הושקה מהדורת הבטה הראשונה של אופרה 11

אופרה סוגרת בגרסה החדשה פערים מול הדפדפנים המובילים בשוק מבחינת תאימות עם HTML 5, האצה רבה יותר של מנוע הג'אווה-סקריפט ואימוץ של מספר תכונות אבטחה שנמצאות בדפדפנים אחרים ● השינויים העיקריים בגרסה 11 של אופרה הם חיצוניים: האחד מאפשר גישה לקטלוג של הרחבות, התקנה ישירה וניהול שלהן, והשני - יצירת ערימות של לשוניות על ידי גרירתן האחת על השנייה

אופרה (Opera), יצרנית הדפדפנים הקטנה מנורבגיה, השיקה השבוע את מהדורת הבטה הראשונה של גרסה 11 של הדפדפן המוערך אך לא כל כך פופולרי שלה. בגרסה החדשה סוגרת אופרה פערים מול הדפדפנים המובילים בשוק מבחינת תאימות עם HTML 5, האצה רבה יותר של מנוע הג'אווה-סקריפט (JavaScript) ואימוץ של מספר תכונות אבטחה שנמצאות בדפדפנים אחרים. כך, גולש שילחץ על סימן הגלובוס בשורת הכתובת יקבל פרטים על הדף שבו הוא נמצא באותו הרגע, כולל פרטים שקשורים לאבטחת הדף, כפי שנעשה, לדוגמה, בדפדפן פיירפוקס (Firefox) של מוזילה (Mozilla).

עם זאת, השינויים העיקריים בגרסה 11 של אופרה הם דווקא חיצוניים. הראשון קשור להרחבות (או Extensions). בדומה לפיירפוקס ולכרום (Chrome), יכולים כעת משתמשי אופרה לגשת לקטלוג שבו הם יכולים לבצע חיפוש של הרחבות ותוספים ולהתקין אותם ישירה. דף מיוחד בדפדפן אף מאפשר לנהל את ההרחבות הללו, החל בהדממתן למשך זמן דרך מחיקתן ועד לקביעת אפיונים שונים, בהתאם לסוג התוסף.

שינוי נוסף הוא יצירת ערימות של לשוניות על ידי גרירתן האחת על השנייה, כדי לפנות מקום על המסך ולהסתיר דפים שאין בהם צורך באותו הרגע. לאחר יצירת ערימה נוצרת ידית קטנה שלחיצה עליה פורסת מייד את כל הערימה ומציגה את כל הדפים הקשורים. לחיצה נוספת על הידית אוספת אותה למקומה בחזרה. במצב זה, הצבת סמן העכבר על הדף העליון מציגה את כל הדפים בערימה ומאפשרת בחירה ישירה. במצב הפתוח ניתן להוציא דפים מן הערימה ולהעביר אותם לערימות אחרות, וכן ניתן לשנות את סדר הדפים בערימה.

ניתן להוריד את גרסת הבטה של אופרה 11 מכאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים