מיכל פרידל-גרוס, יבמ ישראל: "מחצית מהארגונים מודדים נתונים וביצועים פיננסיים באופן ידני"

"קיים פער גדול בין החשיבות אותה מייחסים מנהלי כספים לנושאים מרכזיים בתהליכי קבלת ההחלטות - ובין זמינות המידע הנדרש להם לצרכים האלה ויכולתם לעבד ולהציג אותו", אמרה פרידל-גרוס, מנהלת תחום BAO בחטיבת השירותים העסקיים של יבמ בישראל ● פרידל-גרוס, שציטטה נתונים מתוך מחקר שערכה יבמ, אמרה את הדברים במסלול מנהלים בכנס שערך הסניף הישראלי של הענק הכחול, IBM Performance Event 2010

"מנהלי הכספים בארגונים הופכים ליותר ויותר גורמים מחליטים בארגונים. סקר שערכה יבמ (IBM) העלה, כי כמחצית מהארגונים מנתחים נתונים פיננסיים ומודדים ביצועים באופן ידני. האתגר המרכזי הניצב בפני מערכות הבינה העסקית הוא לגשר על פערי זמינות המידע עבור אותם מנהלי כספים", אמרה מיכל פרידל-גרוס, מנהלת תחום BAO בחטיבת השירותים העסקיים, יבמ בישראל.

פרידל-גרוס דיברה במסלול מנהלים בכנס שערך הסניף הישראלי של הענק הכחול, IBM Performance Event 2010. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ב') במלון הילטון בתל אביב, בהשתתפות מאות מלקוחות החברה. באירוע הושקה גרסה 10 של קוגנוס (Cognos), כלי ה-BI של החברה שנרכשה על ידי יבמ לפני שלוש שנים.

היא ציטטה נתונים נוספים מהסקר שערכה יבמ, לפיהם מנהלי כספים מעורבים יותר ויותר בתהליכי קבלת החלטות בארגון, ומשפיעים עליהם. כך, עלה בסקר, כי יותר מ-70% ממנהלי הכספים מאמינים שיש להם חלק כמקבלי החלטות או כיועצים בתהליכים האלה. עם זאת, ציינה, "קיים פער גדול בין החשיבות אותה מייחסים מנהלי כספים לנושאים מרכזיים בתהליכי קבלת ההחלטות – ובין זמינות המידע הנדרש להם לצרכים האלה ויכולתם לעבד ולהציג אותו".

פרידל-גרוס ציטטה נתון נוסף מהסקר, לפיו רוב הארגונים אינם מסוגלים להציג ולהציע תובנות עסקיות ברמה אליה הם שואפים. על פי הסקר, כמעט ב-50% מהארגונים אין פלטפורמה משולבת לתכנון, 40% עדיין מציגים נתונים ומדדים פיננסיים בתהליך ידני, ויותר מ-50% מהארגונים מגדירים כלי מדידה לביצועים, בתהליכים ידניים.

"מחלקות הכספים ממשיכות להשקיע כ-50% מזמנן בפעילויות המוגבלות לעיבוד תנועות בלבד", אמרה, "ב-35% מהארגונים אין פלטפורמה אחידה לדיווח, וב-25% מהם חסרות הגדרות הנתונים האחידות הבסיסיות והגדרות התהליכים הנדרשים לשיפור הפעילויות". על רקע מכלול הנתונים האלה, ציינה, "אין פלא, כי 55% ממנהלי הכספים בארגונים אינם מרוצים מיכולותיהם בתחום תכנון הפעילות, החיזוי והניתוח האנליטי".

פרידל-גרוס הציגה את לוח המחוונים שפותח בגרסה 10 של הכלי, שלדבריה, "מטרתו לסייע לסמנכ"ל הכספים הארגוני לגשר על אותם פערים בזמינות המידע". בניית לוח מחוונים, CFO Dashboard, אמרה, התבססה על התובנות שעלו מסקר בינלאומי שערכה יבמ בקרב מנהלי הכספים בארגונים, המאפשרים לנתח ולהבין את תחומי העניין של מנהלי הכספים ואת צרכיהם. "זיהינו מאפיינים משותפים הייחודיים לארגונים בעלי ביצועים טובים יותר בתחומי פעילותם בהשוואה לממוצע התחום", אמרה, "ולכן אנו מקדמים כלים התומכים במאפיינים האלה. הפלטפורמה המוצעת על ידי יבמ מאפשרת למנהל מדידה, בקרה וניהול סיכונים".

לדברי פרידל-גרוס, "קבוצת השירותים של יבמ ממנפת טכנולוגיות של החברה ופלטפורמות משלימות מתוצרת יצרנים אחרים, על מנת להציע חבילה כוללת של מיחשוב עסקי מבוסס ניתוח ומיטוב של הפעילות. הערך המוסף נוצר בשל הקישור בין קבוצות השירותים והמוצרים. קל לנו להביא את המומחים לכל שאלה ולכל תחום". עוד הוסיפה פרידל-גרוס, כי "אנחנו פונים לכל המגזרים ומציעים סל רחב של מוצרים ושירותים. בין אם מדובר בפיננסים, בטלקום, בפארמה, בתעשיות הייצור, בתחבורה, ועוד".

"חיזוי טוב יותר מאפשר החלטות טובות יותר"

כריסטופר פפנפוס, מנהל מרכז החדשנות, קוגנוס-יבמ באירופה, הסביר במסלול למנהלים את הקושי הניצב בפני חברות רבות הנאבקות מול חוסר היכולת לחזות את העתיד. כך, אמר, "שלושה מכל ארבעה מנהלים מאמינים שחיזוי טוב יותר יאפשר קבלת החלטות טובות יותר".

לדבריו, "קבלת החלטות חייבת לעבור מהעידן האינטואיטיבי של העבר, והתהליכים האוטומטיים של ההווה – אל עידן החיזוי האנליטי, ליכולת לזהות דפוסים ומגמות המסתתרים בתוך כמויות גדולות של נתונים, ולספק תחזית אמינה לגבי התפתחויות עתידיות".

כדי להרחיב את יכולותיה בתחום, אמר, יבמ רכשה את SPSS – שהכלים שלה משולבים בקוגנוס 10 בצד איסוף הנתונים וניתוחם, ובצד אופן הצגת הנתונים. "כלי התוכנה והניתוח הסטטיסטי של SPSS  מאפשרים, למשל, לרופאים לזהות זיהומים ולטפל בהם מהר יותר", אמר, "לחברות אשראי להתאים את קווי האשראי ולנהל סיכונים עם התפתחות העסקאות בפועל, לחברות קמעונאיות לצפות מי הלקוחות העשויים לבצע רכישות של מוצרים, ולחברות טלקום לנתח מבני רשת חברתית על מנת לשמר את לקוחותיהן".

פפנפוס סיכם באומרו, כי "כלי יבמ מאפשרים לבצע מיטוב של כל תנועה עסקית, תהליך או החלטה, על ידי עובד או מנהל – ללא צורך במומחיות ובמיומנות בתחום המיחשוב או הנתונים. הכלים מציגים את המקום בו נמצא הארגון, הסיבות להצלחה או לאי-ההצלחה לפעול על פי התחזיות המוקדמות, ואת ההמלצות לפעולה מכאן והלאה. כל משתמש יכול להגדיר בעצמו את הדו"חות הדרושים לו, ללא עזרה של אנשי מחלקת עיבוד הנתונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים