התוכניות של מוזילה: חנות ליישומים פתוחים וגרסה למכשירי אנדרואיד

הדו"ח השנתי של מוזילה מפרט את תוכניותיה לעתיד הקרוב - ובהן אב טיפוס של "מערכת אקולוגית ליישומי אינטרנט פתוחים" ● גרסת הפיירפוקס למכשיר אנדרואיד תשוחרר "תוך מספר חודשים"

הדו"ח השנתי של מוזילה (Mozilla) מאפשר הצצה אל מאחורי הקלעים של הגוף שמופקד על פיירפוקס (Firefox) – הדפדפן בעל קוד המקור הפתוח. במסגרת הדו"ח מפורטות, בין השאר, התוכניות של מוזילה בתחום הסלולרי. כך, נכתב בו, כי "תוך מספר חודשים" תופיע מערכת ההפעלה פיירפוקס עבור מכשירי אנדרואיד (Android) כן צוין בדו"ח, כי גרסת הבטה של פיירפוקס 4 (Firefox 4) פותחה מתוך מחשבה על המפתחים לא פחות מאשר על משתמשי הקצה.

על אף שלא ניתן למצוא בו פרטים רבים על כך, הרי שמצוין במסמך, כי מוזילה פיתחה אב טיפוס של "מערכת אקולוגית ליישומי אינטרנט פתוחים", ובכך ניתן לראות רמז לגבי פלטפורמת חנות של יישומים פתוחים, שאינם מיועדים למכשיר מסוים.

"המודל הנוכחי של יישומי האינטרנט מאיים על חלק מהמאפיינים שהפכו את רשת האינטרנט לפלטפורמה תוססת, במיוחד בזירה הסלולרית", נכתב בדו"ח. כן ציינו אנשי מוזילה, כי אב הטיפוס של המערכת האקולוגית של יישומי האינטרנט כולל את "תכנון המערכת, תיעוד טכני ודוגמאות שממחישות כיצד צריכה המערכת להיראות ולפעול".

אנשי מוזילה קובעים, כי מעמדו של הארגון איתן – הן מבחינה כספית והן מבחינה ארגונית. הכנסותיו ב-2009 הסתכמו ב-104 מיליון דולרים בהשוואה ל-78 מיליון ב-2008. מקורן של מרבית ההכנסות בשירותי חיפוש ואתרי סחר אלקטרוני, בהם גוגל (Google), יאהו! (!Yahoo), אמזון (Amazon), אי-ביי (eBay) ו-Yandex. עיקר ההכנסות של מוזילה מגיעות מגוגל, שהקשרים בינה לבין מוזילה קרובים במיוחד. עם זאת, דפדפן כרום (Chrome) של גוגל עלול להעיב על המשך היחסים הטובים ביניהן.

עוד עולה מהדו"ח, כי מספר המשתמשים הרשומים במוזילה עומד כיום על 400 מיליון, מהם 140 מיליון משתמשים פעילים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים