גלאסהאוס הטמיעה מערכות איחסון וגיבוי של EMC בכ.א.ל. בפרויקט בהיקף שני מיליון שקלים

מטרות הפרויקט היו לאפשר זמינות גבוהה של נתונים, לייצר חסכון משמעותי בנפחי האיחסון והגיבוי ולקצר את משך הזמן של תהליכי האיחסון והגיבוי ● הפתרונות שהוטמעו הם אוואמאר, שמטרתו למנוע כפילויות של המידע המאוחסן ובכך לצמצם את נפחו, בלי לפגוע באיכות המידע וביכולת השחזור, ומערכת של דטה דומיין למניעת שכפול מידע

גלאסהאוס (Glasshouse) ישראל הטמיעה מערכות אחסון וגיבוי של EMC בחברת כ.א.ל. (ר"ת כרטיסי אשראי לישראל), בפרויקט שהחל ביולי השנה וצפוי להסתיים בעוד שבועות ספורים. היקפו הכספי נאמד בשני מיליון שקלים

המניע לפרויקט היה רצונם של אנשי ה-IT בכ.א.ל. לעבור לגיבוי ואיחסון על דיסקים במקום על קלטות גיבוי, כפי שהיה נהוג עד כה, ולהפוך את תהליכי האיחסון ליעילים יותר. מטרות הפרויקט היו לאפשר זמינות גבוהה של נתונים, לייצר חסכון משמעותי בנפחי האיחסון והגיבוי ולקצר את משך הזמן של תהליכי האיחסון והגיבוי.

לאחר מיפוי מערך האיחסון של כ.א.ל. ובחינת הפתרונות המתאימים לה, הטמיעה גלאסהאוס שני פתרונות של EMC לטובת ניהול יעיל של כל מערך האיחסון, הגיבוי ושחזור הנתונים. פתרון אחד הוא אוואמאר (Avamar), שמטרתו למנוע כפילויות של המידע המאוחסן ובכך לצמצם את נפחו, בלי לפגוע באיכות המידע וביכולת השחזור. הפתרון מתממשק למערכת איחסון קיימת. המערכת השנייה שהוטמעה היא זו של דטה דומיין (Data Domain) למניעת שכפול מידע (דה-דופליקציה), המאפשרת ביצוע גיבויים ישירות לדיסקים במקום לקלטות. בכך נעשות שתי פעולות בו זמנית: איחסון וגיבוי.

ראם חזן, מנהל הפרויקט בכ.א.ל., אמר, כי "מתוקף היותנו תאגיד עזר בנקאי, אנחנו מחויבים לחוקים ולרגולציות הדורשים זמינות מידע ברמה גבוהה מאוד ויכולת שחזור בכל רגע נתון". לדבריו, "הפרויקט הביא לייעול תהליך האיחסון וכן הגדיל את היכולת לגשת למידע בכל רגע נדרש ואת רמת השמירה על המידע, השחזור והשליפה שלו".

לדברי רן פלדמן, ראש קבוצת ניהול פרויקטים בגלאסהאוס ישראל, "הפתרונות שהוטמעו בפרויקט מאפשרים גידול עתידי של מערך האיחסון בכ.א.ל. מבלי להזדקק לגידול משמעותי בעלויות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים