דיווח: האזהרה מפני וירוס "עץ חג המולד" שמופץ בפייסבוק – מתיחה

בחלק מהאזהרות נכתב, כי רשת התמיכה הטכנית Geek Squad ציינה שמדובר באחד הווירוסים הקשים ביותר ● עם זאת, על פי אתר האגדות האורבניות Snopes, הרשת לא פרסמה שום אזהרה כזו ● מחברת האבטחה סופוס נמסר, כי האזהרות הכוזבות מפני מזיקים מתפשטות בקצב מהיר מזה של איומים אמיתיים

האזהרות המופצות באתרי המדיה החברתית מפני וירוס "עץ חג המולד" הן למעשה מתיחה, אף על פי שמרבית המפיצים עושים זאת מתוך כוונה טובה. על פי האזהרות שנשלחות לחברים, מדובר ביישום שיגרום לקריסת המחשב. בחלק מהאזהרות נכתב, כי רשת התמיכה הטכנית Geek Squad ציינה שמדובר באחד הווירוסים הקשים ביותר. עם זאת, על פי אתר האגדות האורבניות Snopes, הרשת לא פרסמה שום אזהרה כזו.

גרהאם קלולי, יועץ טכנולוגיה בכיר בחברת האבטחה סופוס (Sophos),  אמר, כי "נכון שבכל רגע יכול מישהו לפתח מזיק מכל סוג ולקרוא לו 'עץ חג המולד', אבל אנחנו לא נתקלנו עד כה במזיק כזה". הוא ממליץ לגולשים לקבל מידע מחברות אנטי וירוס מוכרות, ולא להסתמך על מכתבים שמופצים ברשת. החשש העיקרי, על פי קלולי, הוא שעקב אזהרות כוזבות כאלה יפסיקו הגולשים להתייחס ברצינות גם לאזהרות אמת.

"למרבה האירוניה, המתיחה מופצת בפייסבוק (Facebook) בקצב מהיר בהרבה מזה של וירוסים אמיתיים. מזיקים ניתן לחסל בקלות יחסית, אבל מתיחות כאלה נוטות לחיות בדרך כלל חודשים ארוכים ואפילו שנים, משום שמי שמפיץ אותן מאמין שהוא עושים בכך טובה לחבריו", הוסיף קלולי. הוא אף קרא לגולשים להימנע מלהפיץ אזהרות על מזיקים "מבלי לבדוק אותן במקור אמין, דוגמת חברת אנטי וירוס מוכרת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים