תוכן שיווקי

בזק בינלאומי בחרה באינפורמטיקה במסגרת מהלכי השיפור המתמיד בעולמות ה-BI

21/11/2010 14:34

מאת נועם עצמון, מנהל מחלקת ה-BI, אגף טכנולוגיות מידע, בזק בינלאומי

בזק בינלאומי הינה חברת פתרונות התקשורת המובילה בישראל. החברה מובילה בשווקי האינטרנט, השיחות הבינלאומיות, ופתרונות ה-IT לעסקים. מחלקת ה-BI של בזק בינלאומי הינה מחלקה ותיקה בענף ה-BI אשר הוקמה בשנת 1996 יחד עם הקמת החברה. המחלקה מפעילה, מפתחת ואחראית על מגוון מערכות תומכות החלטה – DWH, פנורמה, מערכת תמריצים, ACRM ועוד. מערכות אלה מעניקות כלים נוספים למנהלי החברה המסייעות בקבלת החלטות עסקיות תוך קבלת מידע איכותי וברמת עדכניות גבוהה.

המטרה
בבזק בינלאומי הוחלט לשפר ולקדם את פני ממשק המשתמש (UI) של מערכות ה-BI. בנוסף, הוחלט להקים Dashboard ייעודי לכל אגף בחברה שבו יקבלו משתמשי המערכות תמונת מצב של מדדים אנליטיים ומידע תפעולי במסך אחד מרכזי שיציג את המידע בצורה אחידה וויזואלית. כמו כן הניווט בין מסכי ה-Dashboard יהיה קל ואינטואיטיבי.

הפתרון
הוחלט שתשתיות הנתונים ל-Dashboards יהיו קוביות מידע בטכנולוגית Microsoft OLAP אשר יכילו מידע שמקורו יהיה בעיקר ממערכות ה-BI הקיימות, פנורמה וה-DWH. נתונים חדשים ייובאו קודם אל ה-DWH ומשם יחלחלו למערכות ה-BI השונות. לצורך מימוש הפרויקט הוחלט לבצע קונסולידציה של תשתיות ה-BI ושל כלי הפיתוח בחברה. בסיס הנתונים שעליו נבנות קוביות ה-OLAP כיום יוחלף מ-SQLServer 2000 לבסיס הנתונים Oracle, המשמש כיום את ה-DWH. בנוסף, יוחלף כלי הפתוח של ממשקי ה-OLAP מ-DTS של מיקרוסופט לאינפורמטיקה, המשמש ככלי גזירות הנתונים של ה-DWH. כמו-כן, יבוצע איחוד סטנדרטים של פיתוח טעינה ואיכות נתונים לסטנדרט אחיד המנוהל ברמת כל ה-DWH.

היתרונות
כלי הפיתוח אשר נבחר על ידי בזק בינלאומי הוא אינפורמטיקה PowerCenter 8.6. האינפורמטיקה נמצא בשימוש המחלקה כבר משנת 2003. הבחירה בכלי זה היתה טבעית עקב הניסיון הרב, הידע שנצבר, ומומחיות אנשי המחלקה באינפורמטיקה. ניסיון של שנים בעבודה משותפת עם מערכת אינפורמטיקה, הוכיח לנו שזהו הכלי הטוב מבחינתנו לניהול ממשקים וגזירת נתונים ממספר רב של מערכות תוך תמיכה במסת נתונים גבוהה.

לאינפורמטיקה מספר יתרונות בולטים:

•    יציבות – מערכות ה-BI בחברה מפעילות מאות תהליכים במשך 24 שעות הכוללים תהליכי טעינות ליליים וכן תהליכי טעינות לצרכי BI Online.

•    פשטות שימוש ופיתוח – כל אנשי המחלקה עברו הכשרה באינפורמטיקה. כך, יכולים גם מנתחי מערכות,גם מפיקי דוחות וגם מנהלי פרויקטים, כל אחד ברמת הידע הנדרשת, להבין את התהליכים הכתובים, להבין את הלוגיקה ובכך לשפר את ההבנה העסקית שלהם. באמצעות האינפורמטיקה משימות הפיתוח מתבצעות בצורה מהירה ויעילה על ידי המפתחים.

•    אינטגרציה בין כלל מערכות החברה לבין ה-BI – הכלי מאפשר התממשקות נוחה, דו-סטרית, ואמינה למערכות CRM, בילינג, ERP, מערכות הנדסיות, ערוצי הפצת קמפיינים ועוד.

•    אינטגרציה בין מערכות ה-BI השונות – הכלי משמש כתווך בין מערכות ה-BI לבין עצמן, לדוגמא: יצירת תלות בין תהליכי ה-DWH לבין תהליכי מערכת ה-ACRM או יצירת תלות בין ה-DWH לבין מערכת התמריצים.

•    יכולת תחקור טובה של תהליכי הטעינה – קבצי LOG מפורטים המצביעים באופן מובן על בעיות ותקלות.

•    שליטה ובקרה על ריצת תהליכי הטעינה – לאינפורמטיקה כלי ניהול וניטור מובנה המספק מידע על סטטוס תהליכים בעבר ועל תהליכים עתידיים. הכלי משמש כמעטפת לניהול מחזור הריצה היומי של מערכות ה-BI.

•    קשר אישי ותמיכה – זמינות גבוהה ויחס אישי של אנשי קבוצת אמן ראויים לציון.

כיוון לעתיד
בשנה הקרובה נתמקד ונבחן יכולות חדשות של אינפורמטיקה בתחום ה-online. כמו כן אנו מתכוננים לסיום מוצלח של פרויקט ה-Dashboards ולהמשך מהלכי השיפור המתמיד בהם אנו מקפידים, המבססים את מובילותינו בכל שווקי הפעילות.

אירועים קרובים