בקרוב: משרדי הממשלה יחויבו לפרסם חלקים ממאגרי המידע שלהם בקוד פתוח – ולהעמידם לרשות הציבור

הקבצים הפתוחים שיפורסמו ישמשו אנשי תוכנה לפיתוח אפליקציות שונות, חוקרים באקדמיה לטובת מחקרים שונים ואת זרועות הממשל השונות ● על פי החלטת הוועדה, בראשה עומד השר מיקי איתן, יחויבו משרדי הממשלה להעמיד את הקבצים בתוך ארבעה חודשים

ועדת השרים לנושא שיפור השירות לאזרח החליטה היום (ב'), כי משרדי הממשלה יחויבו בתוך ארבעה חודשים לפרסם את רשימת מאגרי המידע שלהם בפורמט של קבצים פתוחים. זאת, כדי שיוכלו מאגרי המידע לשמש את הציבור על מנת שישעה בהם שימוש במסגרת פיתוחי יישומים לטובת כלל האזרחים.

על פי החלטת הוועדה, בראשה עומד השר מיקי איתן, ייפתחו סדרות נתונים (Datasets) לשימוש הציבור, אשר יוגשו בקבצים פתוחים. אותם קבצים ישמשו אנשי תוכנה לפיתוח אפליקציות שונות, חוקרים באקדמיה לטובת מחקרים שונים ואת זרועות הממשל השונות. עוד הוחלט, כי יופעל אתר ממשל פתוח, בו יפורסמו הנתונים ויועמדו בצורה חופשית לכולם.

המדובר בהחלטה תקדימית שמהווה שלב ראשון בתוכניתה האסטרטגית של השר איתן לממש את יוזמת data.gov הישראלית. כך, ההחלטה באה בעקבות פרויקטים דומים שהוקמו בארה"ב, בבריטניה ובמדינות נוספות. בין האפליקציות שפותחו כבר על בסיס מאגרים שהוגשו בצורה זו, ניתן למצוא אפליקציות למעקב אחר תקציב המדינה, אתר אשר מאפשר דיווח על מפגעים אונליין ואפילו אתר המדווח על מדחני חניה שאינם עובדים בערים הגדולות.

"דווקא תקלות שמתגלות מדי פעם, כמו למשל אלו שבאו לידי ביטוי בפרשת וויקיליקס (WikiLeaks), מחזקות את הצורך לקיים מדיניות המשתמשת בטכנולוגיה להפצת מידע מותר ביעילות ובהיקף מרבי – ומאידך למקד את האמצעים הטכנולוגיים לשמירה על מידע חסוי, בטחוני ואישי", אמר השר איתן בעקבות החלטת הוועדה.

עוד החליטה ועדת השרים לשיפור השירות לאזרח, כי יחידת ממשל זמין תתאם עם מנהלי מערכות המידע הממשלתיים את אופן יישום ההחלטה בשלב הנוכחי של הפרויקט ובהמשך פיתוחו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים