סטודנטים מהטכניון זכו במקום השני בתחרות תכנות בינלאומית במדריד

הסטודנטים הישראלים הפסידו לצוות שווייצי בתחרות SWERC לדרום-מערב אירופה, אולם קיבלו מדליית זהב ● דירוג זה עשוי להקנות להם מקום בגמר התחרות העולמי, שיתקיים בעוד כשלושה חודשים בשארם א-שייח' ● בסך הכול, משתתפים בתחרות 22 אלף סטודנטים מ-2,000 אוניברסיטאות ב-82 מדינות

נבחרת סטודנטים מהפקולטה למדעי המחשב בטכניון קיבלה מדליית זהב בתחרות התכנות הבינלאומית SWERC לדרום-מערב אירופה, שהתקיימה השבוע במדריד. הם הגיעו אמנם למקום השני בתחרות, אולם במסגרת התחרות הוענקה מדליית זהב גם למגיעים למקום זה. גמר התחרות העולמית יתקיים בשארם א-שייח' שבמצרים בעוד כשלושה חודשים.

הסטודנטים – כרמי גרושקו, שחר פפיני ויניב סמו – גברו על עמיתיהם מאוניברסיטאות מובילות בגרמניה, ספרד, פורטוגל וצרפת, בהדרכת המאמן קולמן וורנוביצקי והמנחה, פרופסור גיל ברקת, ובתמיכת חברת אמדוקס (Amdocs).

התחרות היוקרתית נערכת מאז 1970 ומשתתפים בה 22 אלף סטודנטים מ-2,000 אוניברסיטאות ב-82 ארצות.

במהלך התחרות, שנמשכת כחמש שעות, על הצוותים לפתור מספר בעיות תכנותיות. פרופסור ברקת אמר, כי מדובר בדרך כלל ב-"סיפורים מהחיים" שכל אחד מהם כולל בעיה אלגוריתמית כלשהי, שכדי לפתור אותה יש לנצל ידע תיאורטי במתמטיקה או במדעי המחשב, כמו מסלול מינימלי בגרף, תכנות דינמי או מבני נתונים יעילים. "פתרון של בעיה הוא תוכנת מחשב, והוא מוכרז כנכון אם הוא פועל נכונה על אוסף מסוים של קלטים שאינם ידועים למתחרים", הסביר. "אלה הוכנו מראש על ידי צוות השופטים".

פרופסור ברקת הדגיש, כי דוגמאות הבדיקה, המוכנות על ידי השופטים, כוללות גם מקרי קצה ומקרים מנוונים וקלטים עצומים בגודלם. במקרה של פתרון שגוי, הצוות מקבל חיווי על מהות השגיאה ומותר לו להגיש פתרונות נוספים ללא הגבלה.

הצוות הישראלי פתר השנה מספר שאלות והפסיד "על קו הסיום" לצוות שוויצי. ב-2008 הגיע הצוות מהטכניון למקום ה-17, אך זוהה הפוטנציאל שלו, ולכן – הוא יצא לתחרות גם בשנה שלאחר מכן. או אז, חזרו הסטודנטים הישראלים עם מדליית כסף ומקום שביעי. השנה הם קיבלו, כאמור, מדליית זהב ומקום שני באזור דרום-מערב אירופה, העשוי להקנות לו כרטיס כניסה לתחרות הגמר.

לפני כשלוש שנים יזם פרופסור ברקת קורס בתכנות תחרותי בפקולטה למדעי המחשב בטכניון. מאמן הצוות של הטכניון, קלמן וורנוביצקי, היה ראש הצוות ב-2006 ועם סיום לימודיו לתואר שני – נשאר בו כמאמן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים