סקר: רק מעטים מבעלי הטלפונים החכמים מגלים נאמנות למותג

56% מהבעלים של הטלפונים החכמים בשווקי העולם שומרים את כל האופציות פתוחות לגבי הטלפון הבא שירכשו ● החברה שנהנית מהמידה הרבה ביותר של נאמנות היא אפל ● עוד עולה מהסקר, כי מרבית הלקוחות לא שומרים נאמנות גם למערכות ההפעלה של הטלפונים החכמים שלהם

יצרניות הטלפונים החכמים נהנות כיום מהגאות בשוק, אך עליהן להשקיע מאמצים רבים כדי לשמר את הלקוחות, שמגלים מידע מועטה בלבד של נאמנות למותג הנוכחי שברשותם – כך עולה מתוצאות סקר שערכה חברת המחקר GfK מגרמניה.

מתוצאות הסקר עולה, כי 56% מהבעלים של הטלפונים החכמים בשווקי העולם שומרים את כל האופציות פתוחות לגבי הטלפון הבא שירכשו, ורק אפל (Apple) נהנית ממידה משמעותית של נאמנות. ללקוחות חשובה בעיקר גישה נוחה לשירותים אטרקטיביים, למשל באמצעות חנויות היישומים, על פי תוצאות הסקר.

"הנאמנות היא סוגיה מורכבת, ואם המכשיר אינו עומד בציפיות – היצרנית תפסיד את הלקוח", אמר ריאן גרנר, האנליסט הראשי שערך את הסקר.

עוד עולה מהסקר, כי רק 25% מבעלי הטלפונים החכמים מתכוונים לשמור על נאמנות למערכת ההפעלה של המכשיר הנוכחי. שיעור הנאמנות הגבוה ביותר נמצא בקרב משתמשי אפל – 59% – והשיעור הנמוך ביותר, 21%, נמצא בקרב משתמשי מיקרוסופט (Microsoft). בנוסף, 35% מתכוונים לשמור על נאמנות לבלקברי (BlackBerry) של RIM ו-24% – לסימביאן (Symbian) של נוקיה (Nokia).

יצוין, כי נוקיה, בהנהגתו של המנכ"ל החדש, סטיבן אילופ, מתכוונת להציג בשנה הבאה שתי פלטפורמות חדשות של טלפונים חכמים.

הסקר נערך בחודשים אוקטובר ונובמבר בקרב 2,653 משתמשים בטלפונים סלולריים בברזיל, גרמניה, בריטניה, ארצות הברית וסין. עוד נמצא בו, כי 37% מהמשתמשים במדינות אלה, למעט סין, מתכוונים לשדרג לטלפון חכם בפעם הבאה שבה יקנו מכשיר טלפון. שאלה זו לא נשאלה בסין מסיבות לוגיסטיות.

ברבעון השלישי של 2010 עלו מכירות הטלפונים החכמים כמעט פי שניים, ובשנה כולה עתידה העליה להסתכם בשיעור של יותר מ-50% – כך על פי נתונים של גרטנר (Gartner). זאת, בהשוואה לעלייה של כ-30% בכלל שוק הטלפונים הסלולריים. מתח הרווחים בשוק הטלפונים החכמים נחשב לגבוה יותר, אם כי הרווחיות נשחקה בעקבות כניסתן של מתחרות נוספות שמתבססות על מערכת ההפעלה בעלת הקוד הפתוח אנדרואיד (Android) של גוגל (Google).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים