עדי סורוקה, כ.א.ל: "הטראנס-פרומו מאפשר לנו שיווק ממוקד ואפקטיבי יותר, מבלי לסרבל את הלוגיסטיקה"

החל מ-2007, החברה משלבת בדף הפירוט הרבה יותר אלמנטים שיווקיים, באמצעות גרפיקה וצבע, אמר סורוקה, מנהל מחלקת התפעול בכ.א.ל ● "במקום חוברת שחולקה בעבר, הלקוח מקבל דף פירוט חשבון ועוד דף או שניים של הצעות שיווקיות", הוסיף ● לדברי סורוקה, המפתחות להצלחת הפרויקט הם מודל עסקי, מוכנות טכנולוגית ושיתוף פעולה כלל ארגוני

"החל מ-2007, אנחנו עושים ללקוחותינו טראנס-פרומו – שילוב מסרים שיווקיים בדפי פירוט החיובים ללקוחות. הטראנס-פרומו מאפשר לנו שיווק ממוקד ואפקטיבי יותר, מבלי לסרבל את הלוגיסטיקה", כך אמר עדי סורוקה, מנהל מחלקת התפעול בחברת כ.א.ל.

סורוקה דיבר במסגרת כנס PRINT2010. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (א') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מקצוענים בתחום ובהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

הוא תיאר את פרויקט טראנס-פרומו, שנעשה בכ.א.ל על בסיס HP-אינדיגו. הוא ציין, כי החברה, שהינה אחת משלוש חברות כרטיסי האשראי בארץ, הנפיקה 1.6 מיליון כרטיסים, ונתח השוק שלה עומד על כשליש. לדברי סורוקה, השימוש של החברה בטראנס-פרומו החל לפני שנים, אלא שבאחרונה הוא התפתח. "בשנות ה-90', דפי החשבון שלנו היו נטולי מרכיב שיווקי. בתחילת שנות ה-2000 עברה החברה לדפוס שונה, יפה יותר, והחלה לשלב אלמנטים שיווקיים בדף פירוט החשבון. אלא שההצעות העסקיות היו מוגבלות". הוא אמר, כי החל מ-2007, החברה משלבת בדף הפירוט הרבה יותר אלמנטים שיווקיים, באמצעות גרפיקה וצבע. דף זה, ציין סורוקה, "החליף הרבה דפים נוספים שהיו נשלחים בעבר. כך, במקום חוברת שחולקה בעבר, הלקוח מקבל דף פירוט חשבון ועוד דף או שניים של הצעות שיווקיות". הוא ציין, כי "הדבר הוריד משמעותית את עלויות הדיוור, שכן המשלוח נעשה לפי משקל".

מאיה פולג, מנהלת מח' שיווק אסטרטגי, HP-אינדיגו. צילום: ניב קנטורסורוקה הוסיף, כי המפתחות להצלחת הפרויקט הם מודל עסקי, מוכנות טכנולוגית ושיתוף פעולה כלל ארגוני. הוא ציטט פרסומת המופיעה באתר יד2 שלפיה "מודעה בצבע מוכרת פי ארבעה", ואמר, כי העלות הכוללת של הדיוור בשל השימוש בצבע גדלה רק ב-5%.

מאיה פולג, מנהלת מחלקת השיווק האסטרטגי ב-HP-אינדיגו, אמרה, כי החברה מייצרת מדפסות דיגיטליות צבעוניות, שהראשונה שבהן הושקה ב-1993. לדבריה, הטראנס-פרומו הוא תפיסה שיווקית המשלבת בין שני מושגים: Transactional – דפי החיוב של מוסדות שונים (בנקים, עיריות) – ו- Promotional- שילוב מסקרים שיווקיים והצעות ממוקדות. שימוש בפיסה זו, הסבירה, מאפשר צמצום עלויות הדיוור ולעיתים החזר ההשקעה השיווקית.

"ניתן להשתמש בפלטפורמה של דפוס דיגיטלי צבעוני למשלוח מסרים שיווקיים", ציינה פולג. "על ההצעה להיות מותאמת אישית, ממוקדת ורלוונטית עבור הלקוחות". לדבריה, "מדובר במגמה שצוברת תאוצה".

מיקי רוסלר, מנהל עסקי הזרקת דיו ב-HP ישראל. צילום: ניב קנטורמערכת הדפסה באמצעות הסלולר

מיקי רוסלר, מנהל עסקי הזרקת דיו ב-HP ישראל, אמר, כי "העולם משתנה, כיוון שלעובדים יש רכיבי קצה, והם רוצים להדפיס מכל כיום, גם בעזרת הטלפונים החכמים. בשלושת החודשים האחרונים נמכרו בעולם 100 מיליון טלפונים חכמים, וחברות המחקר צופות, כי ב-2013, 44% מרכיבי המיחשוב יהוו טלפונים חכמים".

לדברי רוסלר, נדרש לתת מענה למצב זה בעולם ההדפסה. הוא הציג את הפתרון מבוסס ענן של HP, שבמסגרתו מקבלת המדפסת כתובת דואר אלקטרוני, ומי שחפץ בהדפסה שולח אליה את החומר. "מערכת ה-ePrint מאפשרת הדפסה נוחה באמצעות המכשיר הסלולרי", אמר.

לואיק אבנל, מנהל מכירות מוצרים בחטיבת ההדפסה של HP לאזור EMEA. צילום: ניב קנטורלואיק אבנל, מנהל מכירות מוצרים בחטיבת ההדפסה של HP לאזור EMEA, אמר, כי הדבר החשוב ביותר עבור ארגונים הוא הלקוח, ולכן קיים הצורך הרב והקריטי בשימור הלקוחות ובניהול שימור הלקוחות. זאת, כיוון שעלות שימור לקוח קיים זולה משמעותית מיצירת לקוח חדש עבור הארגון.

אבנל הציג את פלטפורמת ה-Exstream – חברה ש-HP רכשה בעבר. לדבריו, "מדובר בפלטפורמת תוכנה ליצירת, ניהול והפצת חומרים בהיקף גדול ובסביבה אינטראקטיבית. באמצעות הפלטפורמה המשודרגת ניתן לעקוב ולייעל את תהליך ההדפסה. כמו כן, בשל תהליכי כריית מידע, ניתן לשלוח ללקוחות הודעות מותאמות אישית ולהעמיק את הקשר עם הלקוח בערוצי שיווק רבים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים