רועי גבע, מנהל תחום ה-BI, מיקרוסופט ישראל: "תחום ה-BI בישראל ביצע קפיצת מדרגה משמעותית"

"המנהל העסקי צריך להיות מעורב לכל אורך התהליך - מהטיוטה הראשונה ועד המוצר הסופי, כדי להבטיח שהפתרון יתאים בדיוק לצרכים שלו", אמר גבע בכנס Tech Ed 2010 שעורכת מיקרוסופט באילת ● לדבריו, "מה שעד היום מנע מחברות להצליח בפרויקט BI, הוא קודם כל הלימה ו-'תפירה' ספציפית לעסק"

למרות שכנס Tech Ed 2010 של מיקרוסופט (Microsoft) ישראל, שננעל היום (ג') באילת, התמקד בעיקר במיחשוב ענן, עסקו חלק מהדוברים גם ב-BI, ובעיקר במסלול המנ"מרים. "מיקרוסופט עשתה קפיצת מדרגה בשנתיים האחרונות בתחום, כשפתרון ה-BI שלנו הפך למעשה לייחודי", אמר רועי גבע, מנהל תחום ה-BI בחברה. "מצד אחד, יש לנו את כל יכולות ה-BI תחת פלטפורמה אחת, ומצד שני, יש לנו חיבור בין מרכיבים שנותנים הרבה מעבר ל-BI אל עבר פיתרון עסקי כולל. אנחנו נותנים את היכולת לתקשר באופן מלא מאותו לוח הבקרה עם המנהלים הרלבנטיים – ולא משנה היכן הם נמצאים".

לתוך התמונה הזו של ה-BI נכנסים כלים רבים, כשאחד מהם הוא מערכת ה-Lync 2010 החדשה, שהושקה בתחילת הכנס ומספקת קישוריות מקצה לקצה ובכל צורת תקשורת אפשרית כמעט. כעת ניתן למנות גם את FAST – מערכת החיפוש המהירה ששולבה גם ב-SharePoint 2010, שבעצמו הפך, לפי גבע, לפלטפורמה הניהולית המובילה בעולם שמציעה גם ניהול הרשאות ורגולוציה.

גבע טוען שה-BI בישראל ביצע קפיצת מדרגה משמעותית. לדבריו, זו הפכה לפלטפורמה שמתאימה לשילוב בתהליך העבודה מבלי לבצע שינויים רבים, אם בכלל. זה, אמר, הערך האמיתי של הפלטפורמה של מיקרוסופט. "אמנם לא מדובר בפתרון אאוט-אוף-דה-בוקס, אבל בכל זאת – זהו פתרון קל יחסית ל-'תפירה' לצרכים המדויקים של העסק".

גבע אומר שמה שעדיין חסר מבחינתו, הוא מעורבות גבוהה יותר של המנהלים העסקיים, וחיבור טוב יותר לאחריות שלהם בתהליך בניית ה-BI. "המנהל העסקי צריך להיות מעורב לכל אורך התהליך – מהטיוטה הראשונה ועד המוצר הסופי, כדי להבטיח שהפתרון יתאים בדיוק לצרכים שלו. חלפו הזמנים בהם מנהל עסקי יכול היה להרשות לעצמו לצפות לקבל מוצר או שינוי תהליך IT מבלי להיות מעורב".

מצד שני, אמר, אחד הדברים הבולטים בתחום ה-BI הוא גידול משמעותי בתפקיד המנמ"ר. "כיום מצפים מהמנמ"ר להוביל מהלכים עסקיים וקושרים את הביצועים שלו לשורה התחתונה של העסקיות. במקרים רבים, מנמ"ר אף ידבר כיום קודם כל על העסק, ורק אז על הטכנולוגיה".

"מה שעד היום מנע מחברות להצליח בפרויקט BI, הוא קודם כל הלימה ו-'תפירה' ספציפית לעסק", קבע גבע. "בין בנק אחד לבנק שני יש הבדלים תהומיים: הצרכים שונים והתרבות הניהולית שונה. חברת אנרגיה מסוימת תדרוש פתרונות מסוימים, שחברת אנרגיה אחרת לא. על כן, ה-'תפירה' חייבת להיעשות מול מנהלי העסקים. בנוסף, יש לשנות את התרבות הניהולית. הרי בעבר ה-BI היה רק לניהול, אבל כיום כל מי שמנהל תהליך בארגון צריך להיות מחובר. אצלנו, במיקרוסופט ישראל, כל עובד מחובר ל-BI".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים