סלקום תזכה הלקוחות בשיחות של שבוע; שפירא: "אין אינדיקציה לחבלה. אין לתקלה קשר ל-DRP"

העלות המוערכת של הפיצוי עומדת על עשרות רבות של מיליוני שקלים ● "בקשר בין המתגים היה כשל: כשהחלה התקלה, זיהינו גידול מדומה, גדול מאוד של כמות התנועה ברשת, מסיבה כלשהי שגם ברגע זה איננו מבינים אותה", אמר עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום, במסיבת עיתונאים ● לדבריו, "איננו רואים את התקלה מאחורינו: המערכת ממשיכה לעבוד במצב חירום, כדי לוודא שהתקלה לא תחזור על עצמה"

יממה לאחר תקלת הענק שהביאה לקריסת הרשת של סלקום אתמול (ד'), החליטה החברה כי תפצה את לקוחותיה בעלות שיחות ושליחת מסרונים במשך שבוע – לא כולל שיחות לחו"ל וגלישה באינטרנט הסלולרי – לתקופה שבין יום ה' שעבר ועד אתמול; כך הודיע עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום, היום (ה') אחה"צ, במסיבת עיתונאים. העלות המוערכת של הפיצוי עומדת על עשרות רבות של מיליוני שקלים. יצוין, כי שפירא סירב להתייחס לסכום מסיבות משפטיות, לדבריו.

בהתייחסו לתחקור האירוע הסביר שפירא, כי בתשתיות הרשת ישנם שני אלמנטים מרכזיים, שתי נקודות ניטור, במרכזיות החברה ברמלה ובראש העין, וחמישה מתגים – ברמלה, אור יהודה, מטה סלקום, נתניה וראש העין. המתגים, הסביר, אינם מצויים לעולם בעומס של 100%, והם מסוגלים לגבות את המתגים האחרים. לדברי שפירא, "בקשר בין המתגים היה כשל: כשהחלה התקלה, זיהינו גידול מדומה, גדול מאוד של כמות התנועה ברשת, מסיבה כלשהי שגם ברגע זה איננו מבינים אותה. הגידול בקפיצה הפתאומית בנפח המדומה של התנועה ברשת – הוא זה שגרם לקריסה. איננו יודעים להסביר למה זה קרה".

"לא הכל עדיין ידוע", אמר שפירא, "יש דברים שממשיכים לתחקר. שוחחתי עם מנכ"ל נוקיה-סימנס (Nokia-Siemens) העולמית, ששלח לפה חמישה מהנדסים להמשך התחקור של התקלה".

"נכון לאתמול בתשע בערב", אמר שפירא, "הרשת עובדת בצורה מלאה ותקינה. למרות זאת, איננו רואים את התקלה מאחורינו: המערכת ממשיכה לעבוד במצב חירום, כדי לוודא שהתקלה לא תחזור על עצמה".

התקלה, תיאר שפירא, החלה בשעה עשר בבוקר, ש-"אינה שעת עומס ברשת". כמה דקות לאחר מכן החלה החברה לעבוד בנוהל חירום. בשעה 13:17, אמר, התקלה הייתה בשיאה, ואז 60% מהשיחות לא הצליחו להתקיים. בשעה 13:30, אמר, "איתרנו את מקום התקלה, אך לא את הגורם. אז התחלנו לראות ירידה בהיקף התקלה. בארבע אחר הצהריים הייתה ירידה של 50% בהיקף התקלה, ובשעה 21:30 הרשת חזרה לפעילות תקינה. למרות זאת החלטתי להמשיך לקיים את הרשת במצב חירום. חייבים לוודא שהתקלה לא תחזור".

לדבריו, "ממוצע השיחות שלא התקיימו עמד על 25%, אך זו הייתה תקלה קשה וזה לא עובד בשיטת ממוצעים".

לשאלת העיתונאים אמר שפירא, כי "אין לתקלה כל קשר למערכת ה-DRP. מערכת ה-DRP שלנו היא בין המתקדמות בעולם. DRP לא יכול לקחת כל תסריט אפשרי. המערכת עבדה בחגים ובפיגועים. זה אירוע סינגולרי. היה לי נוח לומר שהחשד הוא שזו חבלה, אך אין אינדיקציה לחבלה מכוונת".

הוא סיים בציינו, כי "לא יהיה בסיס לתביעות הייצוגיות שהוגשו. אני חי איתן בשלום. אני לא מוטרד, כי אני מאמין שנהגנו בסדר".

עמי אראל, יו"ר סלקום, אמר, כי "אני בעולם התקשורת כבר 30 שנים. תופעות כאלה כמעט שלא קורות. לא יודעים למה קרתה התקלה. מדובר במערכות מורכבות, ותקלה שכזו קורית אחת להרבה שנים. אני רווצה שהפעם הבאה שתהיה תקלה כזו – נהיה בבית אבות".

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    לא ברור איך הכתב הגיע למסקנה "העלות המוערכת של הפיצוי עומדת על עשרות רבות של מיליוני שקלים". אומנם יהיו הפסדים ברווחים, אבל העלות היא שונה. מדובר פה בהפסד רווח, ולא תשלום נקי לפיצוים. בקשר לתביעות יצוגיות - בזה מר. עמוס שפירא צודק (בהנחה שננקטו צעדים סבירים למניעת תקלות מסוג אלו), אין להם הרבה בסיס, למרות שנגרמו לבעלי עסקים נזקים לא קטנים, אך עם זאת יש לשקלל את החלופות במקרים אלו, ואת הסבירות.

  2. הרשלה

    http://www.gadgety.co.il/7309/%d7%a1%d7%9c%d7%a7%d7%95%d7%9d-%d7%9e%d7%a6%d7%99%d7%92%d7%94-%d7%a9%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%aa-%d7%aa%d7%9e%d7%99%d7%9b%d7%94-%d7%95%d7%a9%d7%9c%d7%99%d7%98%d7%94-%d7%9e%d7%a8%d7%97%d7%95%d7%a7-%d7%91/ זה קשור לזה?

  3. הידען הרוחני

    קשה לי להאמין דברים לא קורים סתם מישהו עשה שינוי כל שהוא ד"א לא התחלתם שרות חדש באותו יום?

  4. ישראל פטשניק

    אני לא מקבל את התשובה מבחינה עסקית הארגון היה צריך לדאוג להמשכיות עיסקית ואם יש במערכת אלמנט מרכזי כל כך קריטית, הרי שיש אחת מ-2 האפשרויות הבאות 1. DRP שיכלול גם את האלמנט הזה. כלומר מערכת מקבילה / חלופית וכו שיכולה להכנס לפעולה באופן מיידי ו/או תוך פרק הזמן החוקי שבו יש לסלקום התחייבות כלפי לקוחותיה 2. אם בניית מערכת כזו מאוד יקרה והערכת הסיכון בה היא מאוד נמוכה . הסתברות לתקלה אחת ל- 15 שנה, הרי צריך לפחות להכין בתוכנית החירום (המשכיות עסקית) מעקף ( by pass ) באופן שניתן לעקוף את המערכת . במקרה זה החברה היתה מפסידה כסף כי לא היתה נבדקת הזכאות אבל הלקוחות היות ממשיכים לעבוד

אירועים קרובים