תוכן שיווקי

אבשלום כהן, סמנכ"ל שרשרת אספקה בחברת שטראוס מים: מערכת PLM איכותית הכרחית לכל ארגון המייצר, מפתח ומוכר מוצרים

ראיון לקראת יום ה-PLM הישראלי של מקיט מערכות, שייערך ב-1.12.2010 ב-AVENUE, קריית שדה התעופה, בהשתתפות בכירי Siemens PLM העולמית

28/11/2010 15:42

באילו תחומים עוסק הארגון?
שטראוס מים היא חברה גלובלית, המספקת פתרונות למי שתייה. בישראל נמכרים מוצרי החברה, במסגרת מותג תמי 4, מובילת שוק המים בישראל ואחת החברות המובילות בעולם, בפיתוח, יצור ושיווק מערכות לטיהור, סינון, חימום וקירור של מי שתייה לשוק הביתי ולצריכה מחוץ לבית. שטראוס מים, הפועלת כיום בישראל, בבריטניה ובסין, מתכננת התרחבות לאזורים גיאוגרפיים נוספים בעתיד. החברה מתעתדת לספק את הצורך הבסיסי במים נקיים ובטוחים לשתיה, באמצעות טכנולוגיות חדשניות לסינון וטיהור מים ומודל עסקי ייחודי, תוך דאגה לבני אדם, למים ולסביבה.

באיזה פתרון PLM בחרתם?
בחרנו במערכת Teamcenter של Siemens PLM, שהוטמעה אצלנו על ידי מקיט מערכות.

מה חשיבות פתרון ה-PLM בארגון שלכם?
מערכת Teamcenter משמשת אותנו לניהול המידע ההנדסי אודות המוצר, פיתוח מוצרים, ניהול בקרת תצורה, ניהול תהליכים וניהול מחזור חיי כל המוצרים בארגון. התוכנה נותנת גם מענה לצורך בשיתוף מידע בין העובדים השונים, באמצעות כלי ה-Collaboration (שיתופיות) המובנים בה, לרבות שיתופיות הדוקה עם ספקי החברה, שמול חלקם, השיתופיות ההדוקה מאפשרת הגדלת הפרודוקטיביות. באמצעות המערכת, ניתן לשמור על קשר הדוק וסנכרון תמידי, בין כל הגורמים, השותפים לתהליך כמו: מחלקת ההנדסה, רכש, בקרת איכות ועוד. כמו כן, המערכת משמשת למעקב אחר כל שינוי ושיפור במוצר, לכל אורך תהליך מחזור חיי המוצר. מערכת זאת, נמצאת גם אצל רבים מהספקים, עימם אנו עובדים, כך שנוח לנו לעבוד באינטגרציה איתם. חברת 'שטראוס מים', נמצאת כל הזמן בתהליכי פיתוח של מוצרים חדשים, כך שמערכת PLM איכותית, הכרחית לפעילותינו.

מה חשיבות החברה המטמיעה בתהליך יישום ה-PLM?
לחברה המטמיעה, במקרה זה מקיט מערכות, חשיבות רבה בכל התהליך. במקרים רבים, ההבדלים בין המערכות השונות, מבחינה טכנולוגית, אינם קריטיים, כמו ההבדלים בין החברות המטמיעות. למקיט יש אוריינטאציה טובה לתחזוקת המערכת ולשירות. אנו עובדים מולם כדי לשדרג את התוכנה בעת הצורך ולהתאים אותה לצרכי החברה הדינמיים.

באיזה מערכת תיכון הנדסי כגון תיב"ם, הארגון משתמש וכיצד משולב במסגרת ה -PLM?
אנו משתמשים במערכת התיב"ם Solid Edge של Siemens PLM, שגם היא הוטמעה אצלנו על ידי מקיט מערכות. המערכת מאפשרת את קיצור משך תהליכי הפיתוח, ההנדסה והייצור, בזכות הטכנולוגיה המתקדמת של תיכון, סימולציות, אנליזות, ייצור CNC וניהול מידע הנדסי אינהרנטי. המערכת משלבת כלים מתקדמים, המסייעים להשגת חיסכון משמעותי בזמן ובמשאבים כספיים, בכל הנוגע לתכנון ועיצוב המוצרים, בזכות קיצור תהליכי העבודה בארגון. בנוסף, מכילה המערכת כלים מתקדמים, המפחיתים, באופן משמעותי, את מספר הטעויות בתהליך התכנון. בזכות הסימולציות שהמערכת מאפשרת, היא מעניקה לנו כלים לביצוע כל הבדיקות, השינויים והתיקונים, כבר בשלבי התכנון וכך נחסכים משאבים וזמן, הנדרשים בביצוע תהליכי ניסוי וטעייה בשלבי הייצור. מערכות ה-PLM והתיב"ם פועלות באינטגראציה מלאה, כאשר כל תוצרי התכן מועברים למערכת ה-PLM ומנוהלים על ידה.

איך משתלבת המערכת עם יישום ERP?
יש לנו בארגון מערכת Priority ERP. מערכת Teamcenter נותנת מענה באינטגרציה, עם ואל המערכת הלוגיסטית (ERP) הקיימת בארגון.

אילו ערכים תרם ה-PLM לארגון?
המערכת מייעלת את תהליכי הייצור והפיתוח, בצורה ניכרת ותורמת רבות לאינטגראציה בין כל חלקי הארגון ובין המערכות השונות הקיימות בארגון. המערכת גם מסייעת לעמידה בתקנים בינלאומיים שונים, לאיכות המוצרים וכתוצאה מכך, לשביעות רצון הלקוחות. אני סבור כי מערכת כזו הכרחית, לכל ארגון המייצר, מפתח ומוכר מוצרים.

אירועים קרובים