לידיעתן של חברות סטארט-אפ: התבססות על טוויטר מרתיעה משקיעים

היקף הון-הסיכון שהצליחו לגייס חברות סטארט-אפ שמתבססות על הרשת החברתית צנח ב-50%, בעיקר בשל חוסר הוודאות לגבי דרכה העתידית ● הסיבה לכך, על פי יושב ראש החברה, היא שרבים מהחידושים פותחו בתגובה לדרישות המשתמשים ● דיק קוסטולו, המנכ"ל החדש של טוויטר, מנסה להתוות את הדרך החדשה שלה בימים אלה

רגע עם טוויטר

דיק קוסטולו, המנכ"ל החדש של טוויטר (Twitter), מנסה בימים אלה להתוות את דרכה של האימפריה, ששווייה מוערך ביותר ממיליארד דולרים, לטווח הארוך. קוסטולו, שכיהן עד כה בתפקיד מנהל התפעול הראשי של החברה, החליף לפני כחודש את איוון וויליאמס, אחד ממייסדיה, בתפקיד המנכ"ל. העיתון הבריטי טלגרף (Telegraph) דיווח, כי כעת מנסה קוסטולו להגדיר את ייעודו העתידי של טוויטר. "אני מנסה להבהיר ולהגדיר את ייעודו של טוויטר בטווח הארוך. את התשובה הספציפית נפרסם בעתיד הקרוב", הבטיח.

מאחר שרבים מהחידושים פותחו בתגובה לדרישות המשתמשים, מתקשה כעת החברה להגדיר את הייעוד והתפקיד שלה, הסביר לטלגרף ג'ק דורסי, יושב ראש החברה ואחד ממייסדיה. "אי אפשר להגדיר את החזון של טוויטר מבלי לקחת בחשבון את התרומה של המשתמשים לאורך השנים. אלה הציעו מרכיבים רבים של השירות, ולכל אחד דרך משלו", אמר. "אנחנו, בטוויטר, חייבים להמשיך ולהקשיב למשתמשים, תוך הצבת סדר עדיפויות משלנו".

מדו"ח שפרסמה חברת CB Insights עולה, כי חוסר הוודאות לגבי הדרך שבה יפסע טוויטר בעתיד פוגע בחברות סטארט-אפ שמתבססות עליו. על פי נתוני החברה, בין החודשים יוני 2009 למאי 2010 ירד ההיקף הכולל של ההון שגייסו חברות סטארט-אפ שמתבססות על הרשת החברתית מקרנות הון-סיכון ומשקיעים-מלאכים ביותר מ-50%, והגיע ל-10.4 מיליון דולרים, בהשוואה ל- 21.6 מיליון דולרים בתקופה שבין יוני 2008 למאי 2009. סכום ההשקעה הממוצע ירד מקרוב לשני מיליון דולרים בשנה שעברה למעט יותר ממיליון דולרים השנה.

"אפשר להעלות השערות רבות לגבי הסיבה לירידה בהשקעות, אך ההסבר הרווח ביותר נוגע בתחושה של חוסר הוודאות ששוררת בקרב מפתחי היישומים והמשקיעים כאחד לגבי הכיוון העתידי של טוויטר", נכתב בדו"ח. "באחרונה גברה התחושה של חוסר הוודאות בעקבות הרכישות של חברות דוגמת Tweetie ו-Summize, שנועדו אולי לסתום פערים בפלטפורמה. חייבים להמתין כדי לראות אם רכישות אלה ירגיעו את המשקיעים או להיפך – ירתיעו אותם עוד יותר".

עוד ציין קוסטולו, כי עליו לפקח על ההתרחבות של החברה מבחינה טכנולוגית ברחבי העולם, ולקבוע באיזה מדינות תתמקד החברה בשלב ראשון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים