לראשונה: הממשלה תסייע לסטודנטים בני מיעוטים בלימודי פסיכומטרי ומכינות קדם אקדמיות

כך הכריז השר לענייני מיעוטים, אבישי ברוורמן, בישיבה של ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, שדנה בשילוב ערבים בענף ההיי-טק ● "מתוך כ-150 אלף עובדים בהיי-טק, רק 1.1% הם בני מיעוטים - וזה נובע מחסמים חינוכיים ותרבותיים", קבע השר ברוורמן ● לטובת הנושא יוקצו 350 מיליון שקלים

הממשלה תקצה לראשונה 350 מיליון שקלים לסיוע לסטודנטים בני המיעוטים על מנת שיוכלו לגשת לבחינות הפסיכומטרי וגם למכינות הקדם אקדמיות – כך הכריז היום (ב') השר לענייני מיעוטים, אבישי ברוורמן, בדיון שערכה ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת בנושא שילוב האוכולוסיה הערבית בענף ההיי-טק. היה זה דיון המשך ומעקב לדיון קודם שנערך בסוף המושב הקודם של הכנסת, בעקבות הצעה לסדר יום שהגיש ח"כ חנא סוייד בנושא שילוב האוכלוסייה הערבית בענף ההיי-טק.

"לאורך השנים מדינת ישראל לא נתנה לערבי ישראל את האפשרויות שמגיעות להן" אמר השר ברוורמן. "לצערי, רוב אזרחי ישראל אינם מכירים כלל את האזרחים הערבים ומתייחסים לכולם כגיס חמישי. מתוך כ-150 אלף עובדים בהיי-טק, רק 1.1% הם בני מיעוטים – וזה נובע מחסמים חינוכיים ותרבותיים". לדברי השר, החסמים העיקריים הם חוסר ניסיון מקצועי, מחסור ברשת חברתית, מיקום גיאוגרפי ומערכת החינוך אשר לא הולכת לכיוון טכנולוגי. מנתונים נוספים שהציג השר עולה, כי מדי שנה כ-9,000 סטודנטים ערבים נוסעים ללמוד בירדן ולמעשה ישראל מפסידה הן כלכלית והן חברתית מהמהלך.

יוסי כותן מארגון צופן, המסייע לשילוב בני מיעוטים בהיי-טק, ציין, כי לדעתו הממשלה צריכה לחייב חברות להעסיק כ-20% עובדים ערבים על לקבל מענקים ועזרה.

יו"ר הוועדה, חבר הכנסת מאיר שטרית, אמר בתום הדיון כי "צריך לשלב את הערבים לא רק בהיי-טק – אלא בכל התחומים. הערבים צריכים להיות שווי זכויות, אך יחד עם זאת שווי גם חובות. אנו צריכים ליצור נקודת התחלה שווה לכולם ולאפשר תחרות הוגנת ולא להקצות מכסות או אחוזים". לסיום, אמר, כי הוא מתכוון לקיים דיון נוסף בעוד כשלושה-ארבעה חודשים על מנת לקבל דיווח על הנעשה בתחום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים