי גורמים בצבא ארצות הברית ● "על המפקדים בכל הרמות, וכן על ראשי המחלקות במשרד ההגנה, למנוע פעילות עוינת ברשתות הצבאיות, לחסום גישה לאתרי תוכן אסורים ולנקוט במידת הצורך בצעדי ענישה מיידיים", נכתב בהודעה מטעם משרד ההגנה האמריקני

חיל האוויר של צבא ארצות הברית הזהיר את החיילים, כי שימוש לא זהיר בשירותים פופולריים דוגמת Gowalla, Facebook Places, פורסקוור (Foursquare)  ו-Loopt עלול להסגיר את מיקומם לכוחות האויב.

אם בעבר התמקד ביטחון השדה במניעת פטפוט מיותר בבתי קפה או ברחוב, הרי שכיום מזהיר חיל האוויר האמריקני, בהודעה שהתפרסמה באתר אינטרנט פנימי של הצבא, כי "שימוש לא זהיר בשירותים אלה על ידי המשרתים בחיל האוויר עלול לפגוע בביטחון השדה וגם בשמירה על הפרטיות". כן נקראו המפקדים הבכירים של החייל, בהודעה שנשלחה אליהם, להגביר את המודעות של החיילים לנושא.

המשתמשים בשירותים גיאוגרפיים באינטרנט יכולים לציין את מיקומם על גבי מפה מקוונת. בחיל האוויר של צבא ארצות הברית חוששים, כי האויב ייעזר בשירותים אלה כדי לעקוב אחר מיקומם של חיילים בעלי טלפונים חכמים וינצל את המידע לצורך ביצוע מתקפות, או חמיקה ממתקפות אמריקניות.

לפי דיווחים, כיום משרתים 95 אלף חיילים של צבא ארצות הברית באפגניסטן וכ-50 אלף בעירק. בפברואר האחרון פרסם משרד ההגנה האמריקני מסמך מדיניות לגבי ביטחון שדה באינטרנט, ובמיוחד ברשתות חברתיות.

"על המפקדים בכל הרמות, וכן על ראשי המחלקות במשרד ההגנה, למנוע פעילות עוינת ברשתות הצבאיות, לחסום גישה לאתרי תוכן אסורים, דוגמת הימורים, פורנוגרפיה ופשעי שנאה, ולנקוט במידת הצורך בצעדי ענישה מיידיים, על מנת לשמור על ביטחון השדה (דוגמת חסימה זמנית של הגישה לאינטרנט או הגבלה של רוחב הפס)", נכתב במסמך של משרד ההגנה.

בפנטגון מנסים כבר זמן רב למצוא איזון הולם בין חופש המידע, חופש הדיבור ושמירה על ביטחון האומה. בפברואר 2009, למשל, פרסם פיטר הוקסטרה, חבר בית הנבחרים מטעם המפלגה הרפובליקנית במישיגן, הודעה בטוויטר (Twitter) שהסגירה ביקור משלחת של חברי בית הנבחרים העירקי. "נחתנו ברגע זה בבגדד", כתב הוקסטרה בהודעה הראשונה, ולאחר מכן המשיך לדווח על כל תנועותיה של המשלחת בעירק. בעקבות תקרית זו בחן הפנטגון מחדש את מדיניותו בנושא זה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים