תוכן שיווקי

איתי בר דוד, מנהל התפעול של TOMCAR: "מערכת Teamcenter מסייעת לנו לתת ללקוח את המוצר העדכני והאיכותי ביותר"

ראיון עם איתי בר דוד, מנהל התפעול של TOMCAR, לקראת יום ה-PLM הישראלי של מקיט מערכות, שייערך ב-1.12.2010 ב-AVENUE, קריית שדה התעופה, בהשתתפות בכירי Siemens PLM העולמית

24/11/2010 15:03

באילו תחומים עוסק הארגון?
חברת TOMCAR מגבעת השלושה, מתכננת, מפתחת ומייצרת רכבי שטח ובאגי, עבור השוק הישראלי והאמריקאי. מדובר ביצרנית היחידה של רכבי שטח בישראל. הרכבים מיועדים לשוק הצבאי והאזרחי.

באיזה פתרון PLM בחרתם?
בחרנו במערכת Teamcenter של Siemens PLM, שהוטמעה אצלנו על ידי מקיט מערכות.

מה חשיבות פתרון ה-PLM בארגון שלכם?
מערכת Teamcenter משמשת אותנו לניהול המידע אודות המוצר, לעדכון מסונכרן של גרסאות, מול כל המשתתפים בתהליך ניהול חיי המוצר, לקטלוג, אישור שינויים, פיתוח מוצרים, ניהול בקרת תצורה, ניהול תהליכים וניהול מחזור חיי כל המוצרים בארגון. המערכת מטפלת גם בהפצת מידע (WorkFlow), בניהול המערכות ההנדסיות בארגון, בפיתוח מוצרים במחלקת ההנדסה והעברת המידע למחלקות הרלוונטיות. יש לציין, שהמוצרים שאנו מפתחים, הינם כלי רכב, המורכבים מאלפי חלקים ועליהם לעמוד בסטנדרטיים גבוהים של בטיחות, כך שאסור לנו להתפשר, בכל הנוגע לאיכות המוצר.

מה חשיבות החברה המטמיעה בתהליך יישום ה-PLM?
חשוב שהחברה תהיה אמינה ושתמשיך ללוות את הארגון בו הוטמעה המערכת, גם לאחר תהליך ההטמעה. חברת מקיט, ממשיכה ללוות אותנו, גם כעת, בשדרוגים, בפתרון בעיות ובקשר מול היצרן, Siemens PLM, כך שיש לנו מענה הולם מבחינת תמיכה ושירות.

באיזה מערכת תיכון הנדסי כגון תיב"ם, הארגון משתמש וכיצד משולב במסגרת ה -PLM?
אנו משתמשים כבר מספר שנים במערכת התיב"ם Solid Edge של Siemens PLM, שגם היא הוטמעה אצלנו על ידי מקיט מערכות. מערכת התיב"ם משמשת אותנו, לצורך הנדסת המוצר, הפקת חומרים, זיהוי חלקים ועוד. מערכת Solid Edge מאפשרת קיצור משמעותי של משך תהליכי הפיתוח וההתקנות, בזכות הטכנולוגיה המתקדמת של תיכון פח (Sheet Metal) וניהול מידע הנדסי אינהרנטי. בנוסף, מכילה המערכת כלים מתקדמים, המפחיתים באופן משמעותי, את מספר הטעויות בתהליך התכנון. השילוב בין מערכות התיב"ם וה-PLM הוא טבעי והן עובדות באינטגראציה. כל המידע ההנדסי שנאסף באמצעות מערכת Solid Edge, כולל שרטוטים ועדכונים שונים, מועבר ישירות למערכת  Teamcenterומנוהל על ידה. למעשה, אחד השיקולים שהובילו אותנו לבחור במערכת Teamcenter, היה הניסיון המוצלח שיש לנו עם מערכת Solid Edge של אותו יצרן, עם אותה נציגה בישראל.

יתרון מרכזי בעבודה עם מערכת Solid Edge עבור שוק הרכב, הוא שהפתרון מאפשר לעבוד באופן ישיר מול יצרני הרכב בביצוע פרויקטים בתעשייה זו, משום שרוב יצרני הרכב בחרו לעבוד עם תוכנת התיב"ם NX Unigraphics של Siemens PLM, המבוססת על מנוע זהה לזה של .Solid Edge באופן זה, נחסכות ל-TOMCAR פעולות ההמרה שהיו נדרשות, אילו תהליך העברת המידע, היה מתבצע באמצעות תוכנות המבוססות על מנועים שונים.

אילו ערכים תרם ה-PLM לארגון?
מבחינתנו, הערך החשוב ביותר הוא רמת המוצר. באמצעות תהליכי ה-PLM, אנו מוודאים שתהליכי העבודה אצלנו יהיו מסונכרנים ומאורגנים וכתוצאה מכך, הלקוח יקבל תמיד את המוצר האיכותי והמעודכן ביותר.

אירועים קרובים