ועדת הכספים לא הגיעה להסכמות בעניין חוק המו"פ

בדיון הקודם קבע ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים, שההצבעות בנושא יהיו בכפוף להסכמות בדבר סעיפי החוק בין משרד האוצר לח"כ אילטוב, יו"ר השדולה בכנסת לקידום תעשיית ההיי-טק ● הדיונים בין שני הצדדים לא הגיעו לכלל סיום ועל כן שלח יו"ר הוועדה את הצדדים להמשך דיון

בדיון סוער שנערך היום (א') בועדת הכספים של הכנסת, נדחו בשנית ההצבעות לגבי חוק המו"פ. זאת בשל אי הגעה להסכמות בין משרד האוצר לח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), יו"ר השדולה בכנסת לקידום תעשיית ההיי-טק. הוועדה דנה בשינויים בחוק המו"פ, חוק האנג'לים וחוק עידוד השקעות הון – שלושתם אמורים להיכנס לחוק ההסדרים, במסגרת תקציב המדינה.

בדיון הקודם קבע ח"כ משה גפני (יהדות התורה), יו"ר ועדת הכספים, כי ההצבעות בנושא יהיו בכפוף להסכמות בדבר סעיפי החוק בין האוצר לח"כ אילטוב. הדיונים בין שני הצדדים לא הגיעו לקיצם ועל כן שלח יו"ר הועדה את הצדדים להמשך דיון.

יחד עם זאת, הושגה התקדמות משמעותית בוועדת הכספים: זו קבעה כי הצעת החוק הפרטית של ח"כ אילטוב, הקובעת תקרה להחזר למדינה במקרה של מכירת חברה, תאוחד עם חוק ההסדרים. עוד נקבע כי רק כאשר יקבעו בחקיקת משנה התקנות הנוגעות לתקרה על ידי האוצר, ואלה תאושרנה על ידי ועדת הכספים – או אז יכנס לתוקף תיקון הנוסחה אותו מבקש לקדם האוצר.

כבר כעת, בעקבות הדיונים בין האוצר לח"כ אילטוב, האוצר הסכים לשפר את הנוסחה הקובעת החזרים למדינה במקרה של הוצאת הידע מישראל וסגירת הישות הישראלית, באופן המיטיב יותר עם התעשייה. כך, הנוסחה לא תכלול את סך הכספים של התוכניות המאושרות, אלא את כלל הכספים שהושקעו במו"פ.

הדיון בוועדה היה מתוח וסוער במיוחד. לישיבה הגיעו נציגי התעשייה שתומכים בהסתייגויות של ח"כ אילטוב, כפי שפורסם הבוקר. בין השאר נכחו בדיון בוועדת הכספים אהרון מנקובסקי, יו"ר איגוד תעשיית ההיי-טק HTIA (לשעבר IVA), שלמה וקס, מנכ"ל איגוד תעשיות התוכנה והאלקטרוניקה, אייל ליפשיץ, יו"ר פורום החממות הטכנולוגיות, אבישי פישמן, מנכ"ל פורום החברות הצעירות, אסתי פשין, מנכ"לית שדולת ההיי-טק בכנסת ועוד רבים מהתעשייה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים