שוק הדפדפנים: כרום ממשיך להתחזק; אינטרנט אקספלורר ופיירפוקס – בירידה

נתח השוק של הדפדפן מבית גוגל עמד בסוף נובמבר על 9.26% ● הדפדפן המוביל ממשיך להיות אינטרנט אקספלורר, עם נתח של כ-58% ● הדפדפן מבית מיקרוסופט ממשיך להוביל גם בישראל, וחולש על יותר מ-65% מהשוק המקומי

כרום (Chrome) ממשיך לשבור את השיאים של עצמו: מנתונים שפרסמה חברת Net Market Share עולה, כי הדפדפן מבית גוגל (Google) הגיע בנובמבר לנתח שוק של 9.26% לעומת 8.5% באוקטובר. מדובר בעליה גדולה יחסית בהשוואה לנתונים שרשם כרום לאורך השנה האחרונה. דפדפן נוסף שנתח השוק שלו גדל הוא ספארי (Safari) של אפל (Apple), שהמשיך את מגמת העליה המתונה שרשם בחודשים האחרונים והגיע ל-5.55% מהשוק.

במקביל, נמשכות הירידות בנתח השוק של אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) ושל פיירפוקס (Firefox). הנתח שרשם הדפדפן של מיקרוסופט (Microsoft) עמד בנובמבר על 58.44% בלבד, ואילו זה שהשיג הדפדפן מבית מוזילה (Moziila) הגיע לאחוז הכי נמוך שלו מזה כשנה וחצי – 22.76%.

הירידה בנתח של אינטרנט אקספלורר נובעת בעיקר מהעובדה שמשתמשים רבים מפסיקים להשתמש בגרסאות הישנות יותר של הדפדפן. לעומת זאת, גרסה 8 ממשיכה לחזק את מעמדה כגרסת הדפדפן הכי פופולרית בשוק, ונתח השוק שלה עמד בסוף נובמבר על 32.79%.

ומה בישראל? נתונים שפרסם האתר Gobal Stats מעידים על כך שאינטרנט אקספלורר המשיך בנובמבר לשלוט ביד רמה בשוק הדפדפנים בארץ, עם נתח של 65.25%. עם זאת, מדובר בירידה של יותר מ-1.5% לעומת הנתח שלו באוקטובר. כרום מתבסס בישראל חזק מאוד במקום השני, עם נתח שוק של 18.45%. מדובר ב-5% יותר מהנתח של פיירפוקס, כאשר הפער בין שני הדפדפנים הללו הולך וגדל בארץ בהתמדה.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי

    מה באמת בכלל מתלעבים מ chrome שחוץ מלהתריע באמצע "אופס כנראה..." אין לו שום יתרון על firefox במהירות הוא בכלל לא מתקרב להתחרות

  2. חבר מכוכב אחד

    אני מעדיף את פיירפוקס, כיוון שהוא ממש מהיר ביחס לאספלורר, פשוט לשימוש עם סרגל אתרים מעודפים, וגם לא של גוגל אשר חברה מונופוליסטית, הדפדפן המהיר ממנו הוא רק אופרה.

  3. oc666

    אולי תשתמשו במקורות יותר מהימנים: http://en.wikipedia.org/wiki/Usage_share_of_web_browsers

אירועים קרובים