תוכן שיווקי

ליאור כץ, מנהל תחום אוטומציה ועומסים בטאקט בדיקות ומנחה סדנת 4×4: "בכל צוות Scrum חייב להיות גם איש אוטומציה"

28/11/2010 14:57

"בכל צוות Scrum, בנוסף לאיש הבדיקות הידניות, חייב להיות גם  איש אוטומציה – דבר שמעלה את הביקוש לאנשי אוטומציה בבדיקות", אומר ליאור כץ, מנהל תחום אוטומציה ועומסים בטאקט בדיקות. כץ, המנחה בימים אילו את סדנת 4×4 בנושא בדיקות אוטומציה ועומסים, טוען, כי "עולם התוכנה צועד היום בצעדי ענק למעבר פיתוח בפלטפורמת אג'ייל. כמו כל המתודולוגיה האג'ילית שלא סוגרת פינות עד הסוף, נושא הטסטים האוטומטיים לא סגור עד הסוף וכנראה שהניסיון המצטבר ייקבע לבסוף את שיטות העבודה המומלצת. מה שבטוח, הוא שאין קבוצת Scrum שתוכל לבדוק את כל התכולה הנדרשת ללא שיתוף אוטומציה כחלק ממערך הבדיקות".

לדבריו, מהניסיון המועט שיש בתחום, שיטת העבודה המתגבשת היא, שבכל צוות Scrum בנוסף לאיש הבדיקות הידניות יהיה איש אוטומציה, שישלים ויכסה את כיסוי הבדיקות בתקופת ה-Scrum. "דרוש ניתוח קפדני בכדי להבין איפה שווה לכסות בצורה אוטומטית ולהחזיר ROI גבוהה ככל האפשר, איש האוטומציה יתפקד כחלק אינטגרלי מהצוות, כולל השתתפות בישיבות בוקר ובתהליך ה-Design".

בנוסף, דרוש צוות אוטומציה שימשיך לפתח ולתחזק את מערך ה-Regression האוטומטי המכסה תהליכים שהם cross system, אמר כץ והדגיש את התפקיד והחשיבות של השתתפות של איש האוטומציה בצוות הפיתוח.

נושא האוטומציה זוכה להתעניינות רבה בקרב ארגונים רבים בגלל העליה במורכבות ובכמות הבדיקות הנדרשת לביצוע תוך זמן קצר מצד אחד ומצד שני הצורך להוזיל את השקעת המשאבים הגדולה הנדרשת כיום במערכי בדיקות המבוססים על בדיקות ידניות בלבד. סדנת 4×4 של אנשים ומחשבים וג'ון ברייס הדרכה בנושא בדיקות ואוטומציה, נערכת לראשונה בהשתתפות מנהלי QA של ארגונים שונים – החל מיחידות מחשב ועד למנהלי QA של חברות סטארט-אפ והיי-טק. הסדנה זכתה להצלחה רבה גם בכמות המשתתפים וגם ברמת המשובים והתגובות מאוד חיוביות.

אירועים קרובים