בריטניה: שני שלישים מהעובדים יגנבו מידע ארגוני אם יפוטרו

27% מהעובדים השיבו שייקחו מהארגון מידע שנחשב כקניין רוחני, ו-17% אף מתכוונים לגנוב קבצים של לקוחות - כך עולה מסקר של חברת האבטחה Impeva ● רוב גדול של הנשאלים - 85% - הודו שהם מחזיקים מידע ארגוני במחשבים הביתיים או הניידים שלהם ● עמיחי שולמן, המנהל הטכנולוגי הראשי של החברה: הסיבה לכך אינה רצון של העובדים לגרום נזק לארגון

67% מהעובדים הבריטיים מתכוונים לגנוב מידע ארגוני מהארגונים שבהם הם מועסקים במקרה שיפוטרו – כך עולה מסקר שערכה חברת האבטחה Impeva.  על פי הסקר, 27% מהם ייקחו מידע שנחשב כקניין רוחני, ו-17% מתכוונים לגנוב קבצים של לקוחות הארגון.

הסקר הוא עוד הוכחה לטענתם של גורמים שונים בעולם אבטחת המידע שלפיה הגורם האנושי הוא הבעייתי ביותר, ולא מעט בעיות אבטחה גדולות נגרמות בגלל טעות אנוש או פעולה זדונית.

האם המפוטרים רוצים לגרום נזק לארגון בגלל הפיטורים? לדעתו של עמיחי שולמן, המנהל הטכנולוגי הראשי של החברה, התשובה לכך שלילית. "הסקר מראה שרוב העוזבים את עבודתם מאמינים שיש להם בעלות חוקית על המידע והנתונים הללו רק בגלל התקופה שהם עבדו בחברה".

ממצא נוסף שצריך לעורר נורה אדומה בארגונים הוא ש-85% מהנשאלים הודו שהם מחזיקים מידע ארגוני במחשבים הביתיים או הניידים שלהם. 75% מתוכם השיבו שמדובר בקבצים של לקוחות, ו-27% – בקניין רוחני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים