שירות חדש: מרשמים במכשירי iPhone ו-iPad

היישום שמציעה חברת הסטארט-אפ ScriptPad יאפשר לרופא להיעזר במכשיר iPhone או מחשב iPad של המטופל כדי לעיין במידע בסיסי אודות המטופל ● לאחר מכן מזין הרופא את שם התרופה והמינון מופיע על הצג ● כן מופיעה על הצג רשימה של בתי מרקחת שבהם יכול המטופל לקבל את התרופה לפי המרשם ● את הכנסותיה מקבלת חברת ScriptPad כעמלה מבתי המרקחת תמורת כל מרשם

חברת סטארט-אפ בשם ScriptPad מציעה פיתרון שעשוי למנוע שגיאות במרשמים – כאשר רופאים יזינו את המרשם ישירות במכשירי iPhone או מחשבי iPad של המטופלים.

"הרופאים יכולים להזין את המרשמים מהר יותר, ובצורה בטוחה יותר, בהשוואה לתהליך הנוכחי שמבוסס על נייר", אומר ליאם דייוויס-מיד, בן 31, ממייסדי חברת הסטארט-אפ הפועלת בבולדר שבמדינת קולורדו בארה"ב, ומנהל הטכנולוגיה הראשי של החברה. לטענת דייוויס-מיד, נופלות שגיאות בעד 40% מהמרשמים – ממינון שגוי ועד התעלמות מהשפעות סותרות של תרופות אחרות. במקרים רבים הרוקח כלל אינו מצליח לפענח את כתב היד הלא ברור של הרופא.

הטכנולוגיה החדשה פותחה על ידי המתכנת ומנכ"ל החברה, שיין טיילור. לדברי טיילור, אביו נוטל מדי יום 26 תרופות שונות כנגד מחלת לב וסרטן, ולא אחת חייו היו בסכנה בשל מרשמים שגויים. "הטיפול המורכב בחולים כאלה עלול לגרום לכך שהרופא יחמיץ מספר משתנים", מסביר טיילור, בן 31, שסיים לא מכבר תוכנית חממה לחברות סטארט-אפ בבולדר. "התוכנה שלנו יכולה לפתור רבות מהבעיות הנובעות מטיפול גרוע במרשמים".

לדברי דייוויס-מיד, היישום שמציעה החברה יאפשר לרופא להיעזר במכשיר iPhone או מחשב iPad של המטופל כדי לעיין במידע בסיסי אודות המטופל. לאחר מכן מזין הרופא את שם התרופה והמינון מופיע על הצג. כן מופיעה על הצג רשימה של בתי מרקחת שבהם יכול המטופל לקבל את התרופה לפי המרשם. את הכנסותיה מקבלת חברת ScriptPad כעמלה מבתי המרקחת תמורת כל מרשם.

בסוף השנה הנוכחית מתכוונת חברת ScriptPad להציע את היישום בחינם. תוך שמונה עד תשעה חודשים תציע החברה שירות שיאפשר לרופאים להירשם כמנויים תמורת 49 דולרים לחודש. התשלום שישלמו הרופאים יקוזז מתמריצים כספיים שמעניק הממשל הפדראלי בארה"ב לרופאים שעוברים למרשמים אלקטרוניים ולמעשה, על פי החברה, ירוויחו הרופאים כ-3,500 דולרים לשנה ממעבר למרשמים אלקטרוניים.

לדברי טיילור, כ-10% אחוזים מהמרשמים ניתנים כיום במתכונת אלקטרונית. "התהליכים שמבוססים על נייר עדיין דומיננטיים – למרות שזו אינה השיטה המתאימה לטיפול במרשמים. בממשל אובמה מתכוונים לקנוס רופאים שלא יעברו לתהליכים אלקטרוניים, על פי דייוויס-מיד, למרות שלדבריו זהו רף "גבוה מדי עבור חלק מהרופאים. אנו מציעים להם פיתרון קל יותר ליישום שיסייע להם להתקדם בכיוון זה, וסביר להניח שהרופאים יגלו נכונות רבה יותר לאמץ אותו".

בחברת ScriptPad פונים למרפאות קטנות שמעסיקות רופא אחד עד חמישה רופאים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים