אבנר שטראוס: "מחלקת ה-IT בארגון היא חברת שירותים עסקית לכל דבר ועניין"

"מחלקת מערכות המידע בארגונים מנהלות תקציב שנתי של עשרות עד מאות מיליוני שקלים רבים, כאשר כשני שליש מהתקציב מוקצה לעליות כוח האדם", אמר שטראוס בכנס אמצ"י, שננעל בסוף השבוע בירושלים ● על מיחשוב ענן, אמר שטראוס, שהוא אמנם הפך כבר ל-"הייפ" שטופל מכל כיוון אפשרי בתקשורת, אולם בפועל תופס מיום ליום יותר מקום בארגונים שמבינים את המשמעות התקציבית של המודל הזה והגמישות התפעולית שהוא מאפשר

"מנהל מערכות המידע בארגון הוא למעשה מנכ"ל חברת שירותים", אמר אבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה, בסיום כנס אמצ"י, שנערך בסוף השבוע האחרון במלון מצודת דוד שבירושלים. "האתגרים שעומדים היום בפני ארגונים מאלצים את המנמ"ר להתנהל בצורה אג'ילית מתמיד. במקביל, המנכ"ל והדירקטוריון מבינים כבר את מכפיל הכוח שמערכות המידע יכולות לספק לארגון להתמודדות בשוק תחרותי משוכלל".

"מחלקת מערכות המידע בארגונים מנהלות תקציב שנתי של עשרות עד מאות מיליוני שקלים רבים, כאשר כשני שליש מהתקציב מוקצה לעליות כוח האדם", אמר שטראוס. "זהו תקציב שבהחלט היה מספק בית תוכנה מכובד".

מעבר לגודל התקציב, אמר, "השינוי המשמעותי ביותר הוא השתכללות הטכנולוגיה וערוצי ההפצה. ערוצי ההפצה היום יוצרים קשר קרוב מתמיד בין מערכות המידע של הארגון ללקוח הקצה. אם ניקח את התחום הפיננסי השמרני, שבעבר דרש מפגש אישי בין לקוח לפקיד, נגלה שהיום הלקוח יכול לקבל מידע ברשת חברתית – שהיא רחוקה מאוד משליטתו של הבנק. כך, למשל, יכול הלקוח לקבל שם מבצע ומיד לפעול באמצעות הטלפון הסלולרי שלו, המהווה גם הוא חלק מתשתית שאינה בשליטת הבנק".

בכנס הציג שטראוס מספר טכנולוגיות ושירותים הדורשים ממחלקת מערכות המידע בארגון לבצע התארגנות מבנית ופונקציונאלית שונה. כך, למשל, מערכות CRM רב-ערוציות הכוללות קישור דו-כיווני לרשתות חברתיות, המחייבות חשיבה והיערכות אחרת לגמרי. נושא זה, אמר שטראוס, דורש ממחלקת מערכות המידע מודל עבודה חדש ברשתות, שאין להם בו שליטה מלאה. דוגמה אחרת שהביא שטראוס היתה ערוץ המובייל, "שהולך ותופס מקום עיקרי בתקשורת עם לקוחות. על פי מחקרים, המובייל יהווה תנאי סף, בוודאי עבור דור ה-Y, לבחירה של לקוח".

על מיחשוב ענן, אמר שטראוס, שהוא אמנם הפך כבר ל-"הייפ" שטופל מכל כיוון אפשרי בתקשורת, אולם בפועל תופס מיום ליום יותר מקום בארגונים שמבינים את המשמעות התקציבית של המודל הזה והגמישות התפעולית שהוא מאפשר. כפועל יוצא, הסביר שטראוס, החשיבות של הטמעת שיטות וכלים ל-ITG ואימוץ מתודה סדורה להבטחת יציבות וזמינות, הופכת לראשונה במעלה. הפעם, ציין, כדאי לשים לב אליהם גם בהיבטים רגולטורים חדשים ובהיבטי ניהול עסקי מתקדם.

הדרך היחידה שבה מנהל מערכות המידע יכול לעשות סדר בכל הטכנולוגיה הזו, קבע שטראוס, היא להבין מה היא יכולה לעשות עבור הארגון שלו מהבחינה העסקית – עבור המנכ"ל שלו ובעלי המניות. "היבט חדש נוסף הוא השליטה המוחלטת בתקציב הפורטפוליו העסקי-טכנולוגי של הארגון", המשיך. "היום מנהל תשתיות שמפעיל שירותי ענן צריך להבין בכספים ובתקציב לא פחות מאשר בטכנולוגיה כדי לתת פתרון מיטבי".

שטראוס סיכם ואמר, כי לאורך השנים עבד עם עשרות סמנכ"לי מערכות מידע של ארגונים. "לעומת זאת, היום מגיעות אלינו פניות ישירות מהנהלת הארגון. בכלל, אנו עדים למעורבות רבה מאוד שלה ההנהלות בתהליכים – ובוודאי שבתוצאות. זה מאפשר מחויבות ארכות טווח של הארגון והופך את מערכות המידע מ-Enabler לAccelerator של עסקים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים