אוסטרליה: יישומון סלולרי מסייע למנוע את סרטן העור

היישומון, SunSmart, ניתן להורדה בחינם ומציג תחזית מזג אוויר יומית שכוללת מידע על הרמה של קרינת UV ● הוא מציג התרעות ומתאים את התחזית באופן אוטומטי למקום שבו נמצא המשתמש, לפי נתוני GPS ● כמו כן, הוא מציין מתי יש צורך בהגנה מפני קרני השמש

שיעור הלוקים בסרטן העור באוסטרליה הוא מהגבוהים בעולם. מנתונים של האגודה האוסטרלית למלחמה בסרטן עולה, כי יותר מ-1,850 אוסטרלים מתים מדי שנה מהמחלה – מספר גבוה ממספר הנספים בתאונות הדרכים במדינה. שניים מכל שלושה מאזרחי המדינה יאובחנו כלוקים בסרטן העור עד גיל 70.

"רבים נסמכים על הטמפרטורה ומזג האוויר כדי לקבוע אם יש צורך בהגנה מפני השמש, אך הנתון החשוב באמת הוא הרמה של קרינת UV – ואת הקרניים האולטרה-סגולות אי אפשר לראות או לחוש", הסבירה סו יוארד מהאגודה האוסטרלית למלחמה בסרטן.

כדי להתמודד עם הבעיה ולסייע לצעירים להגן על עצמם מקרני השמש, פיתחה האגודה יישום בשם SunSmart, שמציג תחזית מזג אוויר יומית שכוללת מידע על הרמה של קרינת UV. היישום מציג התרעות ומתאים את התחזית באופן אוטומטי למקום שבו נמצא המשתמש, לפי נתוני GPS. כמו כן, הוא מציין מתי יש צורך בהגנה מפני קרני השמש וכולל מדריך עדכני לרמות של קרינת UV.

"היישום נמצא תמיד בכיס, אין צורך להפעיל את המחשב או לבדוק בעיתון נייר", אמרה יוארד. היא הוסיפה, כי מי שנמצא שעות רבות בחוץ נמצא בסיכון גבוה במיוחד לחלות במחלה.

ניתן להוריד את יישום SunSmart לטלפון הסלולרי בחינם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים