ב-FCC שוקלים לאפשר פנייה למוקדי חירום בהודעות SMS

הודעות SMS, תצלומים וסרטונים שצולמו במכשירים סלולריים יכולים אמנם לסייע לכוחות החירום, אולם מרבית הסוכנויות שקשורות למוקד 911 אינן ערוכות עדיין לטפל בהודעות כאלה - אמר ג'וליוס גנשובסקי, יושב ראש רשות התקשורת הפדרלית ● במסגרת תוכנית ניסיונית פותחה מערכת למשלוח הודעות SMS עבור כבדי שמיעה וכבדי דיבור

משלוח הודעות SMS, תצלומים וסרטוני וידיאו מטלפונים סלולריים במקרי חירום עשוי לסייע לכוחות המופקדים על ביטחון הציבור. עם זאת, מרבית הסוכנויות שקשורות למוקדי החירום (911) בארצות הברית אינן ערוכות לטפל בהודעות מסוגים אלה.

ג'וליוס גנשובסקי, יושב ראש רשות התקשורת הפדרלית (FCC), אמר אתמול (ג'), כי ברשות שוקלים את האפשרות להתאים את מערכת 911 להודעות מסוגים חדשים. "המערכת הנוכחית אינה תומכת באמצעי התקשורת של המחר", אמר גנשובסקי. "אף על פי שמרבית הפונים למוקדי החירום עושים זאת מטלפון סלולרי, הרי שלא ניתן לפנות בהודעות SMS. הגיעה העת שמוקדי החירום יעברו לעידן הדיגיטלי".

על פי גנשובסקי, על אף ש-70% מהמשתמשים בטלפונים הסלולריים נוהגים להתכתב בהודעות SMS, הרי שלא ניתן לפנות למוקדי החירום באמצעותם או לשלוח תצלומים וסרטוני וידיאו. הוא הזכיר את האירוע הטראגי של הירי באוניברסיטת Virginia Tech, שבו ניסו עדי הראייה באופן נואש לשלוח הודעות SMS למוקד 911 בזמן שנטבחו הסטודנטים, אך לא הצליחו לעשות זאת. לדברי גנשובסקי, אילו הטכנולוגיה הייתה זמינה, כוחות החירום יכולים היו להגיע למקום במועד מוקדם יותר.

הבעיה מטרידה במיוחד את 30 מיליון האמריקנים כבדי השמיעה וכבדי הדיבור, שאפשרות לפנות למוקד החירום בהודעות SMS תוכל לסייע להם מאוד ושהודעות SMS הופכות לאמצעי תקשורת חשוב בקהילה של כבדי השמיעה וכבדי הדיבור.

במסגרת תוכנית ניסיונית במחוז בלק הוק שבאייווה פותחה מערכת למשלוח הודעות SMS עבור כבדי שמיעה וכבדי דיבור. המערכת פותחה עבור מוקד 911 של המחוז בסיוע חברות סלולר ורשויות המופקדות על ביטחון הציבור. בתוכנית שהופעלה באייווה נוצר ערוץ ישיר לתקשורת במסרונים בין הפונים למוקד 911 לבין מוקדני השירות.

מארגני התוכנית תולים תקוות רבות בכך שמערכת זו, או מערכות דומות לה, יאומצו ברחבי ארצות הברית. לדברי גנשובסקי, סרטוני וידיאו ותצלומים שצולמו בטלפונים סלולריים יכולים לספק לכוחות החירום מידע שיסייע להם להעריך את מצבי החירום ולהיערך טוב יותר להתמודדות עמם בזמן אמת.

שירות 911 נחנך בארצות הברית בראשונה ב-1968 ומאז סייע להציל את חייהם של אנשים רבים. על פי נתונים של ה-FCC, מדי חודש מתקבלות במוקדי החירום 650 אלף שיחות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים