אנליסטים: העליה במכירות מחשבי ה-PC תהיה נמוכה מהצפוי

גרטנר מעריכה, כי הגידול במכירות המחשבים האישיים תסתכם ב-2010 ב-14.3%, לעומת תחזית קודמת שצפתה עליה של 17.9% ● הסיבות להפחתה בתחזית הן חוסר הוודאות לגבי המצב הכלכלי בשווקים מסוימים והתחרות הגוברת מצד מחשבי לוח דוגמת מכשירי iPad של אפל

החברות העוסקות במחקרי שוק מפחיתות את התחזיות לגבי העלייה במכירות של מחשבי PC ברחבי העולם. הסיבות לכך הן חוסר הוודאות לגבי המצב הכלכלי בשווקים מסוימים והתחרות הגוברת מצד מחשבי לוח דוגמת מכשירי iPad של אפל (Apple).

חברת המחקר גרטנר (Gartner) פרסמה אתמול (ב') תחזית לעליה נמוכה יותר במכירות מחשבי ה-PC, דווקא לקראת עונת הקניות של חגי סוף השנה. היצרניות הגדולות של מחשבי ה-PC, דוגמת HP, אייסר (Acer), דל (Dell) ולנובו (Lenovo), תלו בעונה זו תקוות רבות. בגרטנר מעריכים, כי הצרכנים הפרטיים והחברות העסקיות יעכבו בטווח הקרוב רכישות של מחשבים אישיים חדשים, בניסיון לחסוך כסף ולצמצם הוצאות.

על פי גרטנר, העליה בהיקף המכירות של מחשבי PC תסתכם ב-2010 ב-14.3% (במקום 17.9% בתחזית הקודמת של החברה), ובסך הכול יימכרו השנה 352 מיליון יחידות. בשנה הבאה, צופים בחברת המחקר, יעלה היקף המכירות ב-15.9% (בהשוואה לעליה של 18.1% שצפתה החברה בתחזית הקודמת ל-2011).

"תוצאות אלה משקפות ירידה בביקוש מצד הצרכנים הפרטיים, גם בשל העניין הגובר במחשבי לוח דוגמת מכשירי iPad של אפל", ציין רנג'יט אטוואל, מנהל מחקר בגרטנר, בהודעה שפרסמה החברה. אטוואל צופה, כי ב-2014 יכרסמו מחשבי הלוח נתח של כ-10% ממכירות מחשבי ה-PC.

גם בחברת המחקר IDC מדווחים על מגמה דומה. עם זאת, שם מדגישים, כי העליה במכירות עדיין תסתכם בשיעור חד ספרתי. ב-IDC מתכוונים לפרסם תחזית עדכנית בתחום באמצע דצמבר.

בהודעה נפרדת מסרה גרטנר, כי היקף המכירות של שרתים ומערכות מחשב לארגונים גדולים עלה ברבעון השלישי של 2010 ב-14.2% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. על פי נתוני החברה, HP הובילה עם נתח של 32.1% מכלל ההכנסות בשוק השרתים, ולמקום השני הגיעה יבמ (IBM) עם נתח של 30.2%.

מבין חמש היצרניות המובילות, רק אורקל (Oracle) סבלה מירידה בהכנסות ברבעון השלישי, על פי גרטנר. באורקל, חברת התוכנה השלישית בגודלה בעולם, מנסים כעת לשוב ולבסס את מעמדה של סאן (Sun), שאותה רכשה השנה תמורת 7.5 מיליארד דולרים, בשוק השרתים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים