סין: מאות האקרים נעצרו; אתר ויקליקס נחסם

מאז תחילת השנה ועד סוף נובמבר עצרה סין 460 האקרים, אך הסיכויים למנוע מתקפות עתידיות על מערכות מחשב "קלושים" - נמסר ביום ב' מהמשרד הסיני לביטחון פנים ● הגישה לאתר ויקיליקס נחסמה ביום ד', בעקבות חשיפות של מסמכים מביכים שדלפו משירות החוץ של ארה"ב ● למי שניסו לגשת לכתובות של האתר מתחומי סין הוצגה הודעה שעל פיה התקשורת לאתר נותקה - הודעה סטנדרטית שמוצגת כאשר מנסים לגשת לאתרים שהרשויות בסין חסמו

מאז תחילת השנה ועד סוף נובמבר עצרה סין 460 האקרים, אך הסיכויים למנוע מתקפות עתידיות על מערכות מחשב "קלושים" – נמסר ביום ב' מהמשרד הסיני לביטחון פנים. עד סוף נובמבר פוענחו 180 מתקפות מקוונות, ו-"מספר המתקפות עדיין גבוה" נמסר מהמשרד.

למרות שבסין נתפסת הפריצה למערכות מחשב כתחביב פופולארי, ואתרים רבים מציעים קורסים זולים ללימוד יסודות הפריצה, טוענות הרשויות במדינה בתוקף כי הן מגנות את הפריצה למחשבים.

ועוד בסין: הגישה לאתר ויקיליקס (WikiLeaks) נחסמה ביום ד', בעקבות חשיפות של מסמכים מביכים שדלפו משירות החוץ של ארה"ב. למי שניסו לגשת לכתובות של האתר מתחומי סין הוצגה הודעה שעל פיה התקשורת לאתר נותקה – הודעה סטנדרטית שמוצגת כאשר מנסים לגשת לאתרים שהרשויות בסין חסמו.

חלק מהמסמכים שפורסמו באתר עסקו ביחסים של סין עם בת בריתה צפון קוריאה. בין השאר נטען במסמכים כי צפון קוריאה תתמוטט תוך שלוש שנים ממותו של המנהיג קים ג'ונג איל, וששלטונות סין ישלימו בסופו של דבר עם האיחוד בין שתי הקוריאות. צפון קוריאה תוארה במסמכים כ-"ילד מפונק".

מסמכים אחרים הציגו ראיות לכאורה שממשלת סין הורתה על הפריצה למערכות המחשב של גוגל (Google), ועסקו בניסיונות איראניים להשיג טכנולוגיית גרעין מסין.

"ידוע לנו על הבעיות. אנו מקווים כי ארה"ב תטפל בבעיות בצורה הולמת. איננו מגיבים לתוכן של המסמכים", מסר הדובר של משרד החוץ הסיני, הונג לי, ביום ג'.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים