חוקרים: רוב דואר הזבל מופץ מרשתות של 50 ספקיות אינטרנט בלבד

ממצאים אלה עשויים לפתוח פתח לדרכים חדשות ללוחמה ברשתות של תוכנות רובוטיות אשר משמשות להפצה של דואר זבל ● במחקר נמצא קשר מובהק בין הפצה של דואר זבל לבין מחשבי זומבי שנשלטים מרחוק במסגרת רשתות של תוכנות רובוטיות ● כ-80% עד 90% מדואר הזבל בעולם מופץ באמצעות מחשבים נגועים

מרבית דואר הזבל בעולם מופץ ממחשבים נגועים ברשתות של 50 ספקיות אינטרנט (חברות ISP) בלבד – על פי מחקר שתוצאותיו פורסמו לאחרונה. ממצאים אלה עשויים לפתוח פתח לדרכים חדשות ללוחמה ברשתות של תוכנות רובוטיות אשר משמשות להפצה של דואר זבל. את המחקר ערכו עבור הארגון לשיתוף פעולה כלכלי ופיתוח (OECD) חוקרים מאוניברסיטת דלפט לטכנולוגיה בהולנד ומהאוניברסיטה של מדינת מישיגן בארה"ב. החוקרים בדקו 109 מיליארד הודעות דואר זבל שנשלחו מ-170 מיליון כתובות IP ייחודיות. ההודעות נאספו ב-"מלכודת דואר זבל" משנת 2005 ועד שנת 2009.

במחקר נמצא קשר מובהק בין הפצה של דואר זבל לבין מחשבי זומבי שנשלטים מרחוק במסגרת רשתות של תוכנות רובוטיות. כ-80% עד 90% מדואר הזבל בעולם מופץ באמצעות מחשבים נגועים. ב-33 המדינות החברות ב-OECD, וכן באסטוניה, רוסיה, ברזיל, סין, הודו, אינדונזיה ודרום אפריקה, שוכנים "למעלה מ-60% מכלל המחשבים הנגועים ברחבי העולם, כפי שנלכדו במלכודת דואר הזבל", על פי הדוח.

אולם, הממצא המפתיע ביותר, על פי החוקרים, היה "הריכוזיות הגבוהה של המחשבים הנגועים – הרשתות של 50 ספקיות אינטרנט בלבד אחראיות לכמחצית מהמחשבים הנגועים בעולם. מרבית המחשבים הנגועים אינם פועלים ברשתות נידחות או עוינות, אלא ברשתות של ספקיות אינטרנט ידועות ומבוססות".

הממצאים פותחים פתח לדרכים חדשות לחסימה של תוכנות רובוטיות. למרות שנתוני העבר אינם יכולים להצביע בוודאות על העתיד, הרי שהחוקרים מציעים "למקד את המאמצים של הענף, הרשויות והממשלות ברשתות של ספקיות האינטרנט שמייצגות את חלק הארי בשוק". במילים אחרות, כדי שהמאמצים יניבו תועלת מרבית, יש להתמקד בשיפור האבטחה ברשתות של 50 ספקיות האינטרנט שאחראיות לכמחצית מדואר הזבל המופץ בעולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים